Verkstedet med det rare i: Prosjekt Kawasaki GPX750R

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Bosted: bærgen

Re: Verkstedet med det rare i: Prosjekt Kawasaki GPX750R

Legg inn av Onsløv »

Hey hey!

Denne tråden trenger updates....

Streetfighter vintersykkel med varmehåndtak og ombygd eksos som går via setet for oppvarming? Jeg trenger noe slikt.... ;-) :lol
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3163
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Bosted: Høyjord

Re: Verkstedet med det rare i: Prosjekt Kawasaki GPX750R

Legg inn av cheron »

Kom og hent. Bygg den selv. Du får den billig :)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7025
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Verkstedet med det rare i: Prosjekt Kawasaki GPX750R

Legg inn av dypen »

Pollti skrev: 12 jun 2009, 18:53 Hvorfor bruker dere ikke West System med granular filler ? Da slipper dere å kødde rundt med matte og tape. Koster litt mere men er grei å jobbe med, opptil 1 time kan en finjustere sakene. Ca 2500 kroner for en 6 kilo med pumper, granualar filler, hansker osv. Til og med jeg får bra resultat med dette.
Ser det selges «West System Mini Reparasjons Kit» til kr 495,- Se link:
https://www.westsystem.no/produkt/west- ... gL55_D_BwE

Regner med det er utvikling fortløpende på produkter her. Jeg skal reparere sprekk i en forskjerm, feste noen festeører etc på deksler til en motorsykkel, hva er raskest og best å bruke i dag?
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Verkstedet med det rare i: Prosjekt Kawasaki GPX750R

Legg inn av mekkern »

Kommer an på type plast og slikt.
Noen typer plast kan man smelte sammen andre biter ikke lim på og noen kan man bruke lim eller epoxy på.

https://www.3mnorge.no/3M/no_NO/collisi ... ge-repair/

eller bruke smeltetråder som sammenføyning før liming/sparkel-av kompatibel plast.. type slik
https://www.biltema.no/bil---mc/bilverk ... 2000035743

Kjøpte slik pistol og 1000tråder på nett for ca 400kr.
Sist redigert av mekkern den 29 sep 2024, 00:01, redigert 1 gang totalt.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

lazyboy
Innlegg: 362
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2024

Re: Verkstedet med det rare i: Prosjekt Kawasaki GPX750R

Legg inn av lazyboy »

Jeg bruker kramper som varmes opp og smeltes inn i plasten for og holede det stabilt/ forsterke. Loddebolt og ev 2 komp lim som kan slipes.
Hva som er best vet jeg ikke , men har aldri hatt en reklamasjon med nevnt metode :thumleft

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Verkstedet med det rare i: Prosjekt Kawasaki GPX750R

Legg inn av mekkern »

Kjøpte akkurat sånn krampepistol på nettet for ca 400kr med 1000kramper.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7025
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Verkstedet med det rare i: Prosjekt Kawasaki GPX750R

Legg inn av dypen »

mekkern skrev: 29 sep 2024, 00:03 Kjøpte akkurat sånn krampepistol på nettet for ca 400kr med 1000kramper.
Takk for svar her. Bestilte den på bilde til kr 457,- med mva og frakt. Spørsmål, hvilke materiale er det i skjermer og kåpedeler til Japanske sykler medio -80 tallet … Tenker på kjøp av 2 komp reparasjons stoff / lim …
IMG_1917.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Verkstedet med det rare i: Prosjekt Kawasaki GPX750R

Legg inn av mekkern »

Kan være mye rart-men vet Honda har brukt noe abs.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1679
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Verkstedet med det rare i: Prosjekt Kawasaki GPX750R

Legg inn av Gammelsmurfen »

Har brukt glassfiberduk og 2-komponent epoxy på innsiden ved plastreparasjoner. Armér gjerne først med plastreparasjons "kramper".
Er det ABS så har jeg fra flere hold hørt om å "bløtne" Lego-klosser med Aceton/neglelakkfjerner og legge på mindre skader, evt. påføre litt Aceton da man legger på den oppmykede Legoen og presse de sammen.
Har aldri prøvd sistnevnte, men glassfiberduk og epoxy har jeg brukt flere ganger. Puss med litt sandpapir for å rubbe overflaten hvor duk og lim skal påføres.

