Hvis jeg skulle brukt penger på eksos hadde jeg kjøpt helanlegg med engang, koster jo fort 3000-4000 bare for slipon. Kan jo få helanlegg til min sykkel til rundt 1000 US dollar.
Da sparer man endel vekt, og man blir kvitt katalysatorer og man kan forvente effektøkning. Men med helanlegg trenger man gjerne powercommander også, så baller på seg.
Slipon eksos
- thewiz
- Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Re: Slipon eksos
Okei, jeg kan nå innrømme at sykkelen har blitt roligere med original eksos. Etter en liten kjøretur i dag merket jeg forskjell. Så det blir nok slipon igjen!
Noen som vet hvor jeg kan få tak i TUV? Hvem skal jeg kontakte? Har LeoVince SBK EVO II.
Noen som vet hvor jeg kan få tak i TUV? Hvem skal jeg kontakte? Har LeoVince SBK EVO II.
-
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Hvilken årsmodell r6? For 2008 og nyere: Kat på r6 (2stk)sitter i den delen av original anlegg rett etter at 4 downpipes er samlet til 2 rør. Kat veier bare noen gram. Den store klumpen under motor er hovedlyddemper. Den kan kappes bort og erstattes av et y-rør fra ebay. Koster en drøy 1000 lapp. Jeg har et slikt moddet anlegg liggende. Den delen du kapper bort veier ca 5,5 kg. En bra slipon med dbkiller får støyen ned i + 102db. Dette får du ikke godkjent for veibruk. Du får ingen effektøkning av å bare bytte original slipon med noe annet. Vektbesparelsen på ca 5 kg er mye mer verdt effekmessig enn en hvilken som helst sliponløsning. Lettere sykkel gir gevinster ved pådrag, svingkjøring og innbremsing.
Jeg tror dette er likt også på 06 og 07.
Jeg tror dette er likt også på 06 og 07.
-
http://m.ebay.com/itm/261516050880?nav=SEARCH" onclick="window.open(this.href);return false;
Denne funker. Men det er ikke en "decat". Katalysator sitter ikke i den delen man kapper bort. Men etter kapping kan katalysatorer Borres ut.
Denne funker. Men det er ikke en "decat". Katalysator sitter ikke i den delen man kapper bort. Men etter kapping kan katalysatorer Borres ut.
- thewiz
Jeg har en 2007 modell. Hadde vært fint å kappet bort den svære lyddemperen under der, men jeg bruker sykkelen en del til banedager og det er 100db lydgrense. Takk for tipset, det der er jo et flott alternativ til å kjøpe fult anlegg til 9-10 000.
Må det kappes? Har ikke lyst å kappe noe, da jeg gjerne vil ha et originalt sett som jeg kan enkelt kan sette på sykkelen hvis det blir noe tull med BT eller lignende.
Hvis det er bolton er det genialt, men jeg tipper grenrør og denne lyddemperen er sveiset?
Må det kappes? Har ikke lyst å kappe noe, da jeg gjerne vil ha et originalt sett som jeg kan enkelt kan sette på sykkelen hvis det blir noe tull med BT eller lignende.
Hvis det er bolton er det genialt, men jeg tipper grenrør og denne lyddemperen er sveiset?
-
Det må kappes. Alt er sveiset sammen. Du kan kjøpe nytt/brukt originalanlegg billig på ebay eller av en r6 rrfører. Dette er den billigste "trimmingen" du kan gjøre på r6 grunnet vektreduksjonen. Men støyen kan bli vanskelig. Små billige slipon vil ikke dempe nok.
Du får samtidig fjernet exupventil. Servomotor og wirer kan fjernes. Trenger da en "blindplugg" for å unngå feilkode. Ca 400 på ebay.
Du får samtidig fjernet exupventil. Servomotor og wirer kan fjernes. Trenger da en "blindplugg" for å unngå feilkode. Ca 400 på ebay.
-
http://m.ebay.com/itm/331342661473?nav=SEARCH" onclick="window.open(this.href);return false;
Denne funker også.
Og en original:
http://m.ebay.com/itm/251091448816?nav=SEARCH" onclick="window.open(this.href);return false;
Denne funker også.
Og en original:
http://m.ebay.com/itm/251091448816?nav=SEARCH" onclick="window.open(this.href);return false;
- thewiz
Kapping er uaktuelt, da kjøper jeg heller noe nytt på ebay.
Servo og tilhørende deler er allerede fjernet på min sykkel. Har en EXUP Emualtor tilkoblet.
Servo og tilhørende deler er allerede fjernet på min sykkel. Har en EXUP Emualtor tilkoblet.