MC-ulykker

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: MC-ulykker

Legg inn av cevillan »


Voksen
Innlegg: 330
Registrert: 06 mar 2012, 17:50
Motorsykkelen din: Suzuki GSX F 600 2002

Re: MC-ulykker

Legg inn av Voksen »

hakhap skrev:
Voksen skrev:
hakhap skrev:

Om jeg tenker på rett sted lurer jeg litt på hvordan Tesla føreren klarte å ikke se MC der, men ja til tider er vi usynlige, kjører normalt forbi der daglig. Fint det ikke ble noen personskader
Han hadde sikkert ikke på seg refleksvest eller gul hjelm. :lol
Nei Tesla fører pleier ikke å ha det :lol
Stemmer jo det :thumleft
Da var det nok rekkeviddeangsten som slo inn og slo han ut. :knegg

Old Rider
Innlegg: 1
Registrert: 24 mai 2015, 18:04
Motorsykkelen din: Honda Shadow

Re: MC-ulykker

Legg inn av Old Rider »

Huff da.
MC uhell ved Haugesund

http://www.h-avis.no/Lastebil_og_MC_har ... 59624.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MC-ulykker

Legg inn av AJ »

Jeg møtte denne motorsyklisten da jeg var på vei til Hadeland MC i dag. Og det skjedde bare noen hundre meter unna der ulykken skjedde...

http://www.hadeland.no/Mann_i_40__rene_ ... 49166.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg hilste og han hilste tilbake.
Så jo med en gang at det var en Moto Guzzi V7 Racer, en fantastisk flott sykkel :prf .

Var en kort tur innom Guzzi-forhandleren, deretter et kaffebesøk i Hønefoss med retur til Hadeland MC hvor mekaniker Reimar vinket meg inn på verkstedet og viste meg den skadde V7'en...
Ingen omfattende skader heldigvis.
Og det går visst bra med føreren også, noe som selvfølgelig er det viktigste.
Synd med slike hendelser så tidlig i sesongen... :sorry

Bilde
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: MC-ulykker

Legg inn av hakhap »

http://www.nettavisen.no/nyheter/mc-fre ... 93490.html" onclick="window.open(this.href);return false;
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

ZZR-Erling

Re: MC-ulykker

Legg inn av ZZR-Erling »

Ser ut til å være en R1200GSA..og ser ikke bra ut nei.

ZZR-Erling

Re: MC-ulykker

Legg inn av ZZR-Erling »

Noe mer her:
http://www.nrk.no/vestfold/motorsyklist ... 1.12386848" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Kimshans
Innlegg: 60
Registrert: 27 sep 2012, 23:26
Motorsykkelen din: BMW R1200R 2012 mod.
Sted: Porsgrunn

Re: MC-ulykker

Legg inn av Kimshans »

Hmm. Ikke bra. Omtrent rett ved her jeg bor:
http://mobil.ta.no/Ulykke_med_motorsykk ... 81454.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Vet ikke eksakt hvor på veien/ i bakken dette skjedde. Men det er en bratt bakke med 40 og 60 sone.

Toven

Re: MC-ulykker

Legg inn av Toven »

Kimshans skrev:Hmm. Ikke bra. Omtrent rett ved her jeg bor:
http://mobil.ta.no/Ulykke_med_motorsykk ... 81454.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Vet ikke eksakt hvor på veien/ i bakken dette skjedde. Men det er en bratt bakke med 40 og 60 sone.
Fører omkommet

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: MC-ulykker

Legg inn av DrGreve »

Sånn personlig er jeg ikke noe glad i at det legges ut linker her på forumet fra ulykker hvor mc-førere og/eller passasjerer er omkommet. Nylig var det en familie med mc-entusiaster som ble hardt rammet og som også har vært aktiv på mc-siden. Kan ikke tenke meg at det kan være noe kos å få ulykken referert både her og der.
Jeg forstår at det kan ha en viss nyhetsverdi for mange, men som sagt, jeg er ikke særlig glad i praksisen...
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MC-ulykker

Legg inn av Bjerknez »

DrGreve skrev:Sånn personlig er jeg ikke noe glad i at det legges ut linker her på forumet fra ulykker hvor mc-førere og/eller passasjerer er omkommet. Nylig var det en familie med mc-entusiaster som ble hardt rammet og som også har vært aktiv på mc-siden. Kan ikke tenke meg at det kan være noe kos å få ulykken referert både her og der.
Jeg forstår at det kan ha en viss nyhetsverdi for mange, men som sagt, jeg er ikke særlig glad i praksisen...
Jeg er egentlig litt enig...

