Alf Graarud har, sålangt min erfaring strekker seg, framvist en framifrå kundebehandlig, samt engasjement for produktene sine.
Ikke er de ille dyre heller synes jeg.
Triumph.. vel jeg skal ikke plage deg for mye med superlativer, da jeg er sterkt subjektiv etter ett par sesonger med Street Triple og Speed Triple.
Ang Tigerserien så har jeg prøvekjørt både 800 og 1200.
MIN helt subjektive mening er at den nye Tiger 800XCx er
MYE sykkel for pengene.
Jeg testet den svarte de har hos AGM onsdag i forrige uke. Jeg likte den GODT.
Super demping, en motor som kan være både snill og rølpete, cruisecontroll (som er kjekkere å ha enn man skulle tro) samt en for meg (180cm høy) nær perfekt sittestilling.
Ride by Wire med forskjellige mode's er også kjekt å ha
Dette er vel allerede en storselger, om vi ser internasjonalt.
Explorer 1200.. vel, det var millimetre unna at det blei en slik ifjor, da jeg byttet sykkel. Har hatt noen prøveturer med den, og den har lissom "mer av alt" i forhold til 800. (mere vekt også)
Hva du vil ha, er vel en avveining mellom pris, hvor mye du kjører med passasjer, og hvor mye bagasje du skal ha.
Motormessig opplever jeg 1200 som ett lokomotiv, mengder med deilig torque over hele linja.
Hvordan de er sett oppimot de andre merkene du nevner vet jeg mindre om, da de interesserer meg midt i ryggen

(okay, 1200 GS'en til BMW er en kjøremaskin, og KTMen liker jeg godt, siden en god kamerat kjører en slik
Men jeg vil tro at godeste Ojda og BusaTrond kan hjelpe deg med en helt objektiv vurdering av Explorer 1200