Kant'1ns kjøreblogg- Reisen til veiens ende
- Olav K
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Re: Kant'1ns kjøreblogg-Nyheter fra landet
Kjenner også til flere forhandlere som påstår dette.. Jeg kjøper dekk fra en lokal dekkpusher, og han kjøper sine dekk (som han da selger til meg) hos en leverandør som også leverer til større dekk.kjeder, som ViaNor bla.
Sist jeg betalte fikk jeg PR4 bakdekk 190 55 17 for ganske nøyaktig 1800 og framdekket kom på 1150.
Disse dekkene har jeg ikke slitt ut spesielt fort, er happy med over 7000km på PP3 bakdekket jeg hadde på Street Triplen.
Men kanskje jeg skulle bestillt et bakdekk fra motorsykkeldekk.com, og sjekket om det er vektforskjell fra dette dekket jeg har liggende ??
Sist jeg betalte fikk jeg PR4 bakdekk 190 55 17 for ganske nøyaktig 1800 og framdekket kom på 1150.
Disse dekkene har jeg ikke slitt ut spesielt fort, er happy med over 7000km på PP3 bakdekket jeg hadde på Street Triplen.
Men kanskje jeg skulle bestillt et bakdekk fra motorsykkeldekk.com, og sjekket om det er vektforskjell fra dette dekket jeg har liggende ??
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Det er for at veldig mange antar men sjeldent har fått noe bekreftet. Jeg har også sett folk som har made in Japan dekk som ikke holder mål i forhold til levetid.TBI81 skrev:Går en del myter om dette, så kan godt være du har rett Lord. Har heldigvis selv til gode å motta slike dekk derfra.
Neste gang jeg bestiller har jeg tenkt å ta de med til en forhandler her som er så sinnsykt negativ til motorsykkeldekk.com for å veie de mot dekkene de har stående til dobbel pris .. De mente hardnakka at alle dekk derfra var slike halvkilosdekk.
Uansett så tror jeg det går lenger mellom de gangene motorsykkeldekk.com har slikt på lur kontra vanlige dekk. Men jeg er ikke i tvil om at det kan forekomme.
Note4
Hadde vært interessant. Dessverre misstenker jeg at disse halvkilosdekkene er unntaket, ikke regelen. Jeg tror det er langt imellom de og at det kun er få kunder som mottar disse. Men jeg kan ta feil. Selv har jeg derimot aldri slitt ut PR3/4 dekk kjapt. Selv med hard bruk.
EDIT: Lord slo meg.
EDIT: Lord slo meg.
- Flanker
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Kontakt:
Kant'1ns kjøreblogg-Nyheter fra landet
Hvis Dekkonline leverte søppel så hadde de mistet en haug med kunder, noe de ikke gjør. Har kjøpt både bil- og MC dekk der i årevis, og aldri hatt noen problemer med f.eks. unormalt kort levetid på dekkene. Jeg tror sjansen for å få et drittdekk er like stor hos norske forhandlere, og gjør man det vil jeg tro det skyldes feilproduksjon - som garantert forekommer også hos premium merkene.
Sitter Metzeler Tourance Next fra Dekkonline på sykkelen nå. Fordekket har gått litt over 10000 km. og begynner å bli slitt nå, med ca. 1mm. ned til slitasjevarslerne på midten. Forøvrig ingen unormalt slitasje i det hele tatt, og det har vært eksemplarisk fra første km. selv om det nå begynner å bli litt mer tungstyrt enn da det var nytt. Det må nok byttes ila. en måneds tid, og gjett hvor jeg bestiller nytt? Dekkonline! Jeg sponser ikke norske forhandlere så lenge de krever upris eller har vansker med å levere de dekkene jeg ønsker, så at de har behov for å sverte sin sterkeste konkurrent skjønner jeg godt...
Sitter Metzeler Tourance Next fra Dekkonline på sykkelen nå. Fordekket har gått litt over 10000 km. og begynner å bli slitt nå, med ca. 1mm. ned til slitasjevarslerne på midten. Forøvrig ingen unormalt slitasje i det hele tatt, og det har vært eksemplarisk fra første km. selv om det nå begynner å bli litt mer tungstyrt enn da det var nytt. Det må nok byttes ila. en måneds tid, og gjett hvor jeg bestiller nytt? Dekkonline! Jeg sponser ikke norske forhandlere så lenge de krever upris eller har vansker med å levere de dekkene jeg ønsker, så at de har behov for å sverte sin sterkeste konkurrent skjønner jeg godt...
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Har kjøpt alle mine dekk unntatt ett fra motorsykkeldekk.com og gjett hvilket jeg er missfornøyd med - det fra forhandler.
- ojda
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Det er selvfølgelig i Norske dekkleverandører/mc-verksteder`s interesse
å spre litt tvil om kvaliteten på det de ikke tjener penger på selv
De er jo fagfolk, så det er klart vi må stole på de
NOT!
Jeg er nok en av de som har kjørt 13-15000 på de dekkene
jeg har kjøpt på motorsykkeldekk.com og den variasjonen er det nok
kjørestilen som har skylden for
Nå når vår kjære venn på Eidsvoll har dukket opp, ser jeg liten grunn til
å plage mc-verkstedene med slikt. De har jo så mye å gjøre
å spre litt tvil om kvaliteten på det de ikke tjener penger på selv

