Note4
Udatert teknologi i forhold til tiden vel? Se på speca på en Mac og sammelign dette med en PC i samme prisklasse. Da ser du at Macen har gamlere teknologi? Størrelse? Man kan få PC i alle størrelser man orker. Kvalitet? Ingen kvalitetsproblemer med noen pcer jeg har eid ihvertfall. Flyt og enkelhet? Unnskyld meg, dette må være det dummeste jeg har hørt når det kommer til hva en legger til grunnlag for en PC / mac. Er det dårlig flyt på en PC, gjør du noe galt, hvis du syns det overhodet er VANSKELIG, da er det ihvertfall noe galt.LordShaft skrev: Jeg har prøvd pc og har pc blant annet på jobb... å det kan rett og slett ikke sammenlignes. Utdatert teknologi, i forhold til hva?
At det kanskje er eldre teknologi som er overpriset er utvilsomt et faktum. Men størrelse, design, kvalitet, flyt, enkelhet og alt jeg gjør er bedre på Mac en pc.
Spørsmålet kan jeg jo snu... hvor mye Mac har dere brukt som sverger til pc![]()
Hvordan komponentene jobber ilag i forhold til høye tall på hver enkelt del er to forskjellige ting.
Note4
Problemet med å argumentere for Mac å Windows ligger i at alle har ulike behov.Elolz skrev:Ting skjer ekstremt fort i pc-verden. Følger du ikke med på markedet i et år eller to, så er alt det du visste om hva som var best og hva du burde se etter av hardware totalt utdatert.
Jobb pc'er er det konstant problemer med. De formateres aldri og kjøres til de går i grøften. Drivere oppdateres ikke med mindre de MÅ. Som oftest kjøper bedrifter inn billige ferdigpcer som de får billig nettopp fordi allerede er utdaterte hardwaremessig. Driverne som kommer med ferdigpcene er også flere år gamle. I tillegg er dette som oftest ferdigpcer som er elendig satt opp i utgangspunktet med en STOR flaskehals eller to i systemet. Mange av ferdigmerkene har med unødvendig mye programmer og egne utdaterte drivere, spesielt bærbare pcer.
Apple er utdatert i forhold til hva du kan få om du kjøper deler og bygger selv, eller tilsvarende komplett.no pc'er. Det er det ingen tvil om. Det er rett og slett som å betale 8.000kr for et operativsystem. Prosessorene og skjermkort er ofte generasjoner eldre enn det som er på markedet. Og med tanke på prisene til Apple, så burde en forvente det absolutt ypperste...
Det med ledningssurret er sant. Vet HP hadde, ihvertfall før, en modell som pcen var i skjermen også, men tror aldri den ble noen slager.LordShaft skrev:27.000,- med retina og 32gb ram
24.000,- uten retina og 32gb ram
Går du ned til 16gb ram kan du trekke fra 4000,- i pris på begge to.![]()
Ja det er nok mange av mine behov som hadde vert dekket med en pc, men det skal snø rimelig tett før det kommer en pc i hus igjen. Det tar langt mere plass, langt mere ledninger.
Apple sine produkter fungerer så latterlig godt ilag. Alt er plug and play. Å ja, jeg er så crazy at jeg er villig til å betale 10.000,- ekstra for å slippe å tenke eller ha noe styr.
Det er liten tvil om at pc er kommet seg betraktelig i forhold til hva de var. Hadde de strengt talt noe valg? Det har jo vist seg at pris ikke slår brukervennlighet. Jeg har ikke iPhone, bare så det er sagtMen mac har jeg, og det skal jeg ha igjen
![]()
Mengden ledninger har ingenting med om det er PC og Mac å gjøre, men at du velger en alt i ett-PC vs en stasjonær. Personlig hadde jeg aldri betalt tusenvis for å slippe å trekke en ledning fra skjermen til PCen (som er det i realiteten du får mindre av ledninger), men i ditt tilfelle har du ikke så mye valg.LordShaft skrev:27.000,- med retina og 32gb ram
24.000,- uten retina og 32gb ram
Går du ned til 16gb ram kan du trekke fra 4000,- i pris på begge to.![]()
Ja det er nok mange av mine behov som hadde vert dekket med en pc, men det skal snø rimelig tett før det kommer en pc i hus igjen. Det tar langt mere plass, langt mere ledninger.
Apple sine produkter fungerer så latterlig godt ilag. Alt er plug and play. Å ja, jeg er så crazy at jeg er villig til å betale 10.000,- ekstra for å slippe å tenke eller ha noe styr.
Det er liten tvil om at pc er kommet seg betraktelig i forhold til hva de var. Hadde de strengt talt noe valg? Det har jo vist seg at pris ikke slår brukervennlighet. Jeg har ikke iPhone, bare så det er sagtMen mac har jeg, og det skal jeg ha igjen
![]()