Freddy123 mc blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av ojda »

freddy123 skrev:Dere hadde såppass høy fart så dere hilste ikke eller noe bare holdt full fokus på veien så det ut som :)

Jeg vinka da også hørte jeg bare njooooooom så vips passerte dere
Det kan da umulig ha vært oss :redface :-)å
Når jeg tenker meg om er det nok fryktelig mange slike røde Tigere i Norge =;
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Tommas
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R

Legg inn av Tommas »

Gratulerer med dagen!

Og beklager at jeg ikke fikk med meg at det var deg. Jeg var sikkert opptatt med å slenge inn en matbit i mikro'n, justere parabolen eller noe annet elektronisk på BMW'en :lol

Brukeravatar
freddy123
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga

Legg inn av freddy123 »

Haha tommas du vinket hyggelig tilbake du når jeg vinket til deg :) ikke rart det skjer mc ulykker langs veiene skjønner jeg pga mcen ikke blir sett haha :)

Brukeravatar
freddy123

Legg inn av freddy123 »

Jau jau da sitter jeg godt planta i sofaen med en pils etter en god dag på sykkeln blei 40 mil idag i knallvær :)

Starta litt seint idag og kom meg ikke avgårde før 11:00 ca . Jeg starta å kjøre mot oslofjordtunnelen også gassa jeg bare på raskeste veien til systembolaget og der var det jaggu mye folk ja :) klokka var vel nå noe rundt 13:00 , etter handlingen så satte jeg kursen nedover mot hvaler, skjærhalden og det var det Sørlandstemning og sommeridyll og fullt på alle utesteder , folk var ute og nøyt det deilige været idag ja .

Etter skjærhalden så kjørte jeg videre hjem via son, Drøbak oslofjordtunnelen og hjem alt i alt en knall dag på 2 hjul fikk også testa ut baggene som er kjøpt inn mtp europaturen som går av stabelen om intet mindre en 2 uker yeyyy :) så fikk med meg litt godsaker fra systembolaget i saddlebagsa på veien hjem :)

Da var det påtide med dagens ja jeg vet iPhone bilder :) men, men bedre en ingen ting får jeg da håpe :)

BildeBildeBildeBildeBilde

Det var alt for denne gangen imorgen er det meldt drittvær så da blir nok sykkelen stående så får jeg heller finne på noe annet lurt :)

Brukeravatar
Elruts84
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Kontakt:

Legg inn av Elruts84 »

Du får frem stemningen med Iphone bilder også..

Flotte bilder. Så ut som en fantastisk dag på sykkelen.

Elruts
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Brukeravatar
freddy123

Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

da har jeg fått på nye dekk på sykkelen som betyr at jeg er 1 steg nærmere avreise og europaturen :-)å har også bestillt meg grønntkort fra forsikringselskapet, baggene er jo på så da er det egentlig kun 1 ting som gjenstår før jeg kan begynne å kjøre altfor langt avgårde og det er en service i tyskland som blir tatt på veien ned også må jeg kjøpe regndress siden kjøredressen min gjør at jeg blir våt på ballæne og det liker jeg meget dårlig :lol

så idag så er det altså litt over 1 uke igjen til jeg setter meg på salen og kun landeveier biffmiddager og iskalde øl skal spises drikkes og kjøres og slappes av blir nok deilig dette er jeg stygt redd for :prop:

så for egen hukommelse dekkene som ble skiftet var altså gått 13500km og kunne faktisk presset enda mere utav disse orginale dekkene som fulgte med sykkelen, fordekket hadde nok fint holdt 4000km til og bakdekket sikkert 1000/2000km. så skal det bli spennende å se hvor lenge de nye dekkene holder seg iforhold :prop:

Noen bilder fra gårsdagen med nye dekk påmontert

Brukeravatar
Ashland
Motorsykkelen din: .

Legg inn av Ashland »

Flotte bilder du har tatt, en Harley kler virkelig ww-dekker!

Men du må få vasket bort den blå beskyttelses - filmen over hvit stripene på de nye dekkene dine. Da kommer de frem slik de skal være :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Tommas skrev:Gratulerer med dagen!

