Hvilken motorolje til 2014 Street Triple R?
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Re: Hvilken motorolje til 2014 Street Triple R?
Men kan vi konkludere med at jeg med 100% sikkerhet ikke utgjør noe skade ved å bytte nåværende olje til Castrol 10W/40 fullsyntetisk?
- DrGreve
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Ingen fare så lenge olja møter API SH eller høyere og JASO MA eller MA2.
For å klargjøre hva som menes med høyere, så graderer API (amerikansk standard) den siste bokstaven i stigende rekkefølge. Etter SH kommer SI-SJ-SK og så videre.
Jaso er standard som Japanske motorsykkelprodusenter forholder seg til. Jaso MA2 er for tiden den beste standarden.
For å klargjøre hva som menes med høyere, så graderer API (amerikansk standard) den siste bokstaven i stigende rekkefølge. Etter SH kommer SI-SJ-SK og så videre.
Jaso er standard som Japanske motorsykkelprodusenter forholder seg til. Jaso MA2 er for tiden den beste standarden.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

- Bjerknez
- Kontakt:
Ok, takk
:-)å

-
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Helsyntet 10-40
http://www.xlmoto.no/bo-racing-lube-olj ... Ids=232790" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg handler olje, oljefilter og andre forbrukgreier på xlmoto. Alltid for over kr 1500. Gratis frakt. Aldri påslag av noe som helst.
http://www.xlmoto.no/bo-racing-lube-olj ... Ids=232790" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg handler olje, oljefilter og andre forbrukgreier på xlmoto. Alltid for over kr 1500. Gratis frakt. Aldri påslag av noe som helst.
Går ikke ut over garantien å bytte sjæl?
KTM bedyrer at de må ta alt av olje og service dersom jeg skal få noe igjen på en evt garantisak .. De jævlene
KTM bedyrer at de må ta alt av olje og service dersom jeg skal få noe igjen på en evt garantisak .. De jævlene

- Bjerknez
- Kontakt:
Jeg snakker om og evt. bytte olje og filter MELLOM servicene som tas på autorisert verksted. Man kan vel ikke miste noe garanti på dette, så lenge man så klart bruker riktig olje og filter?TBI81 skrev:Går ikke ut over garantien å bytte sjæl?
Jeg skal ikke akkurat påberope meg noen verksmester tittel, men man trenger da strengt tatt ikke være noen rakettforsker for å bytte olje/filter. Selv JEG skal klare dette... tror jeg...

Men da blir det jo noe annet. Varm opp, tapp ut, bytt filter, fyll på, start opp, fyll litt til - tut og kjør! 

- thewiz
- Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Litt bortkastet service da, når de ikke fyller "riktig" olje engang. Dyrt er det også. Bytte av olje / filter er jo latterlig enkelt.
Betaler jo egentlig for et stempel i boka.
Stempel og gyldig garanti.
Enn å ikke få lov å ta oljeskiftene selv en gang. Jeg foretrekker å være mer hands on enn å bare levere inn. Det blir rart ..
Enn å ikke få lov å ta oljeskiftene selv en gang. Jeg foretrekker å være mer hands on enn å bare levere inn. Det blir rart ..
- Bjerknez
- Kontakt:
Dem har jo fyllt riktig olje....thewiz skrev:Litt bortkastet service da, når de ikke fyller "riktig" olje engang. Dyrt er det også. Bytte av olje / filter er jo latterlig enkelt.
Å ja, garanti er også gull verdt.
Det JEG snakker om er oljeskift MELLOM intervallene

- mortenolb
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Ser ikke hvorfor det er forskjell på oljeskift mellom intervallene og på intervallene. Jobben er det samme. Eneste får vel være om de ikke finner ut at du har gjort det sjæl 

- thewiz
Syns man kunne fått utført oljeskift og annet enkelt vedlikehold uten å miste garantien. Som f.eks bytte bremseklosser.
Ikke nok med at man blir ranet når man kjøper ny sykkel, men man må bli ranet på årlig basis etter kjøpet også.
Ikke nok med at man blir ranet når man kjøper ny sykkel, men man må bli ranet på årlig basis etter kjøpet også.
- thewiz
Og hva er da poenget med å bytte olje?Bjerknez skrev:Dem har jo fyllt riktig olje....thewiz skrev:Litt bortkastet service da, når de ikke fyller "riktig" olje engang. Dyrt er det også. Bytte av olje / filter er jo latterlig enkelt.
Ser ikke helt hvorfor man skal bytte olje midt mellom intervallene.
- Bjerknez
- Kontakt:
Tja, mest for å faktisk lære seg dette en gang for alle, men også for at jeg føler at det bare gjør godt med litt fersk olje mellom intervallene.thewiz skrev:Og hva er da poenget med å bytte olje?Bjerknez skrev:Dem har jo fyllt riktig olje....thewiz skrev:Litt bortkastet service da, når de ikke fyller "riktig" olje engang. Dyrt er det også. Bytte av olje / filter er jo latterlig enkelt.
Ser ikke helt hvorfor man skal bytte olje midt mellom intervallene.
Oljen var i følge Eurospeed ganske svart når jeg byttet sist...
- thewiz
Hvor langt har du kjørt siden oljeskiftet da?
Alltid greit å lære seg da
Alltid greit å lære seg da