Må du av en eller annen grunn bruke noe på synlige flater, så har jeg brukt "lappeteknikk" med tynn støpeepoxy og veldig tynn finmasket glassfiberduk klippet i bittesmå lapper som ca. 1/4-dels frimerkestørrelser. Pensler på litt epoksy med en liten malerpensel og "dytter" på glassfiberlapper med penselen. En etter en og pensler på litt epoxy etter behov.
Man kan også fortynne epoxylim med rødsprit, men to-komponent støpeepoxy er nok best.

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7025
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Verkstedet med det rare i: Prosjekt Kawasaki GPX750R

Legg inn av dypen »

Gammelsmurfen skrev: 30 sep 2024, 01:46 Har brukt glassfiberduk og 2-komponent epoxy på innsiden ved plastreparasjoner. Armér gjerne først med plastreparasjons "kramper".
Er det ABS så har jeg fra flere hold hørt om å "bløtne" Lego-klosser med Aceton/neglelakkfjerner og legge på mindre skader, evt. påføre litt Aceton da man legger på den oppmykede Legoen og presse de sammen.
Har aldri prøvd sistnevnte, men glassfiberduk og epoxy har jeg brukt flere ganger. Puss med litt sandpapir for å rubbe overflaten hvor duk og lim skal påføres.

Må du av en eller annen grunn bruke noe på synlige flater, så har jeg brukt "lappeteknikk" med tynn støpeepoxy og veldig tynn finmasket glassfiberduk klippet i bittesmå lapper som ca. 1/4-dels frimerkestørrelser. Pensler på litt epoksy med en liten malerpensel og "dytter" på glassfiberlapper med penselen. En etter en og pensler på litt epoxy etter behov.
Man kan også fortynne epoxylim med rødsprit, men to-komponent støpeepoxy er nok best.
Aluminium tape for å holde deler sammen og glassfiberduk får jeg lett tak i :thumleft Hvilke merke / type 2-komponent epoxy bruker du …
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

lazyboy
Innlegg: 362
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2024

Re: Verkstedet med det rare i: Prosjekt Kawasaki GPX750R

Legg inn av lazyboy »

Sjekk ut Innotec , dyre men veldig bra produkter.

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7025
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Verkstedet med det rare i: Prosjekt Kawasaki GPX750R

Legg inn av dypen »

Har kjøpt masse fra Innotec tidligere men har ikke noen kontakt der etter 2014. Selges Innotec produkter i rekvisita forretninger …
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7025
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Verkstedet med det rare i: Prosjekt Kawasaki GPX750R

Legg inn av dypen »

Her fant jeg en detaljert guide for reparasjon men ser veldig tidkrevende ut …

Produktside
https://www.polyvance.com/video/plastif ... -plastifix

Repairing an ABS Street Motorcycle Fairing with PlastiFix

dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

lazyboy
Innlegg: 362
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2024

Re: Verkstedet med det rare i: Prosjekt Kawasaki GPX750R

Legg inn av lazyboy »

dypen skrev: 30 sep 2024, 22:19 Har kjøpt masse fra Innotec tidligere men har ikke noen kontakt der etter 2014. Selges Innotec produkter i rekvisita forretninger …

Det vet jeg ikke, men ta en tlf til dem og be om og få snakke med Svein Røthe. Tipper han fixer det om du trenger noe.

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7025
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Verkstedet med det rare i: Prosjekt Kawasaki GPX750R

Legg inn av dypen »

lazyboy skrev: 30 sep 2024, 23:00
dypen skrev: 30 sep 2024, 22:19 Har kjøpt masse fra Innotec tidligere men har ikke noen kontakt der etter 2014. Selges Innotec produkter i rekvisita forretninger …

Det vet jeg ikke, men ta en tlf til dem og be om og få snakke med Svein Røthe. Tipper han fixer det om du trenger noe.
Takker :thumleft
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Svar