Det er vanlig at hjulet sviver slik som du beskriver det. Clutch som er i olje "wet clutch".Nuffelita skrev:Ja får håpe på det :) .
Men her en dag hadde jeg sykkelen oppe på ei depo støtte til bakhjulet , satt da sykkelen i 1 gir å hjulet gikk rundt men så tok jeg inn clutchen å det fortsatte å gå rundt syntes det var merkelig , for måtte litt kraft til for at jeg kunne stoppe hjulet fra å gå rundt med clutchen inne vel å merke , er det normalt ??( må bare legge til at clutch wiren er ikke for stram eller for slakk) . Men uten om det står den på bakken så drar ikke sykkelen eller noe med clutchen inne å i 1 gir , å jeg kan trille den frem og tilbake med sykkelen i gir med clutchen inne . Men må jo si som jeg har sagt synes sykkelen er god å kjøre ikke noe problemer bare det med den klunkinga opp og ned i gir , men kan vel bli litt bedre på fart , turtall å valg av gir :) . Kanskje det gjør det noe bedre :)
Clutchen består av -lameller og stålskiver annenhvert.
Ytterst er det ei fjærbelastet trykkplate.Den presser sammen lameller og skiver.
-trykker du inn clutch hendelen, da drar du trykkplata vekk fra lammell, skiver.
olja vil fremdeles lage litt friksjon mellom lameller og stålplatene, Det er clutch draget som du kjenner.
(litt converter prinsipp)
Tørr clutcher har mindre av dette. (Moto Guzzi, Ducati, BMW) :-)å