Kant'1ns kjøreblogg- Reisen til veiens ende

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Gutta på tur... til Østfold (Rudsko

Legg inn av LordShaft »

thewiz skrev:Men da er vi på samme side! Jeg er helt enig med deg at det er poengløst å oppgradere til f.eks S1000RR hvis man ikke mestrer sykkelen man har.

:
Dette er tøvete og helt på jordet. Hvorfor skal en ikke oppgradere eller kjøpe en sykkel som muligens er langt lettere å håndtere enn den du allerede har? :-k

Jeg gikk fra ducati 748 som krever relativt gode ferdigheter for å utnytte optimalt. Den er langt tyngre og krever mye mer kunnskap å kjøre gjennom kurver. Å nå er vel de fleste av oss så dårlig å kjøre at vi hadde klart oss mer enn nok med 125 om en skal se slik på det. Men hvorfor velger vi de syklene vi har?

Note4

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Gutta på tur... til Østfold (Rudsko

Legg inn av mortenolb »

Nå skal det jo sies at kreftene i en 1000cc R-sykkel er mye mer anvendelig for veien enn hva kreftene i en 600 er. Føler at man ligger og jager så jævlig på en 600.

Argumentet mot å oppgradere før du "mestrer" er gyldig på bane, men på vei så ser jeg det ikke helt.

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Gutta på tur... til Østfold (Rudsko

Legg inn av thewiz »

LordShaft skrev:
thewiz skrev:Men da er vi på samme side! Jeg er helt enig med deg at det er poengløst å oppgradere til f.eks S1000RR hvis man ikke mestrer sykkelen man har.

:
Dette er tøvete og helt på jordet. Hvorfor skal en ikke oppgradere eller kjøpe en sykkel som muligens er langt lettere å håndtere enn den du allerede har? :-k

Jeg gikk fra ducati 748 som krever relativt gode ferdigheter for å utnytte optimalt. Den er langt tyngre og krever mye mer kunnskap å kjøre gjennom kurver. Å nå er vel de fleste av oss så dårlig å kjøre at vi hadde klart oss mer enn nok med 125 om en skal se slik på det. Men hvorfor velger vi de syklene vi har?

Note4
,

Nå snakket jeg når det gjelder banekjøring. På vei er jeg alt for 1000! Mye bedre turtallsmessig ved motorveikjøring, mer bruktbart bunndrag på veien, mer komfertabel enn 600 RR.

Poenget mitt var bare at før man oppgraderer "bane"sykkelen til noe slikt, bør man ha ganske god kontroll fra før. Poengløst å kjøre tregt på 600cc på bane, for deretter å kjøpe 1000cc når man ikke har mestrert 600

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Gutta på tur... til Østfold (Rudsko

Legg inn av Olav K »

Som det framgår i teksten så snakket disse wannabizzene om å oppgradere til nyere/større/bedre fordi det materiellet/sykkelen det hadde pr idag ikke var godt nok.. det er det som er "graverende" i mine ører (igjen- jeg sier ikke jeg har rett, men det skurrer fælt i mine små muslingformede ører :knegg )
At en litersykkel er lettere å leve med langs veien enn en hysterisk 600 er nok hevet over tvil :prf
Men det var heller ikke en del av argumentasjonen deres...
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Gutta på tur. Forsøk på video :-/

Legg inn av Olav K »

Etter utallige timer med banning og steiking, der minst 10 nye ord og uttrykk som kun kan brukes langt nord i landet uten å forårsake moralsk nakkesleng,
har jeg snekret sammen noen som er ment som en video. Er noe krøll med lyden på ene klippet midt inni, jeg vet ikke hva som er feil.. bear with it. eller syng en sang imens du ser på.

https://youtu.be/_dF1bp7nR_8" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Gutta på tur. Forsøk på video :-/

Legg inn av ojda »

Olav K skrev:Etter utallige timer med banning og steiking, der minst 10 nye ord og uttrykk som kun kan brukes langt nord i landet uten å forårsake moralsk nakkesleng,
har jeg snekret sammen noen som er ment som en video. Er noe krøll med lyden på ene klippet midt inni, jeg vet ikke hva som er feil.. bear with it. eller syng en sang imens du ser på.

https://youtu.be/_dF1bp7nR_8" onclick="window.open(this.href);return false;
Ke du så sinjt førr :-k Va da rekti greijt ditta :prf
Litt annet tempo en når Tigerklanen kjørte i regnet :redface

Det skulle vært artig å prøvd på tørr asfalt, men jeg får vel benytte timmeljoch istedet :-)å :prop:
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Gutta på tur. Forsøk på video :-/

Legg inn av LordShaft »

Dæven han svarte det der så gøy ut :prf
Men du blir parkert noe jævlig på rettstrekkene, tenkte jeg skulle påpeke det enda en gang :knegg

Mulig du blir å oppleve dette flere ganger i framtiden

Note4

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Gutta på tur. Forsøk på video :-/

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev:Dæven han svarte det der så gøy ut :prf
Men du blir parkert noe jævlig på rettstrekkene, tenkte jeg skulle påpeke det enda en gang :knegg

Mulig du blir å oppleve dette flere ganger i framtiden

Note4
*mas *mas *mas *mas *mas *mas *mas ](*,) ](*,) ](*,) *mas *mas *mas *mas

Heldigvis er en kollega av meg utdannet motormekaniker... Vi skal se på muligheten for en liten ekstra hurtigroterende sak på Speedy...
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

RoaHov
Innlegg: 8
Registrert: 31 aug 2014, 22:00
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple 1050R 2012.
Sted: Bergen, Norway.