De er jo fagfolk, så det er klart vi må stole på de

Jeg er nok en av de som har kjørt 13-15000 på de dekkene
jeg har kjøpt på motorsykkeldekk.com og den variasjonen er det nok
kjørestilen som har skylden for

Nå når vår kjære venn på Eidsvoll har dukket opp, ser jeg liten grunn til
å plage mc-verkstedene med slikt. De har jo så mye å gjøre

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Olav K
13.mai.
Overraskende fint vært idag, men blei ikke noen tur, hadde planer om noe ettermiddagsgladgassing, men Znirln hadde alt for mye grillmat, så frk. Fryd og jeg blei invitert over for å hjelpe til med å spise opp. Gode greier, og takk for maten Znirln.
Etterpå hadde vi litt qualitytime i mannehulen. Monterte på de nye blinkersene, skrudde, loddet, limte og krympet som det står seg for glade gutter. Testet det venstre lyset, og milde himmel.
Det var som om VårHerre sted ned i mannehulen og sa: "La det bli lys"..
Så da klippet og loddet vi, og når alt var klart testet vi det venstre.. maaaasse lys- men det høyre var dødt.
Så etter litt feilsøking blei det lyset erklært "dødt" og klagemail er sendt Louis.de. Jeg vil ha et nytt.. nåååå
Får heller ta meg en tur imorgen og bli litt glad igjen
og idag.. er det 40 dager igjen til avreise (og bare en uke til vi skal østover på Rudskogen. Hørte du Lordy?? RUDSKOGEN!! Det er tett på Sverige, der de selger Weissbier for en billig penge. Det KAN skje at jeg sender en MMS eller tre iløpet av de dagene... men du holder nok fokuset på kurset du

Overraskende fint vært idag, men blei ikke noen tur, hadde planer om noe ettermiddagsgladgassing, men Znirln hadde alt for mye grillmat, så frk. Fryd og jeg blei invitert over for å hjelpe til med å spise opp. Gode greier, og takk for maten Znirln.
Etterpå hadde vi litt qualitytime i mannehulen. Monterte på de nye blinkersene, skrudde, loddet, limte og krympet som det står seg for glade gutter. Testet det venstre lyset, og milde himmel.
Det var som om VårHerre sted ned i mannehulen og sa: "La det bli lys"..
Så da klippet og loddet vi, og når alt var klart testet vi det venstre.. maaaasse lys- men det høyre var dødt.

