Første sykkelen min var en Z750 og kjører i dag en Z800
Skiftet olje hos MC Partner i går og fikk prøvekjøre Z1000, seriøst da snakker vi en helt annen liga. Hadde aldri trodd det var så stor forskjell fra 800cc til 1000cc.
Noen som har testet den nye Z1000 2014+ ? Ser helt crazy ut, sikkert ikke for alle.
Hva er mulig alternativ i samme klasse, Z1000 koster det samme som Z800 å forsikre (gjensidige), helt merkelig når den går så sykt mye bedre. Z800 er moped i forhold for å overdrive litt
Første møte med 1000cc, sykkel nr 3
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Første møte med 1000cc, sykkel nr 3
Det er derfor de som har hatt 1000ccm sjeldent går ned i ccm. Du får et helt annet drag og register på liter syklene
Note4

Note4
- Olav K
- Innlegg: 2668
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: Første møte med 1000cc, sykkel nr 3
i den klassen er det masse å velge i...tommen30 skrev:Første sykkelen min var en Z750 og kjører i dag en Z800
Skiftet olje hos MC Partner i går og fikk prøvekjøre Z1000, seriøst da snakker vi en helt annen liga. Hadde aldri trodd det var så stor forskjell fra 800cc til 1000cc.
Noen som har testet den nye Z1000 2014+ ? Ser helt crazy ut, sikkert ikke for alle.
Hva er mulig alternativ i samme klasse, Z1000 koster det samme som Z800 å forsikre (gjensidige), helt merkelig når den går så sykt mye bedre. Z800 er moped i forhold for å overdrive litt
*Triumph Speed Triple (R)
*Ducati Streetfighter 1098 S (selges ikke ny lengre men mange brukte er svært godt ivaretatt)
*BMW S1000R (mest for penga pr idag)
*KTM SuperDuke 1290 (dyr men helt "værst

*Aprillia Tuono V4
*Ducati Monster 1200
*Honda og Suzuki har vel noen modeller de også (men japsene er pr idag ikke så spennende... tunge og slappe ift Kawaen og "de andre"
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Siggerud
Re: Første møte med 1000cc, sykkel nr 3
Suzuki GSX-S1000 blir spennende. Har visst motoren fra "beste årgangen"(2006) til GSX-R1000, såvidt jeg har hørt.



Re: Første møte med 1000cc, sykkel nr 3
05 - 08mortenolb skrev:Suzuki GSX-S1000 blir spennende. Har visst motoren fra "beste årgangen"(2006) til GSX-R1000, såvidt jeg har hørt.![]()

- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Siggerud
Re: Første møte med 1000cc, sykkel nr 3
Bare gjenfortalte det jeg har hørt :-)å
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Første møte med 1000cc, sykkel nr 3
Det er greit at Suzuki skal holde ting billig, men de virkelig begynne å tenke nytt skal de vinne kunder igjen.mortenolb skrev:Suzuki GSX-S1000 blir spennende. Har visst motoren fra "beste årgangen"(2006) til GSX-R1000, såvidt jeg har hørt.![]()
Re: Første møte med 1000cc, sykkel nr 3
If it ain't broken don't fix it.
Men ja, det er ikkje sånn voldsomt mykje spennende i Suzuki programmet. Kun gsx-s1000 og s1000f igrunn....
Men det ryktes jo om sykkel med turbomating derifra da så da kan det bli bra

Men ja, det er ikkje sånn voldsomt mykje spennende i Suzuki programmet. Kun gsx-s1000 og s1000f igrunn....
Men det ryktes jo om sykkel med turbomating derifra da så da kan det bli bra
Re: Første møte med 1000cc, sykkel nr 3
Om du sikter til motoren, hvorfor det?LordShaft skrev:Det er greit at Suzuki skal holde ting billig, men de virkelig begynne å tenke nytt skal de vinne kunder igjen.mortenolb skrev:Suzuki GSX-S1000 blir spennende. Har visst motoren fra "beste årgangen"(2006) til GSX-R1000, såvidt jeg har hørt.![]()
De går tilbake til '05 motorn som mange priser høyt. I tillegg er den tuna til gatebruk mtp moment/turtall..
Tractionkontroll har den også, samt abs. Kanskje ikke varmeholker men



Re: Første møte med 1000cc, sykkel nr 3
Ja...Elolz skrev:En skam japanerne ikke lager mer sportslige 2-sylindrede sykler lengre..

Re: Første møte med 1000cc, sykkel nr 3
De greier seg med firesylindret i SBK.Elolz skrev:En skam japanerne ikke lager mer sportslige 2-sylindrede sykler lengre..


We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
- Elruts84
- Innlegg: 1348
- Registrert: 02 jun 2013, 12:22
- Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
- Bosted: Stavanger
- Kontakt:
Re: Første møte med 1000cc, sykkel nr 3
Er ikke Yamaha heller på merkede her i denne klassen?
Elruts
Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020
