Bakdekk Ducati Monster 900
Bakdekk Ducati Monster 900
Har en gammel Monster 900 med 170/60 - 17 dekk. Forhandler anbefaler 180/55-17. Noen vits i å øke bredden? - annet enn for utseendet?
Re: Bakdekk Ducati Monster 900
Du kan risikere at sykkelen blir mer tungstyrt. Grunnen er at du får "feil" fasong på dekket når det settes på en felg som er smalere enn det som det er beregnet for. Jeg ble spurt om jeg ville ha bredere dekk på Monster S4R'en min første gang jeg måtte bytte. Da spurte jeg om hvordan det ville påvirke sykkelen og da nevnte de på GMS det jeg har skrevet over. Jeg har nok bredere bakfelg enn deg, for 180/55-17 er standard dimensjon på S4R.
We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
Re: Bakdekk Ducati Monster 900
Kun for utseende at folk velger bredere dekk ja.
Ducati Diavel, som har ekstra bredt bakdekk (240/45 ZR17), har løst det med spesialdesignet dekkprofil på Diablo Rosso II dekkene, for å ikke gjøre det for tungstyrt.
Ducati Diavel, som har ekstra bredt bakdekk (240/45 ZR17), har løst det med spesialdesignet dekkprofil på Diablo Rosso II dekkene, for å ikke gjøre det for tungstyrt.
The rear profile comes from ICS (Ideal Contour Shaping) design, adopting a “45” section height on a 240 mm wide. 17” dimension rear tyre matched to a 120/70ZR17 front offer both a stability under hard acceleration and ease of lean-in while cornering. Pirelli’s 0° degree steel belt beneath the tread optimizes tyre shapes and elasticity for progressive feedback at lean and optimal bump absorption. Together with the compounds and structural elements, a maximum braking stability is able to complement the Diavel’s precise ABS braking system.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
Re: Bakdekk Ducati Monster 900
Hvilket merke ville dere valgt; Metzeler, Pirelli eller Dunlop?
Da jeg kjøpte sykkelen nettopp var det et helt nytt Dunlop Sportsmart/Sportmax 120/70 R17 på. Bør jeg da velge "samme type" bakdekk, dvs. Dunlop 170/60 - 17?
(Lenge siden jeg har kjørt sykkel jevnlig).
Da jeg kjøpte sykkelen nettopp var det et helt nytt Dunlop Sportsmart/Sportmax 120/70 R17 på. Bør jeg da velge "samme type" bakdekk, dvs. Dunlop 170/60 - 17?
(Lenge siden jeg har kjørt sykkel jevnlig).
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Bosted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: Bakdekk Ducati Monster 900
Du skal lete lenge for å finne et MC dekk som er direkte dårlig i dagens marked, ihvertfall blant de kjente merkene. Det et bare nyanser som skiller. Jeg foretrekker personlig Michelin og Metzeler, men det handler mest om vane når jeg handler. Garantert ikke noe i veien med Pirelli eller Dunlop!
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Bakdekk Ducati Monster 900
Skal du bare bytte bakdekket, ville jeg valgt et dunlop dekk. Nå er det litt avhengig av hvilken kjørestil du har. Men hvis du ikke kjører på bane, du bare cruiser rundt på landeveien og liker inspirert kjøring. Så hadde jeg gått for Dunlop Roadsmart2 også byttet framdekket til det samme når den tid kom.gunstrom skrev:Hvilket merke ville dere valgt; Metzeler, Pirelli eller Dunlop?
Da jeg kjøpte sykkelen nettopp var det et helt nytt Dunlop Sportsmart/Sportmax 120/70 R17 på. Bør jeg da velge "samme type" bakdekk, dvs. Dunlop 170/60 - 17?
(Lenge siden jeg har kjørt sykkel jevnlig).
Re: Bakdekk Ducati Monster 900
Jeg har ikke kjørt sykkel aktivt på 30 år, så kjørestilen min er nok noget avlegs:)
Jeg skaffer meg et Dunlop sportmax roadsmart 170/60, så får vi se hva som skjer med kjørestilen etter hvert.....
Takk for gode innspill!
Jeg skaffer meg et Dunlop sportmax roadsmart 170/60, så får vi se hva som skjer med kjørestilen etter hvert.....
Takk for gode innspill!
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Bakdekk Ducati Monster 900
Det er jo tøft med litt bredere bakdekk. Grei nok grunn det. Og som sagt over her så risikerer du en noe mer tungstyrt sykkel. Hvis det skal kjøres fort (som på bane) så vil du få større "contact patch" (areal av gummi som er i kontakt med asfalt), særlig ved gasspådrag ut av sving. Denne egenskapen klarer du trolig ikke å utnytte i særlig grad på veien.