Står noe om det i bloggen hans, tror han har Googla dette tett en stund

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... &start=360" onclick="window.open(this.href);return false;
freddy123 skrev:Hva med å ta turen over grensa og finne seg noe der ? Er jo litt mere styr såklart , men vil tro det er lettere i finne noe du liker og blir fornøyd med prismessig da :) visst ikke så må du jo bare fortsette og holde utkikk da for det dukker nok opp noe før eller siden :)
Takk for flott innlegg! Selv om jeg har hatt to mc`er tidligere, så anser jeg meg selv som superfersk sjåfør. Kjørte en del den sesongen jeg kjørte opp, med en 03 R6 (hadde den 1,5 sesong), og fikk kjørt litt på den 02 R1 jeg hadde (nesten en sesong). Men noen erfaren sjåfør er jeg langt i fra.Elolz skrev:Hvordan har jeg unngått å få med meg denne posten.Jørgen L skrev:Honda VTR SP1.... Noen som har pluss / minus og si om den? :)
Sjelden sykkel?
Typiske problemer?![]()
Jeg endte opp med en sånn ja! Jeg liker sykkelen veldig godt, har montert PCV og lagt inn map fra siden deres, hadde tenkt på custom map hos forhandler, men synes dette ble greit nok. Ganske twitchy på gassen uten, absolutt et must på en SP1, SP2 skal være grei uten. Ikke gøy å bevege seg under 40-50. Absolutt ikke noe for mye bykjøring. Sykkelen er drevet veldig høyt. 2.gir og 4.500rpm = 80km/t. Jeg har vel ikke vært over 4.giret, for det meste blir det 2. og 3. Kommer nok til å dreve om når kjede og drev må byttes, må vel ha en speedohealer i tillegg da.
Rikelig med krefter, herlig drag og lyd! Skal være ekstremt pålitelige sykler. Var en på facebook som hadde 100.000 MILES uten å noen gang måtte åpne motoren. Gikk som en klokke fremdeles. Smilet er minst like bredt som når jeg kjørte Ducati 748 (når den faktisk funket...). Veldig mye likheter mellom den generasjonen Ducati og SP1/SP2, men Honda har jo en helt annen kvalitet.
Det er den mest krevende sykkelen jeg har hatt å kjøre. Føles som om den tvinger deg til å bruke riktig teknikk hele veien, ellers kommer du helt utav det og må sette ned farten. Jeg ser på dette som en positiv ting, liker litt utfordring og en sykkel som holder deg på hugget. Ellers er det absolutt en av de sjeldnere syklene her til lands, sjeldnere enn Ducatiene. var visst en ganske heftig nypris på disse, og likevel solgte visst Honda de med tap.
Ser det er 2stk SP1 på finn nå (og en svindyr SP2), men syns de er litt dyre... Jeg ga 62k for min, 2000mod med rett over 32.000km, og den har Akrapovic helanlegg i titanium til 20k nypris. Storservice på 24.000km var tatt. Den lå ute i høst til 70k i høst uten å bli solgt.
Er litt bedre utvalg i Tyskland og Nederland av disse, men du må nok likevel regne med å måtte ut med rundt 55-60k for en i grei stand etter avgiftene er betalt, med mindre du finner et kupp.