MCnyheter vi har ventet på...?
- OleB
- Innlegg: 641
- Registrert: 15 aug 2009, 19:32
- Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011
- Sted: Østfold
Re: MC-nyheter vi har ventet på...?
sånne som denna måtte det da gå an å utgiftsføre...
motorsag er da noe enhver skogeier MÅ ha
les mer om prosjektet på: http://www.dolmar.com/news/dolmette/
også video på youtube http://www.youtube.com/watch?v=DDWqJe1d ... =rec-HM-rn
moro at noen gjør litt sprø ting
motorsag er da noe enhver skogeier MÅ ha
les mer om prosjektet på: http://www.dolmar.com/news/dolmette/
også video på youtube http://www.youtube.com/watch?v=DDWqJe1d ... =rec-HM-rn
moro at noen gjør litt sprø ting
-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38168
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC-nyheter vi har ventet på...?
Den bare måtte komme - MC'en med boxermotor fra Subaru...
Her er'n... (klikk på bildet for flere bilder og mer info...)
[img]http://img25.imageshack.us/img25/1713/kickboxer5.jpg[/img]
Her er'n... (klikk på bildet for flere bilder og mer info...)
[img]http://img25.imageshack.us/img25/1713/kickboxer5.jpg[/img]
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- cheron
- Innlegg: 3157
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Sted: Høyjord
Re: MC-nyheter vi har ventet på...?
Den var faktisk tøff! :)
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38168
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC-nyheter vi har ventet på...?
Tja, vet ikke det, men... :-cheron skrev:Den var faktisk tøff! :)
Uansett så er det spenstig å bruke Subaru boxer'n i en MC! Tror den egner seg ypperlig til akkurat det formålet.
Kanskje burde Fuji Industires, som lager disse flotte bilene, begynne å lage motorsykler også?
Men da med litt mer konvensjonelt utseende enn dette "Kickboxer" monsteret...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38168
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC-nyheter vi har ventet på...?
Plutselig var det bråstopp for amerikanske Buell, en av de kanskje mest interessante MC-produsentene i verden idag.
Synd, vil mange mene, mens andre kanskje synes det er like greit at denne noe uvanlige skapningen forsvinner...
Buell bidro i hvert fall til å lage en annerledes amerikansk MC i mange år, selv om den hadde umiskjennelige Harley Davidson trekk ved seg likevel.
Hadde Buell løsrevet seg fra H-D og utviklet f.eks. annen motor og gitt avkall på noen andre sære løsninger også, så tror jeg kanskje merket hadde overlevd. Skjønt slikt vet man selvfølgelig ikke i krisetider som de vi er inne i for tiden...
Uansett så har det vært spennende å ha hatt Buell som et alternativ til spesielt japanske og italienske sykler.
Mens Buell forsvinner synes Victory å holde stand med full steam forover med sine klassiske cruisere.
Om det ikke er en Harley Davidson kopi så er det uansett ikke langt unna fra å være det.
Jeg er ingen cruiser-fan selv om jeg hygget meg voldsomt med en Kawaski Vulcan 1500 for noen år siden...
Harley Davidson sliter også om dagen... Skal vel mye til for at de også forsvinner. Står vel alltids noen pengesterke folk klare til å redde dette amerikanske ikonet.
Om Victory blir et stort merke i Norge er vel høyst tvilsomt...
Og så kan man jo spørre seg om det virkelig er marked og interesse for en cruiser i tillegg til H-D fra USA?
[img]http://www.victorymotorcycles.no/upload ... _09_Pr.jpg[/img]
(Klikk på bildet for mer info...)
Jeg vil neppe være førstemann i køen når disse modellene kommer for fullt her i landet...
Syklene fra Victory skal visstnok lanseres her i landet våren 2010 (samtidig med at finanskrisen er over...?).
Synd, vil mange mene, mens andre kanskje synes det er like greit at denne noe uvanlige skapningen forsvinner...
Buell bidro i hvert fall til å lage en annerledes amerikansk MC i mange år, selv om den hadde umiskjennelige Harley Davidson trekk ved seg likevel.
Hadde Buell løsrevet seg fra H-D og utviklet f.eks. annen motor og gitt avkall på noen andre sære løsninger også, så tror jeg kanskje merket hadde overlevd. Skjønt slikt vet man selvfølgelig ikke i krisetider som de vi er inne i for tiden...
