Høytalere i BMW systemhjeml

... om deler, tilbehør, MCutstyr, renhold, forsikring, kjøreklær til fører og passasjer osv.
Svar
Zappa
Motorsykkelen din: BMW R1200RT

Høytalere i BMW systemhjeml

Legg inn av Zappa »

Jeg har nylig byttet ut min gamle BMW systemhjem 4 med Scalarider intercom med en ny System 6 med BMW kommunikasjon. Den nye hjelmen er veldig bra, men lyden på kommunikasjonen er elendig på musikk, omtrent som å høre musikk fra en hustelefon fra 1972 - og høytalerne ser faktisk ut som de er plukket ut fra en sånn telefon også. Jeg ser det er noen som anbefaler å bytte til Koss høytalere - funker det bra? Finnes det et firma eller personer som er proffe på å oppgradere lyden i hjelmen? Musikken avspilles fra radio eller iPhone via BT på en BMW R1200RT.

TBI81
Motorsykkelen din: Ja

Re: Høytalere i BMW systemhjeml

Legg inn av TBI81 »

Definitivt oppgradert lyd med koss kontra de originale fra scala!

Kjapp jobb, men kan kreve litt fjerning av skumgummi mm i kinnputa. Kommer nok an på hjelmen hvor god plass du har.

Her da jeg akkurat hadde loddet på koss'ene på min hjelm:
Bilde

Brukeravatar
KåreDump
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Legg inn av KåreDump »

På nyere Scala er det standard jack-plug til høttalerne så der er det bare å bruke et hvilket som helst headset/øreplugger...
Høyttalerne er nok også en del forbedret (jeg syns ikke Koss låter særlig bedre enn originalen).

Å bytte ut høyttalerne er ikke all verdens med jobb, bittelitt kunnskap om lodding og en loddebolt er alt som skal til.
Ville nok heller leita etter en kjenning med loddebolt enn et firma for å få den jobben gjort.
Vil nok koste minst like mye som det smaker å få et firma til å ta jobben.

Lå det ikke en tutorial her inne om hvordan man gjorde det?
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
KåreDump
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Legg inn av KåreDump »

[video]https://www.youtube.com/watch?v=JqZn_oCHVS4[/video]

Fant en video som viser hvordan man gjør det.
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

TBI81
Motorsykkelen din: Ja

Legg inn av TBI81 »

KåreDump skrev:På nyere Scala er det standard jack-plug til høttalerne så der er det bare å bruke et hvilket som helst headset/øreplugger...
Høyttalerne er nok også en del forbedret (jeg syns ikke Koss låter særlig bedre enn originalen).

Å bytte ut høyttalerne er ikke all verdens med jobb, bittelitt kunnskap om lodding og en loddebolt er alt som skal til.
Ville nok heller leita etter en kjenning med loddebolt enn et firma for å få den jobben gjort.
Vil nok koste minst like mye som det smaker å få et firma til å ta jobben.

Lå det ikke en tutorial her inne om hvordan man gjorde det?
Jeg har gammel Scala (G4) så derfor måtte det loddes. Lyden er sikkert også blitt bedre på de nyere ..
Easy peacy å lodde. En loddebolt koster ikke mange kronene.

Svar