BMW S1000R
BMW S1000R
Hei
Vurderer å kjøpe meg en S1000R. Er det noen her inne som har erfaring med denne?
Eventuelt har noe fornuftig å si om sykkelen.
Vurderer å kjøpe meg en S1000R. Er det noen her inne som har erfaring med denne?
Eventuelt har noe fornuftig å si om sykkelen.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: BMW S1000R
Hallaien....
Jeg vil anbefale deg å ta en liten kikk i denne tråden http://mcsiden.no/viewtopic.php?f=46&t=8925" onclick="window.open(this.href);return false;
Her står det litt om en annen her på forumet som valgte samme sykkel som du vurderer.
Selv kjører jeg den sinte storebroren. Å en ting kan jeg si, det er fint lite sykkel du får så mye for pengene som på en S1000R i dag (i dette segmentet)
Regner med Tommas vil være inne å lufte sine erfaringer som han har fått sålangt.

Jeg vil anbefale deg å ta en liten kikk i denne tråden http://mcsiden.no/viewtopic.php?f=46&t=8925" onclick="window.open(this.href);return false;
Her står det litt om en annen her på forumet som valgte samme sykkel som du vurderer.
Selv kjører jeg den sinte storebroren. Å en ting kan jeg si, det er fint lite sykkel du får så mye for pengene som på en S1000R i dag (i dette segmentet)
Regner med Tommas vil være inne å lufte sine erfaringer som han har fått sålangt.
- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Bosted: Buskerud
Re: BMW S1000R
Løp & kjøp!
Jeg har vel kjørt 3500 km på en drøy mnd, så det er vel trygt å si at jeg trives på sykkelen. God sittestilling fra begynnelsen av, selv om jeg satt på risere fra Wunderlich (25mm høyere styre).
Alt det tekniske fungerer fantastisk godt: Motoren er helt rå. Drar godt fra 3k og øker på oppover som en rabiat gepard på speed.
Bremsene er lettdoserte, og er virkelig gode. Elektronikken holder en stødig hånd over deg (om du vil), og det er god og merkbar forskjell på demper modusene (etter å ha justert for vekt).
Nevnte jeg at motoren er helt rå??
Kan lett kjøres i "cruise/transport modus" uten at sykkelen protesterer, mens du kan leke med hjulløft og inspirert kjøring når som helst.
Noe negativt?
Setet er for hardt for meg, så jeg ville bestilt komfortsete fra begynnelsen av (originalt eller fra 3 part). Speilene er ikke kompatible med min kropp. Ser stort sett armer eller skuldre, så jeg planlegger Rizoma speil ytterst på styret.
Cluth-hendelen er ikke justerbar. Tipper det er for å selge HP-utstyr i butikken. Passer greit, men fristende med Rizoma Feel eller noe liknende.
"Fornøyd" er ikke i nærheten av å dekke hvor godt jeg liker S100R

Jeg har vel kjørt 3500 km på en drøy mnd, så det er vel trygt å si at jeg trives på sykkelen. God sittestilling fra begynnelsen av, selv om jeg satt på risere fra Wunderlich (25mm høyere styre).
Alt det tekniske fungerer fantastisk godt: Motoren er helt rå. Drar godt fra 3k og øker på oppover som en rabiat gepard på speed.
Bremsene er lettdoserte, og er virkelig gode. Elektronikken holder en stødig hånd over deg (om du vil), og det er god og merkbar forskjell på demper modusene (etter å ha justert for vekt).
Nevnte jeg at motoren er helt rå??

Kan lett kjøres i "cruise/transport modus" uten at sykkelen protesterer, mens du kan leke med hjulløft og inspirert kjøring når som helst.
Noe negativt?
Setet er for hardt for meg, så jeg ville bestilt komfortsete fra begynnelsen av (originalt eller fra 3 part). Speilene er ikke kompatible med min kropp. Ser stort sett armer eller skuldre, så jeg planlegger Rizoma speil ytterst på styret.
Cluth-hendelen er ikke justerbar. Tipper det er for å selge HP-utstyr i butikken. Passer greit, men fristende med Rizoma Feel eller noe liknende.
"Fornøyd" er ikke i nærheten av å dekke hvor godt jeg liker S100R

