Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av ojda »

Tommas skrev:Blir artig å høre hva du synes, men hadde det ikke vært artigere med et hakk opp?
Tracer virker nesten litt kjedelig i forhold til den du har nå, og er vel nesten en "innstegsmodell".

Er ikke helt sikker på hva jeg ville foreslå, men du er på sporet ved å begynne prøvekjøring ;-)

Kanskje en S1000XR? :-k :knegg
Veldig, veldig kloke ord fra Tommas. :thumleft
Prøvde jo MT09`n til Pakistaner-kammeraten din i helga, og for all del,
med noen strategiske grep hadde det blitt en fin (ikke flott) turmaskin,
men det var liksom ikke veldig mye extra ved den da.
Med det mener jeg at han har gjort et veldig godt valg, men som 3. sykkel
for en relativt aktiv motorsykklist med etterhvert endel mil på veien ville jeg tittet andre steder :[-(

For exempel en slik "ØkoStrada" som Tommas foreslår, eller endatil BMW R1200Rs
om bokser ikke er turndown fur deg ;-)
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24577
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

ojda skrev:
Tommas skrev:Blir artig å høre hva du synes, men hadde det ikke vært artigere med et hakk opp?
Tracer virker nesten litt kjedelig i forhold til den du har nå, og er vel nesten en "innstegsmodell".

Er ikke helt sikker på hva jeg ville foreslå, men du er på sporet ved å begynne prøvekjøring ;-)

Kanskje en S1000XR? :-k :knegg
Veldig, veldig kloke ord fra Tommas. :thumleft
Prøvde jo MT09`n til Pakistaner-kammeraten din i helga, og for all del,
med noen strategiske grep hadde det blitt en fin (ikke flott) turmaskin,
men det var liksom ikke veldig mye extra ved den da.
Med det mener jeg at han har gjort et veldig godt valg, men som 3. sykkel
for en relativt aktiv motorsykklist med etterhvert endel mil på veien ville jeg tittet andre steder :[-(

For exempel en slik "ØkoStrada" som Tommas foreslår, eller endatil BMW R1200Rs
om bokser ikke er turndown fur deg ;-)
Det var vel ingen MT09 det Bestefar :lol

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Bosted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av thewiz »

Hva med noe mer sportslig Bjerknez? BMW S1000R? Knallsykkel med masse krefter. Relativt lik triplen din i forhold til sittestilling vil jeg tro.

Eller Aprilia Tuono?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24577
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Tommas skrev:Blir artig å høre hva du synes, men hadde det ikke vært artigere med et hakk opp?
Tracer virker nesten litt kjedelig i forhold til den du har nå, og er vel nesten en "innstegsmodell".

Er ikke helt sikker på hva jeg ville foreslå, men du er på sporet ved å begynne prøvekjøring ;-)

Kanskje en S1000XR? :-k :knegg
Jeg er usikker på om jeg er enig med deg her. Siden det er en helt annen type sykkel, så er det vel egentlig ett steg opp på en annen stige?
Traceren har en meget spennende motor, ved siden av at den tilsynelatende skal ha dempere som er bedre enn den på MT09. Om ikke så er det på med Øhlins, så den bekymringen har jeg ikke. Man har på en måte mer plass, og selv om det ikke er pent, så ser dte helt greit ut med toppkoffert samt sidevesker til denne som er låsbare. Har til tider savnet dette. Dette har også Explorer'n og BMW 1200 GS etc. men jeg synes dem blir litt for tunge og voldsomme, og dessuten synes jeg Traceren ser bedre ut.

Blir spennende å prøve litt i dag og danne seg et bilde.... :-)å

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24577
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

thewiz skrev:Hva med noe mer sportslig Bjerknez? BMW S1000R? Knallsykkel med masse krefter. Relativt lik triplen din i forhold til sittestilling vil jeg tro.

