
Ojda's blogg til bruk ved leilighet.
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Siggerud
Re: Ojda's blogg til bruk ved leilighet.
Så MT-09 Tracer er ikke lenger ansett som en innstegsmodell?
(kan hende noen andre skrev akkurat det, og jeg bare husker feil)

- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Ojda's blogg til bruk ved leilighet.
Da husker du nok feil ja, akurat den frasen kom fra en godværs-biker på BMWmortenolb skrev:Så MT-09 Tracer er ikke lenger ansett som en innstegsmodell?(kan hende noen andre skrev akkurat det, og jeg bare husker feil)

Men jeg fortalte mitt førsteinntrykk av XJ8, som jeg feilaktigbenevnet som MT09.
Men den misfårståelsen ble da ganske grundig oppklart av Bjerknez i påfølgende post.

For å få det hele på bordet. Jeg synes MT09 var en artig sykkel med en sprek og spennende motor. Dømt på få minutter

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Re: Ojda's blogg til bruk ved leilighet.
Der slo senil konfus´en inn igjen, gamlefarojda skrev:Da husker du nok feil ja, akurat den frasen kom fra en godværs-biker på BMWmortenolb skrev:Så MT-09 Tracer er ikke lenger ansett som en innstegsmodell?(kan hende noen andre skrev akkurat det, og jeg bare husker feil)
![]()
Men jeg fortalte mitt førsteinntrykk av XJ8, som jeg feilaktigbenevnet som MT09.
Men den misfårståelsen ble da ganske grundig oppklart av Bjerknez i påfølgende post.![]()
For å få det hele på bordet. Jeg synes MT09 var en artig sykkel med en sprek og spennende motor. Dømt på få minutter


FZ8

- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Ojda's blogg til bruk ved leilighet.
Næmmen for svarte banan, gi sykklene deres sjikkelige navn som Tiger, GoldWing, Intruder o.l.Ashland skrev:Der slo senil konfus´en inn igjen, gamlefarojda skrev:Da husker du nok feil ja, akurat den frasen kom fra en godværs-biker på BMWmortenolb skrev:Så MT-09 Tracer er ikke lenger ansett som en innstegsmodell?(kan hende noen andre skrev akkurat det, og jeg bare husker feil)
![]()
Men jeg fortalte mitt førsteinntrykk av XJ8, som jeg feilaktigbenevnet som MT09.
Men den misfårståelsen ble da ganske grundig oppklart av Bjerknez i påfølgende post.![]()
For å få det hele på bordet. Jeg synes MT09 var en artig sykkel med en sprek og spennende motor. Dømt på få minutter![]()
![]()
FZ8
Så skal nok vi gamle også greie å følle med

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Bosted: Vestfold
Re: Ojda's blogg til bruk ved leilighet.
Slapp av med en Konjakk du ojda,de er bare misunnelig fordi du er så mye flinkere til å kjøre 

X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
Re: Ojda's blogg til bruk ved leilighet.
ojda skrev:Næmmen for svarte banan, gi sykklene deres sjikkelige navn som Tiger, GoldWing, Intruder o.l.Ashland skrev:Der slo senil konfus´en inn igjen, gamlefarojda skrev:Da husker du nok feil ja, akurat den frasen kom fra en godværs-biker på BMWmortenolb skrev:Så MT-09 Tracer er ikke lenger ansett som en innstegsmodell?(kan hende noen andre skrev akkurat det, og jeg bare husker feil)
![]()
Men jeg fortalte mitt førsteinntrykk av XJ8, som jeg feilaktigbenevnet som MT09.
Men den misfårståelsen ble da ganske grundig oppklart av Bjerknez i påfølgende post.![]()
For å få det hele på bordet. Jeg synes MT09 var en artig sykkel med en sprek og spennende motor. Dømt på få minutter![]()
![]()
FZ8
Så skal nok vi gamle også greie å følle med

Fazer 8
Det er lettere å huske

- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Ojda's blogg til bruk ved leilighet.
Hvilken modus kjørte du i når du prøvde Traceren Ojda?
Hvis ikke du rørte modusknappen etter oppstart så sto den i "standard" og da skal den ha 30% mindre kraft enn når den står i "A"-modus. Når jeg satt den i A-modus så kom forhjulet helt uanstrengt både på første og andregir. Men det ble kjapt stoppet av traction controlen :-)å
Enorme mengder med kraft i den sykkelen! :-)å
Hvis ikke du rørte modusknappen etter oppstart så sto den i "standard" og da skal den ha 30% mindre kraft enn når den står i "A"-modus. Når jeg satt den i A-modus så kom forhjulet helt uanstrengt både på første og andregir. Men det ble kjapt stoppet av traction controlen :-)å
Enorme mengder med kraft i den sykkelen! :-)å
Re: Ojda's blogg til bruk ved leilighet.
Mye motor for pengene ja
Men jeg trodde det ikke var noen forskjell i HK på A modus og standard?
Kun litt tregere respons. B modus derimot har færre hester?
Jeg er absolutt ikke sikker på dette, men hadde vært interessant å vite
Har prøvd å Google, men fant ikke noe svar der.

