Jeg fant en test fra "Bike", tror jeg - har den et sted, hvor det står at Z 650 F har vesentlig bedre ramme osv. enn Z 900 og Z1000. Derfor kunne den kjøres hvassere i kurver, sjøl om storebrødrene har bedre bunndrag og meir power. Den kjører langt bedre enn CB 750, og jeg er ingen svingkryper lenger, så den holder for meg. GoldWingene derimot, skrapa nedi støtt og stadig. Jeg har kjørt en god del Z 1000 J. Den siste knatra broder'n motoren på under en ferietur i Sverige. Den ble reparert i Gøteborg, borra til litt over 1100 ccm, satt på høykomp.stempler, kraftigere råder, porta og satt inn støre ventiler med hardere fjærer og en kraftigere clutch. Jeg kjente ikke sykkel'n igjen da jeg fikk den!! De oppga at den bremsa nesten 130 hk i benk...men bakramma og forgaffelen var den samme, og satte heilt klare begrensninger for morroa. Men jeg likte 1000 J'ene godt - bare man ikke gikk for tunngt inn i svingene med for tung last, så gikk det "som på skinner".. Har også kjørt litt ZXR 1100 ( håper bokstavene er rett..), en skikkelig lettkjørt sak, som var kjapp til å løfte framhjulet!
Men se på denne - broder'n hadde en Triumph Daytona 955i. Jeg lånte den et par dager sommeren -08. En virkelig fin sak, men et heilt herlig bunndrag. Og stabil som et fjell. Med den potta som sto på ( ikke original ), ga den fra seg et barytonraut så det holdt. Skikkelig Vestfjordokse...men nå er den solgt til Bergen, tror jeg. Den ble LITT for sammenkrøpet for meg - hadde det ikke vært for det, så hadde den nok vært i mitt eie nå!!

mvh. Nordlendingen
"ingen over, ingen ved siden.."