Eller Aprilia Tuono?
Traceren er faktisk mer sportslig med tanke på motor enn den jeg har og den tar faktisk Z1000/Yamaha R6 etc. i spurter opp til en viss hastighet... på bakhjulet.... (hvis man kan kjøre). Altså i følge Youtube. Den veier kun 207kg. (wet). Den er kanskje ikke like svingvillig som den jeg har i dag, men det er plass til mer på sykkelen etc.

S1000R er nok ikke noe alternativ for meg. Da blir det heller en Street Triple R igjen :thumleft
Ikke for at S1000R er noen dårlig sykkel (langt her i fra) men hovedgreia er at jeg kanskje satser på mer plass og en mer turvennlig sykkel og da er jo S1000R ikke veien å gå. :thumleft

Rettelse: Snakker om MT09 her med tanke på Youtube. Men Tracer har samme motor og sikkert ikke langt unna. Uansett en pekepinn nok for meg til å fortelle hva som bor i sykkelen av krefter. Har uansett ikke tenkt til å kjøre om kapp med noen :thumleft

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av ojda »

Bjerknez skrev:
ojda skrev:
Tommas skrev:Blir artig å høre hva du synes, men hadde det ikke vært artigere med et hakk opp?
Tracer virker nesten litt kjedelig i forhold til den du har nå, og er vel nesten en "innstegsmodell".

Er ikke helt sikker på hva jeg ville foreslå, men du er på sporet ved å begynne prøvekjøring ;-)

Kanskje en S1000XR? :-k :knegg
Veldig, veldig kloke ord fra Tommas. :thumleft
Prøvde jo MT09`n til Pakistaner-kammeraten din i helga, og for all del,
med noen strategiske grep hadde det blitt en fin (ikke flott) turmaskin,
men det var liksom ikke veldig mye extra ved den da.
Med det mener jeg at han har gjort et veldig godt valg, men som 3. sykkel
for en relativt aktiv motorsykklist med etterhvert endel mil på veien ville jeg tittet andre steder :[-(

For exempel en slik "ØkoStrada" som Tommas foreslår, eller endatil BMW R1200Rs
om bokser ikke er turndown fur deg ;-)
Det var vel ingen MT09 det Bestefar :lol

Det der har ALDRIG jeg sagt :redface :redface :sorry t
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Bosted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av thewiz »

115hk på 207kg? Er det mer sporty enn du har i dag? :-k

Må være marignale forskjeller ihvertfall. Kan ikke se for meg at du har så mye mindre effekt enn dette og vekten er vel ihvertfall ikke over 207?

Kan ikke helt forstå at denne skal "ta" en R6 heller, da R6 fra veier 190kg VÅT, samt at man har 130hk til rådighet. Men en dreven sjåfør tror jeg ikke traceren vinner overlegent. Annen motortype utgjør vel endel forskjell på f.eks 0-100. 0-100 er jo egentlig helt irrelevant spør du meg da men :roll

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24577
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

thewiz skrev:115hk på 207kg? Er det mer sporty enn du har i dag? :-k

Må være marignale forskjeller ihvertfall. Kan ikke se for meg at du har så mye mindre effekt enn dette og vekten er vel ihvertfall ikke over 207?

Kan ikke helt forstå at denne skal "ta" en R6 heller, da R6 fra veier 190kg VÅT, samt at man har 130hk til rådighet. Men en dreven sjåfør tror jeg ikke traceren vinner overlegent. Annen motortype utgjør vel endel forskjell på f.eks 0-100. 0-100 er jo egentlig helt irrelevant spør du meg da men :roll
Jeg skrev opp til en viss hastighet. Har vel litt med hvor kreftene er plassert hen dette. Uansett så er det vel små marginer uansett sykkel.

Men søk på mt09 vs r6 på YouTube. Da ser du mt09 tar r6 i aks, nærmest delvis på bakhjulet. Lenger opp i hastighetene vinner nok en R6.

