Anbefalt turtall kawasaki
Jeg er veldig fersk på markedet og fikk lappen for noen få uker siden. Jeg kjøpte da en kawasaki er6f 2008 modell. Etter å hakjørt litt er jeg veldig usikker på hvilket turtall kawasakien trives best på. I og med at jeg kun har kjørt bil tidligere er jeg vant til å gire opp veldig tidlig. For meg høres det ut som en trives best på mellom 3-4000,meg det innebærer ofte at jeg blir liggende i 3-4 gir under 60kmt. Er det noen som har noe input her? Hjelper heller ikke at sykkelen gir fra seg litt vibrasjoner også..
- Flanker
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Kontakt:
3-4000 omdreininger i 60 km/t, på 3-4 gir, høres da helt greit ut i mine ører. Uten at jeg har kjørt den sykkelen og vet hvor i registeret den trives. Det kan til og med være noe lavt. På min sykkel i 60 har jeg normalt 3. gir og ca. 3000 omdreininger, og det er en 1200 kubikk boksermotor med et helt annet moment enn i din 600 paralleltwin.
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Re: Anbefalt turtall kawasaki
Under 60 km/t er det svært vanlig å ligge i 3-4 gir på sykler som er glade i turtall.
Har lest litt om andre som har opplevd vibrasjoner i er6 på få omdreininger.
Dette med anbefalt turtall finner du nok best ut av selv, men det kan være andre har mer input på den sykkelen. :-)
Har lest litt om andre som har opplevd vibrasjoner i er6 på få omdreininger.
Dette med anbefalt turtall finner du nok best ut av selv, men det kan være andre har mer input på den sykkelen. :-)
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Kjør på det turtallet du syns er komfortabelt samtidig som du har litt krefter til overs, det blir uansett ikke galt.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Ok, da gir jeg det litt mer tid. Må uansett få bukt med vibrasjonsproblemene. Noen som kjenner til noen tips på Kawasaki ER-6F'en, 2008modell? Etter hva jeg har lest kan det settes inn noen form for gummilist eller lignende rundt innsiden av kåpen, men at det også finnes et spesifikt "kit"?