Har begynt på et lite vinterprosjekt hvor jeg skal oppgradere en Harley Sportster 883 til 1200 ccm for en kollega. Skifter da sylindre, stempler etc.
I forbindelse med denne jobben har jeg tenkt å smøre skruer, muttere etc med kobberpasta. Det jeg har begynt å tenke på er om dette er noe lurt å bruke der hvor boltene er gjenget inn i aluminium, tenker litt på kjemisk reaksjon mellom to forskjellige metaller.
Noen som har noen synspunkter eller erfaringer med dette ?
Kobberpasta
Kobberpasta
Mine sykler:
nå BMW R1150RT '01
ex. BMW K1200LT '00
ex. YAMAHA FJ 1200 '89 (Km.stand: 159.000)
ex. SUZUKI GSX 750 ES '85
ex. PUCH SV 175 '59
nå BMW R1150RT '01
ex. BMW K1200LT '00
ex. YAMAHA FJ 1200 '89 (Km.stand: 159.000)
ex. SUZUKI GSX 750 ES '85
ex. PUCH SV 175 '59
-
- Innlegg: 7656
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: Kobberpasta
Drit i kobberpasta og bruk aminiumspasta i stedet for...kobber og alu sammen er ikke akkurat snadder hvis du får noe fuktighet der...36-910 fra biltema er grei gugge...
http://www.biltema.no/products/producti ... emId=83243
http://www.biltema.no/products/producti ... emId=83243
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Kobberpasta
Anbefaler et stoff som heter Mastinox det brukes mye i flyindustrien, på helikopter for min del, og er godkjent der til å hindre korrosjon mellom ulike metaller.
JayB
JayB
JayB
Re: Kobberpasta
Fant ut at det ikke er å få kjøpt, visst bare lovlig i flyindustrien. Er x-tremt giftig.JayB skrev:Anbefaler et stoff som heter Mastinox det brukes mye i flyindustrien, på helikopter for min del, og er godkjent der til å hindre korrosjon mellom ulike metaller.
JayB
JayB
JayB
Re: Kobberpasta
Da er det kanskje like greit at det er restriksjoner på omsetning ja.
Var foresten en flymekaniker som fortalte at edikk var god knall for å løsne stålbolter som satt fast i aluminium. En utfordring som ikke er helt ukjent for folk som skrur påhengsmotorer.
Var foresten en flymekaniker som fortalte at edikk var god knall for å løsne stålbolter som satt fast i aluminium. En utfordring som ikke er helt ukjent for folk som skrur påhengsmotorer.