Anbefalt turtall kawasaki

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
largim
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6F, 2008.

Legg inn av largim »

Jeg er veldig fersk på markedet og fikk lappen for noen få uker siden. Jeg kjøpte da en kawasaki er6f 2008 modell. Etter å hakjørt litt er jeg veldig usikker på hvilket turtall kawasakien trives best på. I og med at jeg kun har kjørt bil tidligere er jeg vant til å gire opp veldig tidlig. For meg høres det ut som en trives best på mellom 3-4000,meg det innebærer ofte at jeg blir liggende i 3-4 gir under 60kmt. Er det noen som har noe input her? Hjelper heller ikke at sykkelen gir fra seg litt vibrasjoner også..

Brukeravatar
Flanker
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Kontakt:

Legg inn av Flanker »

3-4000 omdreininger i 60 km/t, på 3-4 gir, høres da helt greit ut i mine ører. Uten at jeg har kjørt den sykkelen og vet hvor i registeret den trives. Det kan til og med være noe lavt. På min sykkel i 60 har jeg normalt 3. gir og ca. 3000 omdreininger, og det er en 1200 kubikk boksermotor med et helt annet moment enn i din 600 paralleltwin.

Brukeravatar
Haymaker
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Anbefalt turtall kawasaki

Legg inn av Haymaker »

Under 60 km/t er det svært vanlig å ligge i 3-4 gir på sykler som er glade i turtall.

Har lest litt om andre som har opplevd vibrasjoner i er6 på få omdreininger.
Dette med anbefalt turtall finner du nok best ut av selv, men det kan være andre har mer input på den sykkelen. :-)

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Legg inn av Jompa »

Kjør på det turtallet du syns er komfortabelt samtidig som du har litt krefter til overs, det blir uansett ikke galt.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

largim
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6F, 2008.

Legg inn av largim »

Ok, da gir jeg det litt mer tid. Må uansett få bukt med vibrasjonsproblemene. Noen som kjenner til noen tips på Kawasaki ER-6F'en, 2008modell? Etter hva jeg har lest kan det settes inn noen form for gummilist eller lignende rundt innsiden av kåpen, men at det også finnes et spesifikt "kit"?

Svar