Hver eneste dag, ser jeg syklister som bryter loven, å da ganske graverend hendelser. Ikke i forhold til lovbruddet, men for egen sikkerhet. Det har aldri vært så mye kampanjer som i dag..... VI SKAL DELE VEIEN.
Kjøss meg i kanelkransen. Min erfaring er ene og alene negativ med syklister i trafikken. De sykler over gangfelt, de kutter svinger langt under fartsgrensen... De vingler ut mot midten av veibanen og ligger 2 eller 3 i bredden.
Jeg hadde meg senest en voksenopplæring for 2 dager siden. Jeg kom kjørende bak 3 slike armstrong kopier som lå i bredden. Jeg lå bak de i 30 km/t i en 60 sone realtivt lenge.... Vi kom omsider til en rundkjøring, der la de seg inn etterhverandre... kikket bak seg, jeg hadde øye kontakt med alle 3 for så å legge seg tilbake med 3 i bredden....
For å si det på pent norsk. Her gikk rullegardinen ned for meg. Jeg hang på hornet til de viket, kjørte rolig forbi de mens de gestikulerte med armene. Fant en busslomme lenger framme som jeg parkerte i å ventet på at syklistene skulle ta meg igjen. Jeg fikk gitt relativt grei opplæring i hvordan veitrafikkloven fungerer og de ba høfflig om unnskyldning. Mest pga at jeg var så jævlig forbanna tror jeg. De så vel ikke noe hensikt å prøve å diskutere med meg.
Kjenner jeg får kok når jeg skriver om det.