Og beklager at jeg ikke fikk med meg at det var deg. Jeg var sikkert opptatt med å slenge inn en matbit i mikro'n, justere parabolen eller noe annet elektronisk på BMW'en :lol
Har du mikro og parabol på BMW'en? :lol :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

freddy123 skrev:Jau jau da sitter jeg godt planta i sofaen med en pils etter en god dag på sykkeln blei 40 mil idag i knallvær :)

Starta litt seint idag og kom meg ikke avgårde før 11:00 ca . Jeg starta å kjøre mot oslofjordtunnelen også gassa jeg bare på raskeste veien til systembolaget og der var det jaggu mye folk ja :) klokka var vel nå noe rundt 13:00 , etter handlingen så satte jeg kursen nedover mot hvaler, skjærhalden og det var det Sørlandstemning og sommeridyll og fullt på alle utesteder , folk var ute og nøyt det deilige været idag ja .

Etter skjærhalden så kjørte jeg videre hjem via son, Drøbak oslofjordtunnelen og hjem alt i alt en knall dag på 2 hjul fikk også testa ut baggene som er kjøpt inn mtp europaturen som går av stabelen om intet mindre en 2 uker yeyyy :) så fikk med meg litt godsaker fra systembolaget i saddlebagsa på veien hjem :)

Da var det påtide med dagens ja jeg vet iPhone bilder :) men, men bedre en ingen ting får jeg da håpe :)

Det var alt for denne gangen imorgen er det meldt drittvær så da blir nok sykkelen stående så får jeg heller finne på noe annet lurt :)
Hvordan i helvete våger du å passere Fredrikstad uten å sende meg en liten forespørsel om å bli med huh!?
Makan! :evil

Brukeravatar
freddy123

Legg inn av freddy123 »

Vi tar det igjen neste gang bjerknez tenkte tanken om å ringe , men siden jeg kjørte rundt med div sprit og øl på skjærhalden turen så blei det en rolig tur . Noe du ikke er så glad i Hehe ;)

Men neste gangen jeg er nedover da skal jeg plinge på :)

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

freddy123 skrev:Vi tar det igjen neste gang bjerknez tenkte tanken om å ringe , men siden jeg kjørte rundt med div sprit og øl på skjærhalden turen så blei det en rolig tur . Noe du ikke er så glad i Hehe ;)

Men neste gangen jeg er nedover da skal jeg plinge på :)
Hvor har du det fra at jeg ikke liker rolige turer, huh? :scratch

Er ikke alltid jeg er i "kjørefortisving"-modus seru :prf

Når jeg drar på langturer alene så kjører jeg faktisk merkverdig mye penere enn jeg gjør nor jeg kjører sammens med andre. Er rart det der. Men en rolig tur i ny og ne har jeg ingenting i mot, så ikke tenk på det :thumleft

Brukeravatar
freddy123

Legg inn av freddy123 »

Da er det 3 dager igjen til avreise og ferien min startet idag , og turen starter på mandag med Kiel båten :) gleder meg masse til å ta fatt i nye veistomper nedover i Europa :)

Idag skal jeg avgårde og kjøpe inn en regndress og sjekke over at alt som skal være med på tur er klart og eventuelt kjøpe inn siste rest om det skulle mangle noe så skal alt pakkes og ordnes i stroppes fast til sykkelen før jeg tar en test tur enten idag eller imorgen kommer litt An på hva jeg rekker.

Da skal nok alt være klart for tur så etter dette får jeg sitte å Tvinne tommeltotter i spenning mens jeg venter på at mandagen skal komme og jeg endelig får kommet meg avgårde :)

Satser selvfølgelig på sol og knallvær og mange åpne alpepass og en tur innom Croatia for litt sol, øl , og annet som måtte følge med .....

Om jeg oppdaterer litt her underveis kommer litt an på Internett tilgang underveis :) men et og annet bilde blir det nok og heller et lengre sammendrag når jeg er hjemme igjen :)

Men nå får jeg komme avgårde og få kjøpt inn det som mangler og få alt pakket ferdig .

Brukeravatar
Cutless
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario

Legg inn av Cutless »

God tur, og husk plugg-kit til dekka :D

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

God tur freddy123 :vs

Jeg følger med :thumleft

Brukeravatar
freddy123

Legg inn av freddy123 »

Cutless : plugg kit er med ja :)
Bjerknez :får se hvor flink jeg er med å oppdatere underveis :)

Idag har vært en lat dag, men har også fått pakket og gjort klart meste parten og testet ut formstøpte øreplugger :) fikk også kjøpt inn regndress og prøvd at den passa , kjøpte på Biltema sånn at jeg er 70% sikker på at den funker :) haha , nei får håpe regnet holder seg unna og at jeg bare får sol og godvær :)

Svar