Er bare å sykle forbi?Reodor Felgen skrev:Ser ikke problemet, det er jo bare å sykle forbi. Men det finnes folk til alt. Forøvrig hadde jeg forventet mer støtte til syklister på et mc-forum all den tid de møter de samme utfordringene i trafikken.
Det handler om å vise hensyn for ALLE som ferdes i trafikken. Hvorfor er din tid på trøsykkel mere verdt enn min i vogntog, bil, buss eller mc? Syklister går ut i media å sier at de ligger i bredden eller midt mot veien for at de skal forhindre hårete forbikjøringer.
Da lurer jeg fælt på hva som er grunnen til denne hårete forbikjøringen? Kan det være at vedkommende har lagt bak, uten mulighet til å "slippe" forbi langt under fartsgrensen. Akkurat lenge nok til at vedkommende blir forbanna

Når det er gått så langt at vi kan lese i media om at folk kaster ut tegnestifter på kjente sykkelområder. Ja da er det på tide å ta litt selvkritikk. Det er en grunn til at slike ting skjer. Å jeg er helt overbevist om at det er syklistene selv som har skyld i mye av det hatet som er rettet mot de.