Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
- Shawn91
- Innlegg: 106
- Registrert: 28 mai 2013, 19:08
- Motorsykkelen din: Yamaha FZS600 Fazer 1999
- Bosted: Holmestrand
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Et lite spm til dere som bestiller dekk online... Setter dere dem på felgen selv, eller får dere et verksted til å gjøre det? Hvor mye koster det eventuelt å få et verksted til å gjøre det? Tar dere av felgen og leverer felger og dekk, eller leverer dere hele sykkelen? Kan se for meg det er billigere å kun levere felgene?
Shiny side up...
- thewiz
- Innlegg: 637
- Registrert: 01 apr 2013, 16:32
- Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
- Bosted: Trondheim
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
LordShaft skrev:[video]https://www.youtube.com/watch?v=8_5HHBP9yuw[/video]thewiz skrev:Hva tror folk om Dunlop Q3? Noen erfaringer?
Sjekk oppvarmingstiden på Q3, ikke noe annet en veldig imponerende... Har selv aldri kjørt med Dunlop, av den enkele grunn.... alltid hørt at det varer omtrent halvpraten av konkurrentene. Men at det er gode dekk, uten tvil. Dette er kanskje det beste Sport dekke en får kjøpt i dag
Q3 kom høyt på listen der. Overrasket over PP3 faktisk, virket ikke som det scoret så altfor bra. Vinneren var Pirelli Diablo Supercorsa SP V2, er ikke dette dekket som er standard på Ducati Panigale?
Virker som et godt dekk, men helt klart ikke et regndekk. For meg hadde det kanskje vært perfekt, da jeg unngår regnvær når jeg skal kjøre sykkel. Regner det, kjører jeg ikke.
Jeg er skeptisk til hvordan Q3 og Supercorsa fungerer i Norge som du sier. Bør jo fungere optimalt fra 5-10 grader og oppover.
- Bjerknez
- Innlegg: 24656
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Betaler kun 400,- jeg for omlegg av dekk forran og bak. Jeg parkerer sykkelen, får meg en kaffe (eller to) og ser på mens Mr.Pitlane skrur av hjul og legger om dekk etc. Etter ca. 1 time så kjører jeg av gårde. Det koster meg en 15 mils tur til Eidsvoll, men det er det verdt. Dekkene bestiller jeg på dekkonline.com, velger send til "annen adresse" og legger inn hans adresse. Så avtaler jeg via SMS etc. når omlegg kan finne sted.
Stort enklere blir det ikke og prisen er god. Jeg får meg også en liten kjøretur
Stort enklere blir det ikke og prisen er god. Jeg får meg også en liten kjøretur

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Q3 ser jeg mange opplever som veldig god til veibruk, litt for gateorientert til veldig har banekjøring. Supercorsa er definitivt et banedekk.thewiz skrev:
Jeg er skeptisk til hvordan Q3 og Supercorsa fungerer i Norge som du sier. Bør jo fungere optimalt fra 5-10 grader og oppover.
Selv er jeg ekstremt fornøyd med pilot power 3. Aldri opplevd at disse har føltes nervøs, selv på regn eller lave temperaturer. Men nå har jeg ikke lagt med kneskrap fra første meteren

Et annet dekk som får utrolig mye skryt er nye dekket til metzeler. M7rr. Dette blir nok det neste dekket jeg prøver. Det hevdes at dette er det beste gate dekket med sportslige egenskaper. Kjapp oppvarming og fantastisk vått grep. Eneste minuset, det meldes om lave km. Gjennomsnittet har vært på rundt 6000
Note4
- norse900
- Innlegg: 984
- Registrert: 18 sep 2013, 15:25
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
- Bosted: Stavanger
Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Monterer og avbalanserer selv. Hjulene fikser man lett å demontere selv og levere for omlegging hos dekk-verksted. I tillegg er det nyttig lærdom/visdom å ta med seg om uhellet skulle være ute...Shawn91 skrev:Et lite spm til dere som bestiller dekk online... Setter dere dem på felgen selv, eller får dere et verksted til å gjøre det? Hvor mye koster det eventuelt å få et verksted til å gjøre det? Tar dere av felgen og leverer felger og dekk, eller leverer dere hele sykkelen? Kan se for meg det er billigere å kun levere felgene?