Men det var du som tok frem det med sportslighet. Med riktig teknikk og lang erfaring vil en middels god R6 fører få passet sitt påskrevet av en gammel mann på en stor Explorer. Les: Bamsefar :lol

Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Ashland »

ojda skrev:
Bjerknez skrev:
ojda skrev:
Tommas skrev:Blir artig å høre hva du synes, men hadde det ikke vært artigere med et hakk opp?
Tracer virker nesten litt kjedelig i forhold til den du har nå, og er vel nesten en "innstegsmodell".

Er ikke helt sikker på hva jeg ville foreslå, men du er på sporet ved å begynne prøvekjøring ;-)

Kanskje en S1000XR? :-k :knegg
Veldig, veldig kloke ord fra Tommas. :thumleft
Prøvde jo MT09`n til Pakistaner-kammeraten din i helga, og for all del,
med noen strategiske grep hadde det blitt en fin (ikke flott) turmaskin,
men det var liksom ikke veldig mye extra ved den da.
Med det mener jeg at han har gjort et veldig godt valg, men som 3. sykkel
for en relativt aktiv motorsykklist med etterhvert endel mil på veien ville jeg tittet andre steder :[-(

For exempel en slik "ØkoStrada" som Tommas foreslår, eller endatil BMW R1200Rs
om bokser ikke er turndown fur deg ;-)
Det var vel ingen MT09 det Bestefar :lol

Det der har ALDRIG jeg sagt :redface :redface :sorry t
Det er godt å se de gamle tar feil de også :lol :knegg

Er nok en Fazer 8 her går den også som FZ8-S, en helt ok sykkel.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av ojda »

Bjerknez skrev: en gammel mann på en stor Explorer. Les: Bamsefar :lol
Selvutnevnt Yamaha-Expert :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av ojda »

Ashland skrev:
ojda skrev:
Bjerknez skrev:
ojda skrev:
Tommas skrev:Blir artig å høre hva du synes, men hadde det ikke vært artigere med et hakk opp?
Tracer virker nesten litt kjedelig i forhold til den du har nå, og er vel nesten en "innstegsmodell".

Er ikke helt sikker på hva jeg ville foreslå, men du er på sporet ved å begynne prøvekjøring ;-)

Kanskje en S1000XR? :-k :knegg
Veldig, veldig kloke ord fra Tommas. :thumleft
Prøvde jo MT09`n til Pakistaner-kammeraten din i helga, og for all del,
med noen strategiske grep hadde det blitt en fin (ikke flott) turmaskin,
men det var liksom ikke veldig mye extra ved den da.
Med det mener jeg at han har gjort et veldig godt valg, men som 3. sykkel
for en relativt aktiv motorsykklist med etterhvert endel mil på veien ville jeg tittet andre steder :[-(

For exempel en slik "ØkoStrada" som Tommas foreslår, eller endatil BMW R1200Rs
om bokser ikke er turndown fur deg ;-)
Det var vel ingen MT09 det Bestefar :lol

Det der har ALDRIG jeg sagt :redface :redface :sorry t
Det er godt å se de gamle tar feil de også :lol :knegg

Er nok en Fazer 8 her går den også som FZ8-S, en helt ok sykkel.
De gamle tar ikke feil :[-X De bare tilnærmer seg sannheten via omveier :-)å :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Hvorfor så mye imot traceren her inne? Den ser bra ut, har passe med krefter og er ifølge flere like inspirerende til å kjøre som en dust som en supermotard :P "Innstegsmodell" ser jeg på som noe lignende det jeg har, ikke noe du klarer å tippe bakover med uten innsats :D

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Tipper forøvrig at den ikke er noe mindre svingvillig enn din, Bjerknez, men det må nesten du avgjøre :knegg

Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Ashland »

ojda skrev:De gamle tar ikke feil :[-X De bare tilnærmer seg sannheten via omveier :-)å :lol
Du var jo innom riktig merke, så det skal du ha 1/2 poeng for :lol

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Bosted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av thewiz »

Hehe, jeg tenkte bare at du kanskje ønsket litt mer power når du først oppgraderte. Tror ikke jeg kommer til å kjøpe 600cc engang til for å si det slik, da blir det 1000 :prf

Svar