Men jeg trodde det ikke var noen forskjell i HK på A modus og standard?
Kun litt tregere respons. B modus derimot har færre hester?
Jeg er absolutt ikke sikker på dette, men hadde vært interessant å vite

Har prøvd å Google, men fant ikke noe svar der.
"Only boring People are brilliant during breakfest"
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Siggerud
Re: Ojda's blogg til bruk ved leilighet.
Ifølge en artikkel jeg fant var det 30 % mindre krefter for hvert steg ned, men det er utrolig vanskelig å finne konkret info på dette.
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Ojda's blogg til bruk ved leilighet.
TOH skrev:Mye motor for pengene ja![]()
Men jeg trodde det ikke var noen forskjell i HK på A modus og standard?
Kun litt tregere respons. B modus derimot har færre hester?
Jeg er absolutt ikke sikker på dette, men hadde vært interessant å vite![]()
Har prøvd å Google, men fant ikke noe svar der.
Sakset fra denne siden:While Yamaha’s PR types were quick to say the ECU’s changes were directed at the differing requirements of the FJ’s sport-touring versus the FZ’s sporting roles, the answer to the question everyone has had since the FJ was announced at EICMA is: yes, the hinky off-to-on-throttle issues were targeted in development. The Drive Modes retain the same labels A, Standard, and B – with Standard and B delivering about 30% less power than the mode above it – but any similarities with how the modes feel compared with the FZ’s power delivery end there.
http://www.motorcycle.com/manufacturer/ ... eview.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Ojda's blogg til bruk ved leilighet.
Sykkelen rullet rundt med ojda i defoult ja,
jeg har ikke dykket dypt i lesestoffet om denne sykkelen.
Åvisste ikke at den hadde kraftreserver i oppsettet
Tiden var såpas knapp, at jeg valgte å kjøre i stedet for å
utforske noe jeg regnet med var begrensede menyer
30% er fryktelig mye med tanke på hvordan jeg opplevde
Motoren slik den var da jeg kørte den. :-)å
Er du helt sikker på at den går tilbake til laveffekt når tenningen skrues av
jeg har ikke dykket dypt i lesestoffet om denne sykkelen.
Åvisste ikke at den hadde kraftreserver i oppsettet

Tiden var såpas knapp, at jeg valgte å kjøre i stedet for å
utforske noe jeg regnet med var begrensede menyer

30% er fryktelig mye med tanke på hvordan jeg opplevde
Motoren slik den var da jeg kørte den. :-)å
Er du helt sikker på at den går tilbake til laveffekt når tenningen skrues av

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Ojda's blogg til bruk ved leilighet.
I følge rykter på nett og slik jeg opplevde forskjellen sa ja 

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Ojda's blogg til bruk ved leilighet.
Det høres jo helt sløvt ut at denne resetter seg hver gang du skrur av og på tenningen
Men mulig de har lagt inn dette som en slags safety greie. Uansett så syns jeg det er en uting.

Re: Ojda's blogg til bruk ved leilighet.
Takk Bjerknez, interessant å få vite
Kan bekrefte at hvis jeg skrur av tenningen i A-mode og starter igjen, så blir den
automatisk satt til standard.

Kan bekrefte at hvis jeg skrur av tenningen i A-mode og starter igjen, så blir den
automatisk satt til standard.
"Only boring People are brilliant during breakfest"
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Ojda's blogg til bruk ved leilighet.
I utgangspunktet er jeg enig med deg Lordy. Hvorfor i alle dager skal dem forhindre meg i å få alle kreftene fra oppstart? Jeg vet ikke HVA som FAKTISK blir endret, men når man tar bort 30% av kreftene (115HK) så blir jo dette faktisk rundt 35HK'er. Så sykkelen gir deg rundt 80 HK'er etter oppstart hvis man ikke skyver en gang på Mode-knappen...LordShaft skrev:Det høres jo helt sløvt ut at denne resetter seg hver gang du skrur av og på tenningenMen mulig de har lagt inn dette som en slags safety greie. Uansett så syns jeg det er en uting.
I utgangspunktet er jeg motstander av slike A/B/C modes. Jeg vil ha alle kreftene som jeg har betalt for HELE tiden når jeg sitter på sykkelen uten at jeg må gjøre justeringer. Må vel være bedre å faktisk lære seg å kjøre samt bruke gassrulla? Hadde Traction Control systemet vert inkludert i disse modusene så hadde jeg skjønt det bedre, men vi snakker jo kun om struping av kreftene her...
Prøv å ta deg en kjøretur (hvis ikke du har gjort det) og prøv på noen wheelies. Prøv først i standard mode for så og teste A-mode. Jeg fikk vertfall en liten A-ha opplevelse når jeg endret til ATakk Bjerknez, interessant å få vite
Kan bekrefte at hvis jeg skrur av tenningen i A-mode og starter igjen, så blir den
automatisk satt til standard.

Uansett... det er jo helt johan og bruk tid og ressurser på slikt.
Når det er sagt så har jeg også sansen for MT09, men det er to ting som irriterer meg noe så inn i helvetes grenseløst med den sykkelen og jeg klarer ikke å få det ut av hodet. Det ene er det malplasserte speedometeret som ser ut som en kalkulator fra 90-tallet. Det andre er demperne. Sistnevnte kan byttes ut, men speedoen er den som står igjen som ikke kan skiftes. Føler meg som en syklist med en påteipet pulsklokke på styret....
Sorry... men bortsett fra disse to tingene så digger jeg faktisk sykkelen og jeg kunne faktisk fint kjøpt meg en slik selv.
Men nå ødelegger jeg tråden til Bestefar...