Så etter litt feilsøking blei det lyset erklært "dødt" og klagemail er sendt Louis.de. Jeg vil ha et nytt.. nåååå

Får heller ta meg en tur imorgen og bli litt glad igjen

og idag.. er det 40 dager igjen til avreise (og bare en uke til vi skal østover på Rudskogen. Hørte du Lordy?? RUDSKOGEN!! Det er tett på Sverige, der de selger Weissbier for en billig penge. Det KAN skje at jeg sender en MMS eller tre iløpet av de dagene... men du holder nok fokuset på kurset du

- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Rudskogen er ikke veldig langt fra meg, så gi beskjed når du er i nærheten så kan vi sparke litt dekk og drikke litt kaffe.
Er ikke mange veistumpene her nede som slår de du er vant til, men hvis du vil kan jeg vise deg litt rundt i området
Er ikke mange veistumpene her nede som slår de du er vant til, men hvis du vil kan jeg vise deg litt rundt i området

- Kawagutten
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Hvilken rute blir det over til Rudskogen?
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- Olav K
Takk for det, torsdag og fredag går nok med på banen, og onsdag... well jeg er sikkert fornøyd etter 45-50 mil på morrakvistenBjerknez skrev:Rudskogen er ikke veldig langt fra meg, så gi beskjed når du er i nærheten så kan vi sparke litt dekk og drikke litt kaffe.

Kjører tiiiiidlig, Znirln og jeg. Speedy skal få 10 000 stellet sitt på onsdag :-)
Vi er vel en 5-6 stk fra TiV pluss Znirln som henger litt ihop :-)
@ Kawagutten:
som nevnt over, Speedy skal på 10000 service så jeg kjører nok herfra i 5 tida om morran, raka vegen nedover. Håper vi klarer turen på ca 6 timer. Blir nok Haukeli, Kongsberg, Drammen, Oslofjordtunnellen og rett til AGM :-)
-
- Kontakt:
](./images/smilies/grrr.gif)
](./images/smilies/grrr.gif)

Det der er så usaklig... Å du kan bare drite i å sende noe mms! Jeg blir å skru av telefonen i overskuelig framtid

Nei jeg har sluttet å glede meg, jeg gjør som Prosten (les=bamsefar) sa.... gleder meg over

Tror jeg må sende deg et bilde av framdekket mitt på mms

- Kawagutten
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Ok dårlig tid.Da er det ingen vits i å komme med forslag til svingete veier for det vil ta litt over 4 timer fra Znirln`ns plass i Seljord til Fredrikstad 
Pga omstendighetene så var det ikke mulig å få ut bedre bilde fra Contouren hehe

Pga omstendighetene så var det ikke mulig å få ut bedre bilde fra Contouren hehe
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- ZnirlN
- Motorsykkelen din: KTM 990 Adventure 2008 mod
Kawagutten skrev:Ok dårlig tid.Da er det ingen vits i å komme med forslag til svingete veier for det vil ta litt over 4 timer fra Znirln`ns plass i Seljord til Fredrikstad
Viste ikke at jeg hadde fått egen plass i Seljord

Gleder meg til rudskogen nå. Blir gøy å kjøre under sikre forhold

- Olav K
Var på loffetur idag, så dumper noen bilder via Tapatalk. Skriver mer imorgen, er dautrøtt.
Var meldt nyy-yydelig vær på himmelspretten, så jeg sov knapt om natta for jeg gleda meg så innmari
Sovna omsider utpå morrakvisten, og bråvåkna ca kvart på ni... fergja går 0920 (iallefall den jeg hadde sett meg ut) så da blei det litt travelt.
Hoppa i klærne, og beina ned på mannehulen, for å iføre meg litt verneutstyr. Kjente jeg var sulten, men tenkte "de har mat på fergja" så jeg brukte ikke tid på frokost eller niste. Lista meg avgårde på mopeden, og ankom fergja på vanlig vis (full throttle nedover oppstillingsplassen :-)å )
Det var da det gikk opp for meg at dette var fergje 2 (som IKKE har servering ombord) og ikke fergje 1, slik det stod i ruteheftet.
Så da var det bare å si som Twisted Sister sa det på 80'tallet: "Stay hungry!" Såg at Daytona Daniel sitt gule lyn stod oppstillt lengst framme, så det blei litt MCprat under overfarten. Vel framme på Gjermundshavn stakk han rett mot Bergen og Vårmønstringen på Laguneparken, mens jeg var sistemann av fergja, så jeg tok det knusende med ro. Korteste og kjekkeste vei til matservering blei Norheimsund, fant jeg ut, så da blei det å kruse oppover langs fjorden i morgensol, vindstille og fred i sjela ( om man ser bort fra den knurrende magen da
Stoppa hist og her, oppover langs fjorden og knipset litt bilder med den nye RX100'en :)