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: MC-ulykker

Legg inn av Flanker »

+1

Samtidig er det offentlig informasjon, sakset fra aviser. Og det kan ha en viss "støkk effekt" på enkelte av oss, så jeg har et litt ambivalent forhold til denne tråden.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MC-ulykker

Legg inn av Bjerknez »

En ting er å linke til en avisutskrift å la det være med det. Men å begynne å diskutere hendelsesforløp og synse rundt diverse tragiske ulykker kan i beste fall virke provoserende på pårørende.
Jeg skal ta opp dette internt og se om vi kan finne en løsning på dette.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MC-ulykker

Legg inn av AJ »

Jeg kan også forstå disse synspunktene.
Samtidig tror jeg det kan være viktig å minne hverandre på hvor sårbare vi er som motorsyklister i trafikken.
Jeg har ingen problemer med å forstå at mange kanskje vil være uenig, men jeg tror altså at en bevisstgjøring om nettopp dette kan bidra til at vi er spesielt oppmerksom på farer og situasjoner hvor vi som MC-folk er spesielt utsatt.
Å på en måte 'underslå' det faktum at vi utsettes for mindre alvorlige såvel som fatale ulykker her på forumet tror jeg ikke tjener noen god hensikt.
Nyhetsoppslagene om disse tragiske hendelsene vil nå oss uansett...

For egen del får jeg alltid en fysisk reaksjon når jeg leser om MC-folk som havner i såvel mindre alvorlige som fatale ulykker. Jeg liker slett ikke slike nyheter. Men de dukker opp. Og denne våren har det vært urovekkende mange. Det synes jeg er veldig trist.
Men disse ulykkene 'forsvinner' ikke om vi lar være å minne oss selv om dem.

Tråden ble i sin tid i 2009 opprettet med et oppriktig ønske om å passe på at vi ikke setter oss i en situasjon hvor vi blir utsatt for ulykker.
Jeg håper tråden fortsatt kan brukes som et godt virkemiddel for å bevisstgjøre oss alle om hvor sårbare vi er i det stadig mer komplekse trafikkbildet vi har på våre veier.
Og la oss slippe diskusjoner om skyld, årsaksforhold og annen og ofte svært subjektiv synsing i disse tragiske tilfellene.
Avklaring av årsaksforhold overlater vi til de som etterforsker disse ulykkene, nemlig politiet.
Bjerknez skrev:
DrGreve skrev:Sånn personlig er jeg ikke noe glad i at det legges ut linker her på forumet fra ulykker hvor mc-førere og/eller passasjerer er omkommet. Nylig var det en familie med mc-entusiaster som ble hardt rammet og som også har vært aktiv på mc-siden. Kan ikke tenke meg at det kan være noe kos å få ulykken referert både her og der.
Jeg forstår at det kan ha en viss nyhetsverdi for mange, men som sagt, jeg er ikke særlig glad i praksisen...
Jeg er egentlig litt enig...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Re: MC-ulykker

Legg inn av bm »

Så fort og så lite kan gjøre til at det går gale...

Poden ringte meg i dag, på vei hjem fra skolen hadde han veltet.
Skulle bremse ned ved inngangen til ett kryss og gått om kull.
Olje i veien var forklaringen.
Kjørte ham i møte og fant en oljeflekk på ca 20 x 30 cm.
Han hadde bremset akkurat der for å holde avstand til bilen forran,
Sykkelen fikk sine kosmetiske skavanker, men gikk bra med poden ...
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

Svar