Elruts84 skrev:Akkurat..Da var jo den saken grei. Tenkte at mye bagasje og tung sykkel og litt bølger kanskje ikke var så greit. Men da går vi for gull og ikke tropping på lokalferjer og små fjor overfarter

hehe
Elruts
Jeg er både motorsyklist og sjømann, og jeg mener at saken ikke er så grei. Været kan forandre seg underveis, uheldig møte med kaia, andre passasjerer som går og svimer... mye kan skje. Men selvfølgelig, en godværsdag, langt inne i en smul fjord, er det forholdsvis trygt. Spør mannskapet, de er de absolutt beste til vurdere sånne ting.
Om mannskapet mener det bør stroppes, er det neppe symbolikk som RuneMC sier ... med en påfølgende latter.
Første bud for en sjømann, er å sikre folk og last ... det er sjelden de gidder å kaste bort tid på ubetydelig symbolikk ... jeg har i alle fall ikke jobbet med noen som gjør det. Men jeg har aldri jobbet på en ferge, så hvem vet?
Uansett ... jeg ville ikke tatt et generelt råd om å ikke stroppe for god fisk. Se på forholdene og spør mannskapet. Er du i tvil, så stropper du, det tar bare et par minutter.
Du kan jo risikere å bli sett rart på, men det gjør du jo også om sykkelen din sklir over bildekket og spiller Domino med andre sykler, mens den ligger i stabilt sideleie