En liten "presisering" av teksten ovenfor

Demontere hjul=fjerne hjul fra sykkelen. Skal man skifte dekk på verksted, så er det liten vits i å styre med å ta dekket av felgen først. Det gjør verkstedet på no-time.
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
- Shawn91
- Innlegg: 106
- Registrert: 28 mai 2013, 19:08
- Motorsykkelen din: Yamaha FZS600 Fazer 1999
- Bosted: Holmestrand
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Dette hørtes meget lovende ut, og en liten tur til Eidsvoll et par ganger i året hadde ikke gjort meg noe! Takk for tipsBjerknez skrev:Betaler kun 400,- jeg for omlegg av dekk forran og bak. Jeg parkerer sykkelen, får meg en kaffe (eller to) og ser på mens Mr.Pitlane skrur av hjul og legger om dekk etc. Etter ca. 1 time så kjører jeg av gårde. Det koster meg en 15 mils tur til Eidsvoll, men det er det verdt. Dekkene bestiller jeg på dekkonline.com, velger send til "annen adresse" og legger inn hans adresse. Så avtaler jeg via SMS etc. når omlegg kan finne sted.
Stort enklere blir det ikke og prisen er god. Jeg får meg også en liten kjøretur

Shiny side up...
- Olav K
- Innlegg: 2670
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Jeg fikk levert Speed'en med Supercorsadekk.. de funker sikkert bra på bane, men til veibruk var de ubrukelige, spør du meg. ca 0 våtgrep, og jeg opplevde flere "glipp" både framme og bak, og det har jeg ikke opplevd hverken før eller siden ( kan ha med hjulspor å gjøre)thewiz skrev:LordShaft skrev:[video]https://www.youtube.com/watch?v=8_5HHBP9yuw[/video]thewiz skrev:Hva tror folk om Dunlop Q3? Noen erfaringer?
Sjekk oppvarmingstiden på Q3, ikke noe annet en veldig imponerende... Har selv aldri kjørt med Dunlop, av den enkele grunn.... alltid hørt at det varer omtrent halvpraten av konkurrentene. Men at det er gode dekk, uten tvil. Dette er kanskje det beste Sport dekke en får kjøpt i dag
Q3 kom høyt på listen der. Overrasket over PP3 faktisk, virket ikke som det scoret så altfor bra. Vinneren var Pirelli Diablo Supercorsa SP V2, er ikke dette dekket som er standard på Ducati Panigale?
Virker som et godt dekk, men helt klart ikke et regndekk. For meg hadde det kanskje vært perfekt, da jeg unngår regnvær når jeg skal kjøre sykkel. Regner det, kjører jeg ikke.
Jeg er skeptisk til hvordan Q3 og Supercorsa fungerer i Norge som du sier. Bør jo fungere optimalt fra 5-10 grader og oppover.
I tillegg var dekkene helt utslitt etter ca 3000 km.
JEG takker meg til PP3 og PR4, som for MEG og mitt praktiske bruk inngir bøttevis av tillit, både på vått og tørt.
Jeg sier ikke disse er best, men sålangt, med min nokså ringe dekke-erfaring, har disse gitt meg gode opplevelser i bøtter og spann, og ingen negative.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
For de som ikke leser i bloggen min
LordShaft skrev:Pirelli Angel GT
Det er i skrivende stund 11 grader og godt vestlandsvær i dag. Mest bare veier, men innslag av litt regn og våt veibane. Perfekt forhold til å virkelig få testet å skrubbet inn ny dekka på biken.
Jeg var noe usikker på hvordan det skulle bli å kjøre med Sport Touring dekk på en S1000RR. Det er jo ingen hemmelighet at det er mange bedrevitere der ute, å mange av de frarådet meg på det sterkeste å putte slike dekk på en så kraftig sykkel.
Herregud så FEIL de tok!![]()
Jeg gikk fra Pilot Power3, som jeg egentlig var veldig fornøyd med og veldig overrasket over grepet selv under kalde forhold. Så alle sammenligninger er gjort med disse dekkene friskt i minnet.
Jeg bestemte meg tidlig for å virkelig presse dekkene. Siden jeg har DTC så redder den meg om jeg har for voldsomt gasspådrag eller ABS som "redder" meg ved nødbrems.
Rullet sykkelen fint ut av garasjen, kjørte rolig ned bakken (ca 400m) også ut på hovedveien. Der ga jeg alt sykkelen var god for i 2 gir. Ingen, ingen antydning overhodet til bakhjulslipp. fronten derimot løftet seg pent i det jeg bikket 8000rpm. Ikke annet enn imponerende.
Kjørte litt lenger å prøvde en nødstopp i ca 60, her kom den største overraskelsen. Dekkene nektet å slippe tak.... På PP3 dekkene slo abs'en inn langt tidligere.
Vil også minne på om at dekkene er helt ny. De er ikke skikkelig innkjørt en gang. Så jeg la meg ut på motorveien og tuslet fint avgårde videre til Nestun. Ca 30 min i 90 km/t med litt flikk-flakk fram og tilbake.
Rett fram kjøring føles dekkene veldig likt. Retning stabil og lettstyrte. Men i sving og med litt nedlegg, der begynner forskjellene å bli veldig stor.
PP3 detter veldig lett inn i kurve. Uten gasspådrag eller justering av gass eller litt brems i sving syns jeg PP3 er litt nervøse, eller litt overfølsom. Krever litt tilvenning og må kjapt justeres.
Angel GT derimot, detter også lett inn i kurver, men er langt mere retningstabil i sving. Tåler langt mere justering i kurve før du må inn å justere eller kontre. Utrolig behagelig å gir langt mere rom til tillit i sving. Rett og slett veldig positivt i forhold til min kjørestil.
Fra Nestun, gjennom grimesvingene til arna og tilbake mot åsane kjørte jeg gamleveien. Smale svingete og utrolig fine veier som strekker seg høyt og lavt. Her møtte jeg på flere steder med veldig våt asfalt. Dekkene satt som lim.
Jeg er faktisk jævlig imponert, samt litt flau på egne vegnerHvorfor i helvete har jeg ikke lyttet til "ekspoertene" tidligere. (sport dekk til gatebruk, optimal driftstemp osv)
Nå er det også slik at dekkene er helt ny, nye dekk gir som oftest en litt sånn fresh og god følelse. Men jeg vil faktisk driste meg til å si at dette dekket er det beste dekket jeg har hatt på S1000RR sålangt. (til gatekjøring)
Mulig jeg må moderere meg litt når jeg har fått kjørt det litt mere. Men etter vel 10 mil, ser bakdekket slik ut :-)å![]()
Det er første gang jeg har stolt så mye på ett dekk med en gang. Dette dekket må bare prøves om du liker sportslige dekk.
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Høres veldig bra ut Lordshaft.
Jeg har skrytt mye av PR3 og 4, men vurderer også dette neste gang hvis det er like bra, pga det ser uendelig mye bedre ut
Jeg har skrytt mye av PR3 og 4, men vurderer også dette neste gang hvis det er like bra, pga det ser uendelig mye bedre ut

