Erfaringer med skinndress(sport/race-type)

... om deler, tilbehør, MCutstyr, renhold, forsikring, kjøreklær til fører og passasjer osv.
cannon
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Erfaringer med skinndress(sport/race-type)

Legg inn av cannon »

Har nettopp sklidd 40-50 meter på asfalt med hel Clover skinndress. Den holdt. Hull i ytterste skinnlag på hofte. Ingen hudkontakt med asfalt. Akkurat denne turen ville trolig gått dårlig med 2-delt. Når glidelåsen skraper mot asfalt så deler den seg fort. Da havner kanskje jakka oppunder armhuler og/eller buksa rundt knærne.

Hel dress er upraktisk til daglig bruk men definitivt best med tanke på comfort og beskyttelse. De leveres både i tett og ventilert utgave. Jeg har en av hver. Heldressene har gjerne tynnere krage og større halsåpning som ikke kommer i konflikt med hjelmen.
Heldressene er også sydd for kjørestilling.....dvs dårlige for å stå eller gå, men perfekt når man sitter på sykkelen.

Har også en 2-delt spyke. Helt ok, bra kvalitet men litt dårligere comfort og passform.

Brukeravatar
gorbys
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Legg inn av gorbys »

Har alltid kobla isammen jakke og bukse når eg kjører.
Og de fleste 2 delte skinndresser beregna på sportsykkler er vel formsydde de og.

Brukeravatar
Tobben84
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler

Legg inn av Tobben84 »

gorbys skrev:Har alltid kobla isammen jakke og bukse når eg kjører.
Og de fleste 2 delte skinndresser beregna på sportsykkler er vel formsydde de og.
Den koblinga ryker nok kjapt ved en skikkelig slide vil jeg tro, men når det er sagt så velger jeg todelt selv også pga praktiske hensyn. Har dog vært inne på å kjøpe meg en heldress til banebruk.

Brukeravatar
gorbys

Legg inn av gorbys »

Den tid den sorg var det vel noen som sa :-P

Brukeravatar
gorbys

Legg inn av gorbys »

Oh yeah :-D
Bilde

Fikk jammen med hansker og gitt :-o

Og dressen sitter som et skudd. Ikke så veldig god plass til familiejuvelene da men... De har nå gjort nytta si :-P
Bilde

Brukeravatar
cevillan
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900

Legg inn av cevillan »

Nice :thumleft Lik min :P :p Bare at min sitter litt tightere rundt magen :redface (men kneepuck'ene dine sitter litt feil i forhold til logoen)

Skjer det virkelig at todelte dresser festet med glidelåsen rives fra hverandre? Eller er dette en myte? :-k

Brukeravatar
thewiz
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR

Legg inn av thewiz »

Jeg kjører selv med fullt skinn. Alpinestars GP Plus R jakke og Alpinestars Track leather pants. Alpinestars GPX hansker og MX5 sko. Kjempefornøyd med denne comboen. Syns ikke det blir kaldt, da jeg alltid har joggebukse / genser under. :prf

Hvilken bukse har du kjøpt? Tror jeg sto mellom den du valgte og Track buksen. Syns den andre så litt rar ut.

Brukeravatar
gorbys

Legg inn av gorbys »

Er vel sp1 buksen sikkert. Trur ikkje eg får plass til joggis under buksa men longs går. Fleecejakke var det plass til under jakken så da skal eg holde tempen trur eg. :-)

Toven

Legg inn av Toven »

Bare nevner Pertex Microlight igjen jeg, så slepper dere å dra på 10cm klær under :knegg

http://magasi.net/catalog/product_info. ... kke-p-5462

Tynn supertøy og slik så er mye gjort :prf

Brukeravatar
Tobben84

Legg inn av Tobben84 »

cevillan skrev:Nice :thumleft Lik min :P :p Bare at min sitter litt tightere rundt magen :redface (men kneepuck'ene dine sitter litt feil i forhold til logoen)

Skjer det virkelig at todelte dresser festet med glidelåsen rives fra hverandre? Eller er dette en myte? :-k
Har heldigvis ingen personlige erfaringer med dette, men jeg vet at det ikke er lov på noen baner rundt omkring å kjøre med noe annnet enn HEL skinndress. Vil tro at grunnen til det er at todelt ikke er like sikkert, og de glidelåspatentene overbeviser hvertfall ikke meg :[-(

Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Legg inn av mortenolb »

Jeg kunne vurdert hel dress om ikke det var for at jeg er avhengig av å kunne ta av meg jakka under pauser. :-)å

Brukeravatar
Tobben84

Legg inn av Tobben84 »

mortenolb skrev:Jeg kunne vurdert hel dress om ikke det var for at jeg er avhengig av å kunne ta av meg jakka under pauser. :-)å
Helt enig, noen kompromisser må til for min del også, kjører todelt pga komfort.

Brukeravatar
gorbys

Legg inn av gorbys »

Toven skrev:Bare nevner Pertex Microlight igjen jeg, så slepper dere å dra på 10cm klær under :knegg

http://magasi.net/catalog/product_info. ... kke-p-5462

Tynn supertøy og slik så er mye gjort :prf
Så detta kan en dra på seg under skinnet å reise ut i øspøs regn å være like tørr?

Toven

Legg inn av Toven »

De reklamerer med det. Jeg akter dog ikke teste det :knegg

Brukeravatar
Flanker
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Kontakt:

Legg inn av Flanker »

Pertex Microlite er først og fremst en windbreaker med svært gode pusteegenskaper, og en veldig tynn en! I tillegg gir den et ekstra lag isolasjon. Den erstatter ikke regntøy...

Svar