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Gutta på tur. Forsøk på video :-/

Legg inn av RoaHov »

Syntes videoen var flott jeg, Olav. Foruten å få vondt i lårene bare av å se på den, er det "litt" kjekt å få bekreftet på film at følelsen av fortvilelse og ønske om mere power når "hurtigtoget" forsvinner fra deg i det fjerne. MEN det er muligheter Olav. DA er 2 ting vesentlige. VI MÅ bli mere aerodynamiske i kropp og sinn, samt at hvis vi kjøper et kit av denne sorten http://aerocharger.com/racecomp/" onclick="window.open(this.href);return false; samt bestiller Rudskogen for oss selv i et par uker, skal det være håp... :[-o< Trur eg! (Sitat slutt) :lol

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Gutta på tur. Forsøk på video :-/

Legg inn av Olav K »

RoaHov skrev:Syntes videoen var flott jeg, Olav. Foruten å få vondt i lårene bare av å se på den, er det "litt" kjekt å få bekreftet på film at følelsen av fortvilelse og ønske om mere power når "hurtigtoget" forsvinner fra deg i det fjerne. MEN det er muligheter Olav. DA er 2 ting vesentlige. VI MÅ bli mere aerodynamiske i kropp og sinn, samt at hvis vi kjøper et kit av denne sorten http://aerocharger.com/racecomp/" onclick="window.open(this.href);return false; samt bestiller Rudskogen for oss selv i et par uker, skal det være håp... :[-o< Trur eg! (Sitat slutt) :lol
Blir å sende noen mailer i natt skjønner jeg.... :thumleft
En slik ekstra sak ville vært gromt.
En turboladet Speed Triple på ca 210-215 hk... akkurat passe..... :knegg :knegg
011.jpg
021.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=DTFU2VM ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Gutta på tur. Forsøk på video :-/

Legg inn av hakhap »

Olav K skrev:
RoaHov skrev:Syntes videoen var flott jeg, Olav. Foruten å få vondt i lårene bare av å se på den, er det "litt" kjekt å få bekreftet på film at følelsen av fortvilelse og ønske om mere power når "hurtigtoget" forsvinner fra deg i det fjerne. MEN det er muligheter Olav. DA er 2 ting vesentlige. VI MÅ bli mere aerodynamiske i kropp og sinn, samt at hvis vi kjøper et kit av denne sorten http://aerocharger.com/racecomp/" onclick="window.open(this.href);return false; samt bestiller Rudskogen for oss selv i et par uker, skal det være håp... :[-o< Trur eg! (Sitat slutt) :lol
Blir å sende noen mailer i natt skjønner jeg.... :thumleft
En slik ekstra sak ville vært gromt.
En turboladet Speed Triple på ca 210-215 hk... akkurat passe..... :knegg :knegg
011.jpg
021.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=DTFU2VM ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;

Trenger du det? Der du kjører er det vel ikke noe lange rettstrekker? :redface :lol
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Gutta på tur. Forsøk på video :-/

Legg inn av LordShaft »

Hahaha nå bremmer det noen kroner i bukselommen skjønner jeg :lol
Hva skal du med turbo på en slik sykkel? Da ville jeg heller gått for noe mer egnet for fart. Det er begrenset hvor mye fart du skal ha på en naked bike onkel.

Skulle det vise seg at du har mye penger du vil sose vekk på tull, ja så kan jeg informere om at jeg har et kontonummer det er lov å sette inn ubegrensede midler.
Jeg lover å bruke det til gode formål :redface

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Gutta på tur. Forsøk på video :-/

Legg inn av cosmogs »

Nice video fra Rudskogen! :thumleft
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Gutta på tur. Forsøk på video :-

Legg inn av Tommas »

Takk for video!

Jeg satt alene i stua og lo høyt for meg selv:

"as a prick in the sky"... :lol


Men dæven så gøy det ser ut!!

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Gutta på tur. Forsøk på video :-/

Legg inn av hakhap »

Tommas skrev:Takk for video!

Jeg satt alene i stua og lo høyt for meg selv:

"as a prick in the sky"... :lol


Men dæven så gøy det ser ut!!
Bar å slenge seg med til Senior MC sine kurs.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Svar