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Klok mannTobben84 skrev:Høres veldig bra ut Lordshaft.
Jeg har skrytt mye av PR3 og 4, men vurderer også dette neste gang hvis det er like bra, pga det ser uendelig mye bedre ut


- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Hehe,ja jeg husker når jeg stilte med steinferske PR3 dekk på banedag med Thundercaten i 2011eller 2012 kanskje(samma det), i hvertfall når de dekkene var helt nye, og fikk flere spøsrmål om jeg skulle kjøre med regndekk(det hadde ikke regnet på to uker nestenToven skrev:Klok mannTobben84 skrev:Høres veldig bra ut Lordshaft.
Jeg har skrytt mye av PR3 og 4, men vurderer også dette neste gang hvis det er like bra, pga det ser uendelig mye bedre ut![]()



-
- Innlegg: 266
- Registrert: 22 aug 2014, 11:09
- Motorsykkelen din: Gsxr 400
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Jeg har Angel som bakdekk og har ikke noe å utsette på det men jeg har ikke det store sammenligningsgrunnlaget..
- Shawn91
- Innlegg: 106
- Registrert: 28 mai 2013, 19:08
- Motorsykkelen din: Yamaha FZS600 Fazer 1999
- Bosted: Holmestrand
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Jeg har nylig kjøpt ny sykkel, en yamaha fzs 600 fazer 1999 mod. Bakhjulet som står på er 170/60 zr17, men originalt skal denne sykkelen ha 160/60... Hva kan være grunnen til at forrige eier har byttet? Vil dette si at felgen har blitt bytta også, eller går et 170 dekk på en 160 felg? Hilsen en som har null peiling på dekk 

Shiny side up...
- thewiz
- Innlegg: 637
- Registrert: 01 apr 2013, 16:32
- Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
- Bosted: Trondheim
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Han har nok byttet fordi det ser tøffere ut. Kan ikke tenke meg at det er noe annet.
Han har nok ikke byttet felgen, 170 dekk går fint på felg som originalt tar 160. Man kan som regel gå opp 10 uten at man trenger å bytte felger / gjøre andre modifikasjoner. På min R6 er det standard 180, mange som har satt på 190 uten problemer. Man endrer riktig nok endel karakteristikken til sykkelen, den kan bli høyere bak blant annet, føles annerledes i sving osv
Han har nok ikke byttet felgen, 170 dekk går fint på felg som originalt tar 160. Man kan som regel gå opp 10 uten at man trenger å bytte felger / gjøre andre modifikasjoner. På min R6 er det standard 180, mange som har satt på 190 uten problemer. Man endrer riktig nok endel karakteristikken til sykkelen, den kan bli høyere bak blant annet, føles annerledes i sving osv
- Elruts84
- Innlegg: 1348
- Registrert: 02 jun 2013, 12:22
- Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
- Bosted: Stavanger
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Har samme sykkel som deg. Bare 1998. Bakhjulet mitt er 160/60 17 men fremdekket er 120/60 17. Orginalt er fremdekket 110/70 - 17Shawn91 skrev:Jeg har nylig kjøpt ny sykkel, en yamaha fzs 600 fazer 1999 mod. Bakhjulet som står på er 170/60 zr17, men originalt skal denne sykkelen ha 160/60... Hva kan være grunnen til at forrige eier har byttet? Vil dette si at felgen har blitt bytta også, eller går et 170 dekk på en 160 felg? Hilsen en som har null peiling på dekk
Hvorfor vet jeg ikke. Men fant flere dekk varianter fra produsenter på dekk i 120/60 17 enn 110/70 17.
Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Hvordan synes du 120 er å kjøre på? :) Mulig jeg skal bytte foran selv i sommer, og da er det greit å vite om jeg skal gønne på med 120 eller standarddim som jeg har nå.Elruts84 skrev:Har samme sykkel som deg. Bare 1998. Bakhjulet mitt er 160/60 17 men fremdekket er 120/60 17. Orginalt er fremdekket 110/70 - 17Shawn91 skrev:Jeg har nylig kjøpt ny sykkel, en yamaha fzs 600 fazer 1999 mod. Bakhjulet som står på er 170/60 zr17, men originalt skal denne sykkelen ha 160/60... Hva kan være grunnen til at forrige eier har byttet? Vil dette si at felgen har blitt bytta også, eller går et 170 dekk på en 160 felg? Hilsen en som har null peiling på dekk
Hvorfor vet jeg ikke. Men fant flere dekk varianter fra produsenter på dekk i 120/60 17 enn 110/70 17.
Elruts
- Elruts84
- Innlegg: 1348
- Registrert: 02 jun 2013, 12:22
- Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
- Bosted: Stavanger
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Elruts[/quote]
Hvordan synes du 120 er å kjøre på? :) Mulig jeg skal bytte foran selv i sommer, og da er det greit å vite om jeg skal gønne på med 120 eller standarddim som jeg har nå.[/quote]
Nå har jeg aldri opplevd 110, siden jeg kjøpte sykkelen med det 120 dekket som står på nå fremme. Så har lite å sammenligne med. Men jeg fant ikke mange av de nyeste dekkene i 110 når jeg søkte på motorsykkeldekk.com f.eks. Har nå bestilt pilot road 4 foran og bak for å prøve det. Og der fant jeg ikke dette dekket i 110. Så det er kanskje foretrukket med 120 for di største dekk merkene? Kontra 110.
Jeg var ute og testet litt aktiv kjøring her om dagen. Og testet meg selv litt
Og jeg følte aldri jeg hadde noe grep problematikk, fleksibilitet problem eller noen som helst form for problem i forhold til dekk bredden. Jeg så på dekket etterpå at jeg hadde klart og brukt dekket ganske langt ut på siden. Så det har kanskje vært gull verdt.
Men har liten er faring med Motorsykkel dekk og typer. Men ingen problem som jeg ser.
Elruts
Hvordan synes du 120 er å kjøre på? :) Mulig jeg skal bytte foran selv i sommer, og da er det greit å vite om jeg skal gønne på med 120 eller standarddim som jeg har nå.[/quote]
Nå har jeg aldri opplevd 110, siden jeg kjøpte sykkelen med det 120 dekket som står på nå fremme. Så har lite å sammenligne med. Men jeg fant ikke mange av de nyeste dekkene i 110 når jeg søkte på motorsykkeldekk.com f.eks. Har nå bestilt pilot road 4 foran og bak for å prøve det. Og der fant jeg ikke dette dekket i 110. Så det er kanskje foretrukket med 120 for di største dekk merkene? Kontra 110.
Jeg var ute og testet litt aktiv kjøring her om dagen. Og testet meg selv litt


Men har liten er faring med Motorsykkel dekk og typer. Men ingen problem som jeg ser.

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020

- Elruts84
- Innlegg: 1348
- Registrert: 02 jun 2013, 12:22
- Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
- Bosted: Stavanger
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Da har jeg fått meg Pilot Road 4. (Foran og bak). Så det blir spennende prøve. (Da jeg verken kjørt MC langt nok til å byttet dekk eller byttet dekk på MC før)
Til sammenligning har jeg kjørt på Metzler sitt Z6 dekk. (Som jeg forøvrig syns var veldig bra.)
Har vært mye snakkerier om dette dekket, men tror det er lett og konstatere med at det ikke er et dårlig dekk ut i fra alt av tester, kommentarer osv.
Nå blir vi 2 stk her på vestlandet Stavanger/Sandnes (Nabobyer) som setter på helt like dekk. Samtidig. Meg og norse900.
Han kjører nok litt gjevnt over mer MC en meg, men det blir jo et veldig interessant sammenlignings grunnlag.
Elruts

Til sammenligning har jeg kjørt på Metzler sitt Z6 dekk. (Som jeg forøvrig syns var veldig bra.)

Har vært mye snakkerier om dette dekket, men tror det er lett og konstatere med at det ikke er et dårlig dekk ut i fra alt av tester, kommentarer osv.
Nå blir vi 2 stk her på vestlandet Stavanger/Sandnes (Nabobyer) som setter på helt like dekk. Samtidig. Meg og norse900.
Han kjører nok litt gjevnt over mer MC en meg, men det blir jo et veldig interessant sammenlignings grunnlag.

Elruts
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Det skal godt gjøres å velge "feil" med det dekket der
Ikke umulig Onkel kan legge igjen en liten trudelutt her nå som han har fått testet det på bane
Hakhap har jo allerede vært på bane med det og virker veldig positiv
http://mcsiden.no/viewtopic.php?p=262622#p262622" onclick="window.open(this.href);return false;

Ikke umulig Onkel kan legge igjen en liten trudelutt her nå som han har fått testet det på bane

Hakhap har jo allerede vært på bane med det og virker veldig positiv

-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39867
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Da er Tourance Next fra METZELER bestilt for å ha liggende i beredskap hos lokal dekkpusher.
Dette er et dekk jeg aldri tidligere har prøvd så det blir spennende å se hva de er gode for når byttet skal skje, forhåpentligvis ikke før om ca. 10K kjørte km en gang uti juni, vil jeg tro...
Dette er et dekk jeg aldri tidligere har prøvd så det blir spennende å se hva de er gode for når byttet skal skje, forhåpentligvis ikke før om ca. 10K kjørte km en gang uti juni, vil jeg tro...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Bosted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Et godt valg, AJ! Har ihvertfall vært svært fornøyd med mine. Nytt fordekk leveres i morgen. Det gamle begynner å bli godt slitt etter 12000 km.
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