Re: BMW S1000R
s1000r er en helt fantastisk sykkel som er like god på bane som på landeveien.... kjørestillingen er også så pass behagelig at mange timer uten pause ikke er noe problem.... nå er uansett tanken så liten at pause mellom fylling er passe
skulle gjerne hatt QS både opp og ned, men det er det eneste jeg savner... at salen er for hard er ikke noe problem jeg har merket... kanskje jeg er bedre polstra fra naturens side enn tommas
nja... så er det det med lydbildet på en 4 sylinder, er irriterende å alltid misunne ducati og triumph for noe som helst, men lyden er ikke der

skulle gjerne hatt QS både opp og ned, men det er det eneste jeg savner... at salen er for hard er ikke noe problem jeg har merket... kanskje jeg er bedre polstra fra naturens side enn tommas

nja... så er det det med lydbildet på en 4 sylinder, er irriterende å alltid misunne ducati og triumph for noe som helst, men lyden er ikke der

Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
- cosmogs
- Innlegg: 306
- Registrert: 05 jul 2014, 22:09
- Motorsykkelen din: Speed Triple RS
- Bosted: Drammen
Re: BMW S1000R
BMW har aldri hatt noen apell for meg, men jeg må innrømme at S1000R er en sykkel man kanskje burde titte litt på før man kjøper neste. Jeg skjønner egentlig ikke helt hva som skjedde når, men må jo erkjenne at BMW plutselig er økonomi-vinneren i klassen når man ser på value for money. Koster tross alt 70k mindre en Tuono Factory, og leverer bra med hester og teknologi. Uten å ønske tråkke på S1000R eiere her, så har jeg et lite spørsmål: finnes det et street legal anlegg som eliminerer den "klossen" på eksosanlegget?
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)
Re: BMW S1000R
vet ikke om det er street legal, men bmw selger jo acra helanlegg uten den vakre katalysatoren (som etter min mening gjør hele sykkelen
)

Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
- cosmogs
- Innlegg: 306
- Registrert: 05 jul 2014, 22:09
- Motorsykkelen din: Speed Triple RS
- Bosted: Drammen
Re: BMW S1000R
Den blanke lego-greia under der.Zadnez skrev:hvilken kloss???????

2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)
- cosmogs
- Innlegg: 306
- Registrert: 05 jul 2014, 22:09
- Motorsykkelen din: Speed Triple RS
- Bosted: Drammen
Re: BMW S1000R
Det er helt greit, jeg mener jo faktisk det er et gode at vi har forskjellig smak. Uten det ville det vært forsvinnende kjedelig å kikke på nye sykler og div utstyr...Zadnez skrev:vet ikke om det er street legal, men bmw selger jo acra helanlegg uten den vakre katalysatoren (som etter min mening gjør hele sykkelen)


2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)
Re: BMW S1000R
jeg bare tuller, ingen kan mene at sykkelen ikke ville vært penere uten, bare ikke si til lorden at jeg har sagt detcosmogs skrev:Det er helt greit, jeg mener jo faktisk det er et gode at vi har forskjellig smak. Uten det ville det vært forsvinnende kjedelig å kikke på nye sykler og div utstyr...Zadnez skrev:vet ikke om det er street legal, men bmw selger jo acra helanlegg uten den vakre katalysatoren (som etter min mening gjør hele sykkelen)
![]()

Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
Re: BMW S1000R
Jeg lånte en ny s1000rr et par timer her for en uke siden, eneste forskjellen jeg merket var at den var litt mindre lettkjørt (naturlig nok), men oppfattet den ikke som sintere på noen som helst måte, ville nok merket det på bane, men ikke på landeveiLordShaft skrev:Hallaien....![]()
Selv kjører jeg den sinte storebroren. Å en ting kan jeg si, det er fint lite sykkel du får så mye for pengene som på en S1000R i dag (i dette segmentet)
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
- cosmogs
- Innlegg: 306
- Registrert: 05 jul 2014, 22:09
- Motorsykkelen din: Speed Triple RS
- Bosted: Drammen
Re: BMW S1000R
Definitivt en fin sykkel, liker den asymmetriske fronten særdeles godt. Kikket litt på Akro nå, er det det samme eksosanlegget på S1000R som på S1000RR?
Sist redigert av cosmogs den 11 mai 2015, 12:20, redigert 1 gang totalt.
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)
Re: BMW S1000R
jeg vurderer å bumpe denne tråden øverst helt til Bjerknez moderer den bort:)
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
Re: BMW S1000R
på denne siden kan du se mye flott som er gjort med s100r, samt lese tilbakemeldinger
http://www.s1000r.co.uk/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.s1000r.co.uk/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules