ojda skrev:HÅHÅ, så billig slipper du ikke nei

Fortell, fortell

Nei, det er klart. Eksperimenterte med tapatalk på ny telefon i går og det var litt knotete med opplasting av bilder, derfor litt brå avslutning.
Turen fortsatte til Helgøya i nydelig vær. Utsikt til rette sia vil vel noen si.
[img]http://i1262.photobucket.com/albums/ii6 ... %20031.jpg[/img]
[img]http://i1262.photobucket.com/albums/ii6 ... %20032.jpg[/img]
Sykkelen hadde det meste av utstyr blant annet quickshift. Fikk ikke skikkelig forklart hvordan det skulle brukes før jeg dro, bortsett fra at du skulle bruke clutch på første og andre gir når du giret opp. Giring med pådrag ikke noe problem. Liker det nye instrumentpanelet, bedre tilpassa halvgammal returgubbe med sviktende syn kanskje. Motoren har jo 15 hester mer enn den gamle og virket litt mer "smooth" på lavt turtall som sikkert gjør den litt bedre på krypkjøring. Der spiller sikkert våtkløtsj inn også. Setet virker litt hardere og bedre men sånt er jo litt vanskelig å vurdere fra en prøvetur på en drøy time.
På sykkelen min har jeg montert risere for å få litt mer rett opp og ned sittestilling og samtidig ga det bedre utsyn i speil. På den nye er styret helstøpt slik at det blir vanskeligere å ettermontere. Selv om speil er mindre på den nye virket det som utsynet bakover var greit(uten toppboks). Likte sykkelen men det var jo mye kjent her for meg må jeg si. Så rullet jeg tilbake til mc-huset for prøvekjøring nummer to som jeg hadde reservert.
R1200RS
[img]http://i1262.photobucket.com/albums/ii6 ... %20035.jpg[/img]
Fikk æren av jomfruturen på denne her. Fikk forklart quickshift opplegget skikkelig også, vri helt av gassen når du girer ned. Det ble bedre. Turen ble lagt nordover, Brummundal, Næroset, Moelv, Brøttumsbakkene til Lillehammer og tilbake om Nes og Stavsjø. Lenge sia jeg har sittet slik på sykkel så det var litt uvant den første mila eller så. Kjent med en gang litt verk i håndledd spesielt høyrehånda men det ga seg fort i landeveishastighet.

Detta var artig gett. Utstyrt med cruisekontroll var det ikke noe problem å få rista løs litt heller. Vindskjerm kan vippes opp og ned og kjørte for det meste med den på det høyeste nivå. Ga minst støy og turbulens for meg. Ellers var det dynamisk ESA og dynamisk, road og rain på traction kontroll. Kjørte mest med innstilling på road. Skal være maks med krefter da tror jeg. Med den quickshiften gikk giringa unna og akselerasjon i massevis for meg. Ettersom toffinteppen ikke sitter på mer hadde denne sykkelen absolutt vært noe å frese rundt på. Rekkevidden slår nok ikke RTen men det kan vel være lurt å stoppe oftere uansett

, setter sikkert toffinteppen pris på uansett når vi kjører på tur sammen.
[img]http://i1262.photobucket.com/albums/ii6 ... %20036.jpg[/img]
[img]http://i1262.photobucket.com/albums/ii6 ... %20037.jpg[/img]
Fin dag på motorsykkelsjappa, kjørte hjem med ny blinklysbryter og venter nå spent på to ting. Blinklysbryter på recall eller ikke og den 16 juni skal dem dra fram den her på Mc sjappa.
http://www.mc-huset.bmw-motorrad.no/syn ... rview.html