Etter en saftig frokost i Norheimsund (en Tigerburger på Essoen
) rullet jeg oppover Steinsdalen og over Kvamskogen.
Stoppet ved Fossen Bratte, og fikk tatt en kikk på krigsminnesmerket som står der, til minne om kampene der under 2. verdenskrig.
Tre nordmenn mistet livet her den 22. april 1940, under framrykkingen av tyske styrker. Det var en norsk kontrollpost på veien øverst der fossen stuper utfor.

Minnesmerket over de falne nordmennene. Om de tyske styrkene hadde noen tap her, er ikke kjent
Fra Fossen Bratte rullet jeg gjennom Samnanger, og videre mot Bergen. Var sjukt sugen på en is nedpå kaien, men tok meg god tid og kjørte alle de gamle vegene fra Trengereid og innover mot Arna og videre mot Åsane. Etter en gjestevisitt på E39, parkerte jeg ved fisketorget og fikk meg en is med 4 kuler samt softis på toppen. Desverre hadde et jazzband stilt seg opp på kaien der, og plutselig var isen mer enn stor nok... Det kom seg litt når jeg traff en gammel kollega der, (han hadde nettopp kjøpt seg en Victory) så vi slo ihjel en drøy halvtime med mimring fra "gamle" dager
Fra fisketorget gikk turen i retning Os, da det hadde surret litt meldinger via SMS'gruppa til Triumph i Vest. Oppmøte på Statoilen på Os klokka 1530.
Den naturlige veien med Speedy er jo over Fanafjellet, og også denne gangen innfrir dette veistykket.. et blir "hiiihaaaa" hele veien
På TiV sin SMSgruppe blei det fristet med en tur til Strandvik, så når jeg omsider fikk ut fingen, hadde vi det for travelt til fergja. Så den mista vi. jaja, det tar ei stund å kjøre rundt, men en omvei på 8-9 mil på svingete veier, sammen med kjekke venner og nyydelig vårsol er ikke direkte smertefullt det heller
Så da blei det rundturen fra Hatvik via Rolvsvåg til Samnanger, Tysse, Eikelandsosen og ut igjen mot Venjaneset. Men svingte av på toppen der, og utover mot Strandvik. Endel veiarbeid tok brodden av det verste kjøregleden på den svingete veien, så farten holdt seg for en gangs skyld på et prikkfritt nivå
Jeg hadde aldri satt mine gummilisser utover denne veien, men FOR en nydelig plass det var
Maten på kafeen der var det heller ikke noe å si på. Rikelige porsjoner, og når den blir servert av unge piker i korte skjørt ..ja da kjenner man at man lever

Kjørte avgårde tidsnok til å ha god tid til 1935 fergja, og vel hjemme blei det tidlig kveld....
Totalt 360 km https://www.google.no/maps/dir/Dimmelsv ... !3e0?hl=no" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit 1: La til tekst
Edit 2: Bilder og tekst litt hulter til bulter.. skal ordne en gang:)
Var meldt nyy-yydelig vær på himmelspretten, så jeg sov knapt om natta for jeg gleda meg så innmari