- Elruts84
- Innlegg: 1348
- Registrert: 02 jun 2013, 12:22
- Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
- Bosted: Stavanger
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Ja det hadde jo vært kjekt med tilbakemelding på bane. så innlegget du sendte at han skrev det var han begrensningene lå hos. Så vi får håpe det stemmer.LordShaft skrev:Det skal godt gjøres å velge "feil" med det dekket der![]()
Ikke umulig Onkel kan legge igjen en liten trudelutt her nå som han har fått testet det på bane![]()
Hakhap har jo allerede vært på bane med det og virker veldig positivhttp://mcsiden.no/viewtopic.php?p=262622#p262622" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er greit å prøve noe nytt

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020

-
- Innlegg: 10
- Registrert: 20 mai 2015, 08:55
- Motorsykkelen din: siste sykkel Honda CBR600
- Bosted: Fannrem,s ør trøndelag
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Jeg fikk faktisk lagt på et bakdekk feil veg en gang!! hos Vianor!.. merka det ikke før etterpå jeg satt på dekket..tok det rolig når det var vått..Elolz skrev:Jeg kjøper fra motorsykkeldekk.com og får en av deres montasjepartnere i området (som er autorisert mc-verksted) til å hive de på. Står liste innpå siden med montasjepartnere. Men er kun de som er autorisert mc-verksted som faktisk har lov å montere de på sykkelen, ellers må du komme med felger. Da kjører jeg bare innom med sykkelen, og en times tid senere er de på ferdig på sykkelen. Da betaler jeg vel 900-950kr.
Kommer du med felger er det vel gjerne 200-250kr pr dekk mener jeg det var.
Det er vel stort sett piler både på bremseskiva og felgen
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
skrev dette i fjor angående dette temae PR4 på bane og generelt brukt, og etter dette hadde jeg flere banedager og til sammen ca 4000 km på de før jeg solgte Duken(my til meg å være)Dekkene så da nesten nye ut bortsett fra en del ruere overflate på kantene etter å ha blitt veldig varme der:
"Har lagt på PR4 på Duken, og har ca 1000 km på de inkludert en banedag med ca 2 timer hardkjør i 30 grader og sol. Hadde til sammenligning PR3 på gamlesykkelen og Pilot Power(ikke 2ct) som standard-dekk på Duken.
På landevei kan jeg ikke finne feil på PR4, på samme måte som PR3 gir de 100% selvsikkerhet nesten uansett føre. Standard-dekkene på Duken hadde jeg glipp ufrivillig og enkelt ved provokasjon. PR4 dekkene er nesten umulig å miste festet med. De er en ørliten grad mer tunge å styre med enn standard-dekkene, men det er en liten pris å betale da de er bedre på nesten alt annet.
Sammenlignet med PR3 dekkene, kan jeg ikke si at jeg merker forskjell annet enn at de virker å tåle banekjøring bedre. PR3 dekkene ble veldig varme og det falt av småbiter ved veeeeldig hard kjøring. PR4 dekkene presterte helt perfekt også på bane, anbefales på det varmeste:)"
"Har lagt på PR4 på Duken, og har ca 1000 km på de inkludert en banedag med ca 2 timer hardkjør i 30 grader og sol. Hadde til sammenligning PR3 på gamlesykkelen og Pilot Power(ikke 2ct) som standard-dekk på Duken.
På landevei kan jeg ikke finne feil på PR4, på samme måte som PR3 gir de 100% selvsikkerhet nesten uansett føre. Standard-dekkene på Duken hadde jeg glipp ufrivillig og enkelt ved provokasjon. PR4 dekkene er nesten umulig å miste festet med. De er en ørliten grad mer tunge å styre med enn standard-dekkene, men det er en liten pris å betale da de er bedre på nesten alt annet.
Sammenlignet med PR3 dekkene, kan jeg ikke si at jeg merker forskjell annet enn at de virker å tåle banekjøring bedre. PR3 dekkene ble veldig varme og det falt av småbiter ved veeeeldig hard kjøring. PR4 dekkene presterte helt perfekt også på bane, anbefales på det varmeste:)"
- Elruts84
- Innlegg: 1348
- Registrert: 02 jun 2013, 12:22
- Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
- Bosted: Stavanger
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Da blir det spennende å se.
Det er mye FOR og lite IMOT på disse dekkene. PR4
Elruts
Det er mye FOR og lite IMOT på disse dekkene. PR4
Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020
