Desmo's skriverier.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Desmo

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Teknologi er fine saker når det virker! Her i huset har det vært heller så som så med det siden onsdag i forrige uke. Det begynte med at internetttilkoblinga falt ut på kvelden. Meldte feilen til Telenor, og fikk beskjed om at en kar fra Sønnico skulle komme dagen etter. Svakstrøms-elektromekanikusen kom og rettet feil. Den dårlige telefonforbindelsen ble bra, men for internett var det status quo. Ny telefon til Telenor, som gjenåpnet feilmeldinga og ga beskjed til Sønnico om et nytt besøk. Og feilen ble rettet. Den ble så til de milde grader rettet at summetonen forsvant, internett var fremdeles borte og alle inngående telefoner til meg havnet hos naboen. De som prøvde å ringe naboen nummer hørte bare at det ringte uten å få svar. Ny telefon til Telenor med forklaring av problemer. Sønnico stilte på nytt i dag, og nå er alt som det skal være. Når det i tillegg ble omlegging av signalene på kabeltvnettet på fredag, med påfølgende kanalsøk og installasjon av digitalboks med det klunderet den hadde med seg kan dere selv tenke dere hvor glad jeg har vært i teknologien de siste dagene. :mk
We have met the enemy and he is us.
Pogo

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

noe VAR bedre før..... :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Opplevde noe av et samme her for ikke så lenge siden da jeg byttet telefonleverandør fra Tele2, som skulle slutte med sånn telefontjeneste jeg har... :-|. Valget falt på Telio og du verden hvor mye tull, tøys, nevrotisk napping av hodehår, frustrert filleristing av ubehjelpelige supportere på mobiltlf. og særdeles telefonavhengige familiemedlemmer som sto over en ustanselig masende om at "var da ikke sånn før" og denslags uttalelser som opplevdes som totalt unødvendige i katastorfeområdet som hadde oppstått... Det var nesten ikke levelig i heimen mens greia sto på. :notlistening

Samtidig hadde Tele2 gjort det utvetydig klart at de "kastet meg ut" som bredbånd internettkunde også og annonserte at de hadde "solgt" meg til NextGentel, eller hva det nå heter. Overgangen skulle gå smertefritt og automatisk, fikk jeg beskjed om.
Og med all Telio problematikken i friskt minne lot jeg det skje uten tanke på utprøving av andre alternativer.
Og du verden :oh Det funka som bare det, gitt - og har vært helt problemfritt :overtro Å jada, bank-ibordet! i et par måneder allerede.

Telefonproblemener, altså... Det er ikke å spøke med, folkens. Særlig når man har kvinnfolk i huset som bruker altoverskyggende og urovekkende mange timer med røret klistret til øret. Og spør du om noe etter timelange samtale med venninner meg her og venninner med der så få man "hæ?" til svar fra et hode som fortsatt koker etter ikke bare all snakkingen mens også all denne strålingen fra disse mobiltelefonene og bærbare settene man nå har.

Vel... sånn er're bare.
Glad du fikk fikset problemet, Desmo. Dermed er vel husfreden gjenopprettet hjemme hos dere også, sku je mene... :knegg

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Husfreden var aldri truet under teletullet. Jeg er ikke så scizofren at jeg krangler med meg selv. :knegg
Pogo

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Desmo skrev:Husfreden var aldri truet under teletullet. Jeg er ikke så scizofren at jeg krangler med meg selv. :knegg
Se der, ja! Ingen husfred å ødelegge :)
Ja, ja... tidvis verre for andre... :-|

:mk

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

I dag er det visst offisielt; Vintern har kommet til Toten. Våkna til 10 cm snø og snøvær i dag tidlig. Huttetu, det var ikke noe spesielt koselig. Greit nok at jeg ikke har fått kjørt sykkel p.g.a. kaldt vær i det siste. Det var da ikke nødvendig å skru på full vinter før første uka i November var omme. Måtte til og med måke da jeg kom hjem i dag, eller skal jeg kalle det trim? :roll
Pogo

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Trim

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Er ikke trim lystbetont,da ? :notlistening
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Legg inn av Pollti »

Sånt har jeg aldri lyst til jeg ? :[-(

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Ikke jeg heller! Og så er det vel slik at ting som må gjøres er arbeid. Etter min oppfatning i hvertfall. :janikk
Pogo

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Kom arbeidslyst og treng deg på,her skal du motstand finne.... S.Gundersen,Flåklypa. :janikk :scratch
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Legg inn av Pollti »

Jeg blir aldri trøtt av å se folk jobbe og streve jeg ! For å unngå å svette for mye så foretrekker jeg å beskue de i skyggen.
Deodorant er så dyrt.

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Altså du foretrekker at de du beskuer, at de arbeider i skyggen? Fordi du tenker på at de da slipper å bruke så mye penger på deodorant. Dèt var da ikke så rent lite til omtanke du har :thumleft

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Det kan jo tenkes at Pollti er litt "fin i nesa"...... :lol
Pogo

Pollti

Legg inn av Pollti »

Neida. Men jeg vet om en ordvrenger fra Trondheim :[-( Diskanthøytaleren trenes mye bedre også skjønner jeg nå. :dontknow

Svar