Uansett så har det vært spennende å ha hatt Buell som et alternativ til spesielt japanske og italienske sykler.
Mens Buell forsvinner synes Victory å holde stand med full steam forover med sine klassiske cruisere.
Om det ikke er en Harley Davidson kopi så er det uansett ikke langt unna fra å være det.
Jeg er ingen cruiser-fan selv om jeg hygget meg voldsomt med en Kawaski Vulcan 1500 for noen år siden...
Harley Davidson sliter også om dagen... Skal vel mye til for at de også forsvinner. Står vel alltids noen pengesterke folk klare til å redde dette amerikanske ikonet.
Om Victory blir et stort merke i Norge er vel høyst tvilsomt...
Og så kan man jo spørre seg om det virkelig er marked og interesse for en cruiser i tillegg til H-D fra USA?
[img]http://www.victorymotorcycles.no/upload ... _09_Pr.jpg[/img]
(Klikk på bildet for mer info...)
Jeg vil neppe være førstemann i køen når disse modellene kommer for fullt her i landet...
Syklene fra Victory skal visstnok lanseres her i landet våren 2010 (samtidig med at finanskrisen er over...?).
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38168
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC-nyheter vi har ventet på...?
HYOSONG 700 kubikker?
Er i farta iflg. div, medier på nettet... En økning på 50 kubikk.
Må jo bare innrømme at sykker'n ser helt ålreit ut :)
Er i farta iflg. div, medier på nettet... En økning på 50 kubikk.
Må jo bare innrømme at sykker'n ser helt ålreit ut :)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38168
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC-nyheter vi har ventet på...?
Tja...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MC-nyheter vi har ventet på...?
DEN kunne jeg meget lett ha plassert mellom beina ja :)...AJ skrev:HYOSONG 700 kubikker?
Er i farta iflg. div, medier på nettet... En økning på 50 kubikk.
Må jo bare innrømme at sykker'n ser helt ålreit ut :)
(ser av setningsoppbyggingen og ordbruken at denne setningen fort kan oppfattes som en "lissepasning" men jeg lar den stå )
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38168
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC-nyheter vi har ventet på...?
Ubetalelig :-DGlobe skrev: (ser av setningsoppbyggingen og ordbruken at denne setningen fort kan oppfattes som en "lissepasning" men jeg lar den stå )
Vi gliser godt og lar være å komme med kommentarer...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: MC-nyheter vi har ventet på...?
Det derre kan vel bli ei dyr morro.....?
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38168
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC-nyheter vi har ventet på...?
Her har vi en sykkel jeg svært gjerne kan tenke meg å ta en nærmere kikk på.
Selv om den har noen litt utfreaka designdetaljer så er totalinntrykket likevel godt utfra disse bildene :) :-)
Ser ut til å være en flott tursykkel, dette
Betydelig mer vellykket rent designmessig enn den MultiStrada'en den avløser.
Selv om den har noen litt utfreaka designdetaljer så er totalinntrykket likevel godt utfra disse bildene :) :-)
Ser ut til å være en flott tursykkel, dette
Betydelig mer vellykket rent designmessig enn den MultiStrada'en den avløser.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38168
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC-nyheter vi har ventet på...?
Har vel vært innom denne nyheten tidligere, men skader ikke å hente den fram igjen. Ikke minst fordi noen har prøvekjørt og skrevet litt om hvordan den opplevelsen har vært...
For å lese test, klikk på bildet:
[img]http://i36.tinypic.com/2jir09.jpg[/img]
Tror jeg lett hadde funnet meg til rette på denne plassen, jeg
For å lese test, klikk på bildet:
[img]http://i36.tinypic.com/2jir09.jpg[/img]
Tror jeg lett hadde funnet meg til rette på denne plassen, jeg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: MC-nyheter vi har ventet på...?
Yamaha Super Ténéré
The engine will be a 1200cc parallel twin with a 270° firing order
http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/ ... EPI-119441
http://motorcrave.com/yamaha-super-tene ... tery/1841/
The engine will be a 1200cc parallel twin with a 270° firing order
http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/ ... EPI-119441
http://motorcrave.com/yamaha-super-tene ... tery/1841/