For de med ekstra angst: spray på bremserens og tørk bort. Ferdig.
Og de som kaller sidestriper på dekk for "kyllingstriper" er gjerne kyllinger selv. Blir ikke mindre kylling med sandpapir

Litt merkelig... jeg har opplevd det både på cruiseren og på Streeten at dekkene er sykt glatte de første meterene. Det ene var et Dunlop K555 bakdekk og det andre var Michelin Pilot Road 4. Ga litt gass ut av en rundkjøring ca. 100 meter på asfalt etter omlegg og hjulet slapp. Neste gang så vurderer jeg å sette sykkelen i 5 gir på tomgang mens dekket snurrer og la den få et par runder med sandpapir for å være sikker.LordShaft skrev:Jeg vet at de drev å stekte dekkene i gamledager på takene når solen stod på som verst![]()
Dette tror jeg ikke at jeg ville anbefalt i dag, men i teorien skal dette fungere ja.
Selv har det fungert for meg å ta det piano de første 5 km også gradvis utfordre dekkene i kurve.
Hvor hardt en skal spekulere i dette er jeg usikker på, men hvor glatt er disse dekkene da? Jeg har enda tilgode å ha så glatte dekk at jeg har mistet grep
Note4
Klarer nok fint å "lage det glatt" i relativt høye hastigheter på innkjørte dekk og tørr og fin asfalt også med litt aktiv bruk av clutch. Om man vilLordShaft skrev:Ja der er mer enn nok krefter i sykkelen min til å fremprovosere dette (vil jeg tro)
Husk at særlig fremhjulsslipp, skjer uansett lur elektronikk eller ikkeLordShaft skrev:Ja der er mer enn nok krefter i sykkelen min til å fremprovosere dette (vil jeg tro) Men jeg har for vane å kjøre forsiktig de første 5 km når jeg har lagt om dekk.... Da har som sagt dettte ikke vært noe problem. Jeg har ikke kjørt super nervøst, men rolig gassrulle og rolige kurver.
Men skal som sagt se hvor mye jeg får DTC til å slå inn når jeg bytter til ny dekka i løpet av neste ukeSkal jeg komme med en tilbakemelding på akkurat dette. Er jo mulig noen dekk er verre belagt enn andre
Forstår ikke dette