Sovna omsider utpå morrakvisten, og bråvåkna ca kvart på ni... fergja går 0920 (iallefall den jeg hadde sett meg ut) så da blei det litt travelt.
Hoppa i klærne, og beina ned på mannehulen, for å iføre meg litt verneutstyr. Kjente jeg var sulten, men tenkte "de har mat på fergja" så jeg brukte ikke tid på frokost eller niste. Lista meg avgårde på mopeden, og ankom fergja på vanlig vis (full throttle nedover oppstillingsplassen :-)å )
Det var da det gikk opp for meg at dette var fergje 2 (som IKKE har servering ombord) og ikke fergje 1, slik det stod i ruteheftet.
Så da var det bare å si som Twisted Sister sa det på 80'tallet: "Stay hungry!" Såg at Daytona Daniel sitt gule lyn stod oppstillt lengst framme, så det blei litt MCprat under overfarten. Vel framme på Gjermundshavn stakk han rett mot Bergen og Vårmønstringen på Laguneparken, mens jeg var sistemann av fergja, så jeg tok det knusende med ro. Korteste og kjekkeste vei til matservering blei Norheimsund, fant jeg ut, så da blei det å kruse oppover langs fjorden i morgensol, vindstille og fred i sjela ( om man ser bort fra den knurrende magen da

Stoppa hist og her, oppover langs fjorden og knipset litt bilder med den nye RX100'en :)

Etter en saftig frokost i Norheimsund (en Tigerburger på Essoen

Stoppet ved Fossen Bratte, og fikk tatt en kikk på krigsminnesmerket som står der, til minne om kampene der under 2. verdenskrig.
Tre nordmenn mistet livet her den 22. april 1940, under framrykkingen av tyske styrker. Det var en norsk kontrollpost på veien øverst der fossen stuper utfor.

Minnesmerket over de falne nordmennene. Om de tyske styrkene hadde noen tap her, er ikke kjent

Fra Fossen Bratte rullet jeg gjennom Samnanger, og videre mot Bergen. Var sjukt sugen på en is nedpå kaien, men tok meg god tid og kjørte alle de gamle vegene fra Trengereid og innover mot Arna og videre mot Åsane. Etter en gjestevisitt på E39, parkerte jeg ved fisketorget og fikk meg en is med 4 kuler samt softis på toppen. Desverre hadde et jazzband stilt seg opp på kaien der, og plutselig var isen mer enn stor nok... Det kom seg litt når jeg traff en gammel kollega der, (han hadde nettopp kjøpt seg en Victory) så vi slo ihjel en drøy halvtime med mimring fra "gamle" dager

Fra fisketorget gikk turen i retning Os, da det hadde surret litt meldinger via SMS'gruppa til Triumph i Vest. Oppmøte på Statoilen på Os klokka 1530.
Den naturlige veien med Speedy er jo over Fanafjellet, og også denne gangen innfrir dette veistykket.. et blir "hiiihaaaa" hele veien

På TiV sin SMSgruppe blei det fristet med en tur til Strandvik, så når jeg omsider fikk ut fingen, hadde vi det for travelt til fergja. Så den mista vi. jaja, det tar ei stund å kjøre rundt, men en omvei på 8-9 mil på svingete veier, sammen med kjekke venner og nyydelig vårsol er ikke direkte smertefullt det heller

Så da blei det rundturen fra Hatvik via Rolvsvåg til Samnanger, Tysse, Eikelandsosen og ut igjen mot Venjaneset. Men svingte av på toppen der, og utover mot Strandvik. Endel veiarbeid tok brodden av det verste kjøregleden på den svingete veien, så farten holdt seg for en gangs skyld på et prikkfritt nivå

Jeg hadde aldri satt mine gummilisser utover denne veien, men FOR en nydelig plass det var

Maten på kafeen der var det heller ikke noe å si på. Rikelige porsjoner, og når den blir servert av unge piker i korte skjørt ..ja da kjenner man at man lever

Kjørte avgårde tidsnok til å ha god tid til 1935 fergja, og vel hjemme blei det tidlig kveld....
Totalt 360 km https://www.google.no/maps/dir/Dimmelsv ... !3e0?hl=no" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit 1: La til tekst
Edit 2: Bilder og tekst litt hulter til bulter.. skal ordne en gang:)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Olav K den 16 mai 2015, 18:10, redigert 2 ganger totalt.
-
- Kontakt:
Herlig
Godt å se at du har kost deg på 2 hjul i dag