Hvit pickup mot motorsyklister

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
wamporey
Innlegg: 33
Registrert: 08 aug 2013, 12:47
Motorsykkelen din: Suzuki - GSX ES - 750 - 1987
Sted: Hammerfest/Lødingen/Tromsø

Hvit pickup mot motorsyklister

Legg inn av wamporey »

Har dere sett denne videoen?

[video]https://www.youtube.com/watch?v=bmRXzVrue14[/video]

Jeg så den først på Facebook, der den hadde rundt 1300 kommentarer. Jeg leste bare de 50 første, men antar resten var ganske like; nesten alle ga uttrykk for at bilføreren fikk som fortjent, eller slapp for lett unna.

Jeg har full forståelse for at blodet kan koke hvis man opplever noe sånt, men ut fra det lille man ser i videoen synes jeg ikke det var "riktig" av motorsyklist å skalle ned bilføreren på den måten.

Han som filmet hendelsen, snakket med bilføreren (selv om det ikke virket som det kunne komme noe konstruktivt ut av det...), og på det tidspunktet kunne motorsyklistene sannsynligvis ha anmeldt bilføreren med solid bevis på at han kjørte farlig / prøvde å skade dem. Når kompisen så skaller bilføreren rett ned uten advarsel, foran kameraet, blir det vanskelig å komme godt ut av en eventuell politisak.

Andre tanker om dette? Er det for naivt og tiltaksløst å tenke at saken heller burde vært overlatt til politiet?
♪ Bourne to be Wylde..! ♫

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Hvit pickup mot motorsyklister

Legg inn av xyvind »

Det jeg henger meg mest opp i er at det er barn med i denne situasjonen, hvis det stemmer som han sier at han har barn i bilen. At han oppfører seg som han gjør foran barna sine er jo én ting, noen mennesker skulle aldri hatt barn, mener jeg. Men tanken på at de ser faren sin bli skallet ned på det viset gjør meg helt kvalm. Motorsyklisten som gjør dette er tydeligvis hakket verre enn bilisten. Disse menneskene må leve langt fra sivilisasjonen, for de virker ikke å være spesielt siviliserte. Kanskje de er rusa alle sammen :rop :bl3

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Hvit pickup mot motorsyklister

Legg inn av Snikendeugle »

xyvind skrev:Det jeg henger meg mest opp i er at det er barn med i denne situasjonen, hvis det stemmer som han sier at han har barn i bilen. At han oppfører seg som han gjør foran barna sine er jo én ting, noen mennesker skulle aldri hatt barn, mener jeg. Men tanken på at de ser faren sin bli skallet ned på det viset gjør meg helt kvalm. Motorsyklisten som gjør dette er tydeligvis hakket verre enn bilisten. Disse menneskene må leve langt fra sivilisasjonen, for de virker ikke å være spesielt siviliserte. Kanskje de er rusa alle sammen :rop :bl3
Welcome to 'Murica
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Hvit pickup mot motorsyklister

Legg inn av xyvind »

Er ikke rart det blir krig i verden. Folk hater folk.

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Hvit pickup mot motorsyklister

Legg inn av cosmogs »

Mitt inntrykk er at bilisten ikke forsøker å skade motorsyklisten, men kommer over i feil kjørebane fordi han har fokus på barn i bilen?
Om det er slik, hadde dette sikkert foregått i en grei tone om bilisten ydmykt hadde beklaget, enda godt at ingen ble skadet og lovet å følge mer med på veien ved videre kjøring.
Men når bilisten stopper og sier han "don´t fucking care, I got kids in the car" så fortjener han jammen den skallen. Vold er teit og jeg er pasifist, dette er for meg unntaket som bekrefter regelen. :twisted
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Hvit pickup mot motorsyklister

Legg inn av RuneMC »

Hvis dere leser kommentarene under videoen er det tydeligvis en forhistorie her i at "Daniel" (han som slår ned pickup-redneck'en med hjelmen) figurerer på noen "flyby" videoer på en vei. (Under videoer til han som nesten ble påkjørt - jakester142)
[video]https://www.youtube.com/watch?v=VwvN7AZd188[/video]
Ligner farten man ser på Isle of Man TT med 250 km/t?

Hvis jeg skal gjette så er denne veien i nærheten av pickup-mannen og barna hans - og bakgrunnen til at det går i rødt for ham. (At barna tilfeldigvis er med i bilen er ikke det han sikter til når han snakker om bara.)

Svingen over mot motorsyklisten i feil kjørebane er m.a.o. med vilje, kanskje for å skremme, kanskje for å sette seg i respekt slik at racer-kjøringen i nabolaget hans stopper - men det funker jo ikke helt...

Når det er sagt så er det jo ikke spesielt smart framgangsmåte i forhold til heller å melde "racer-kjørerne" på MC til politi/myndigheter istedenfor å gjøre et nesten-mord forsøk.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Svar