AJ Arena...
Re: AJ Arena... KaTie M inntrykk etter 3500 kjørte km.
Kanskje en Guzzi-frelst som deg kan like denne?
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39731
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... KaTie M inntrykk etter 3500 kjørte km.
Har testkjørt 1400 California Custom og synes det er mye bra med sykkelen. Men kjørestillingen har jeg seriøse problemer med...Haymaker skrev:Kanskje en Guzzi-frelst som deg kan like denne?
Motoren derimot, er rett en slett en perle av et maskineri

Hadde neppe sagt nei takk om de hadde puttet denne i en tursykkel med "normal" kjørestilling.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: AJ Arena... KaTie M inntrykk etter 3500 kjørte km.
Må si meg enig i sittestillingen.
De V-motorene til Guzzi hvor hver sylinder stikker ut på siden av sykkelen er snadder
De V-motorene til Guzzi hvor hver sylinder stikker ut på siden av sykkelen er snadder

- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: AJ Arena... KaTie M inntrykk etter 2000 kjørte km.
Grei lesing dette AJ, har ventet litt på å høre litt hva/ hordan du opplever denne i forrhold til Stelvio`n. "beste sykkelen jeg har hatt" sier vel sitt :-)AJ skrev:Kjapp vurdering av KTM 1290 SA etter 3500 kjørte km. inspirert av måten Tommas gjorde det på
Utseende:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Liker utseendet, jeg. Synes fortsatt nebbløse adv.sykler ser best ut...
Gjennomført KTM design med fargevalg som harmonerer godt. Liker til og med utforming og utseendet på eksosanlegget.
Motor:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Motoren er bare strålende! Myk og fin på lavturtall i lavgir selv om den har tendenser til litt rykk og napp innimellom. Men annet er ikke å vente på en såpass stor V-2'er som dette.
Ingen voldsom 0-100 akselerasjon. Voldsomheten i kraftskyvet kommer straks man har fått opp farten og kommet opp i girene. Sjettegiret funker best som et overgir i hastigheter utover de vi har i Norge... Men funker også ned i hastigheter under 70 km/t. Men for å gi full rulle herfra anbefales i stedet å hakke ned til femte.
Mellomakselerasjonen er brautende, for å si det sånn. Uten TC'en innkoblet er forhjulsløft mer hovedregelen enn unntaket hvis man ikke er passe varsom med høyrehånda. Tror jeg. Har ikke prøvd...
Girkassa er smøremyk og noe av det beste jeg har vært borti.
Synes dog girkassa på Stelvio er mer tettsteget og mer i harmoni med motorens effekt- og dreiemomentskurve.
Som nevnt ovenfor er er sjettegiret et mer typisk overgir enn det jeg har opplevd på tidligere sykler.
Men det er helt klart krefter nok i motoren til å utnytte høygiret fullt ut – på de rette strekningene på kontinentet...
Motorlyd:![]()
![]()
![]()
![]()
Motorlyden er så som så. Orginaleksosen legger selvfølgelig en demper på brutalitetsbrølene.
Men jeg har faktisk begynt å sette pris på originallyddempingen og ser ikke for meg at kommer til å bytte til slip-on på denne.
Bremser:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Brembo. Bra bremser. Enkelt og greit. Lettdoserte, vibrasjonsfrie og effektive.
Støtdemping/chassis:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Semiaktivt demperoppsett hvor "Comfort" funker svært bra på slitte og skadde veier her på Hadeland.
Jeg overraskes stadig av hvor godt dette funker på ujevn vei.
Fagverksrammern i stål virker solid og stiv. Så langt ingen opplevelse av "logring" ved kraftig akselerasjon.
Sykkelen oppleves som svært retningsstabil, også i svinger.
Kraftig antidive funksjon. Langt mer enn på de forrige syklene jeg har hatt. Litt uvant i starten, men har begynt å sette pris på det.
Mindre antidive i andre kjøremoduser enn "Sport". De andre er "Street", "Rain" og "Offroad".
Har så langt ikke prøvd "Rain" og "Offroad".
Elektronikk:![]()
![]()
![]()
![]()
Masse elektronikk og alt fungerer. Skulle bare mangle siden det er en ny sykkel...
Nevner her bare noen få ting som varmeholker i tre trinn. Langt bedre enn fryktet og ikke minst mer effektive enn de som satt på Stelvio'en. Mange OEM varmeholker er ikke helt på nivå med uoriginale, som f.eks. Oxford.
Varmesetene er imidlertid den store overraskelsen. Disse er svært effektive! Også passasjeren satte pris på denne funksjonen.
En annen funksjon som jeg synes er bra er "Favorites" menyen i cockpit hvor man kan plukke ut sine fem favorittvisninger, som f.eks. utetemp., motoroljetemp. og andre visninger man foretrekker å på skjermen under kjøring.
Ergonomi:![]()
![]()
![]()
![]()
Sittestillingen passer meg bra. Avstand til styret og styrebredden er bortimot ideell. Knevinkelen er også god og uanstrengt, omtrent som på de foregående syklene jeg har hatt. Salen krever en del tilvenning, kjenner jeg. Oppleves som hard, men har egenskaper i form av materialvalg i stopping som gjør at den gir god støtte og oppleves som mer komfortabel over tid enn hva førsteinntrykket gir.
Justerbar vindskjerm med innebygd luftspalte øverst (samme prinsipp som bl.a. Laminar Lip) Skjermer godt mot farstvind oglite turbulens. Ingen eksepsjonell løsning, men funker helt greit og som forventet. Virker solid, komplisert uforming gjør den dog vanskelig å se gjennom. Intet problem for meg siden skjermen står i nedre stilling. Kunne gjerne vært enda kortere for min del...
Kvalitet/Økonomi/Value for money:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Noen "billige" plastkonstruksjonsdetaljer, men totalt sett virker sykkelen godt gjennomtenkt og solid.
God value for money med mye utstyr, som styredemper, crashbars, midtstøtte og integrerte sideveskefester og til og med bakdemper 'hugger' som standard i tillegg til effektiv cruisekontroll, flere motorprogrammer og alt det andre som delvis er nevnt ovenfor.
Konklusjon:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Trolig den beste sykkelen jeg har hatt. I hvert fall den som er best utstyrt og med sprekest motor.
Nevner til slutt at jeg også er fornøyd med de originale sideveskene, som virker å være bedre enn hva mange erfarne KTM eiere har gitt uttrykk for på ADV rider forumet.
Nevner også at det kan være utfordrende å få sykkelen opp på midstøtta med påmonterte sidevesker.
Ikke pga. tyngden, men pga. utformingen av midtstøtta.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39731
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... KaTie M inntrykk etter 3500 kjørte km.
Jeg jobber som journalist i avis med bil- og motorstoff som spesielt ansvarsområde uten å være spesielt interessert i bil. Motorsykkel og annet motorstoff stiller seg dog annerledes...
Som særdeles lite bilinteressert har jeg holdt ut med Nissan Almera'en min - en 2003 mod. - siden 2005.
Da jeg nylig skulle bytte til sommerhjul fra de piggfrie vinterhjulene jeg hadde på bilen, brukte jeg det sentrerte jekkepunktet foran på bilen, som jeg alltid har pleid å gjøre.
Ikke det lureste, fant jeg kjapt ut siden et eller annet under bilen ga etter for presset og bekymringsverdige lyder av sviktende metall, nådde øregangene.
Ned med jekken og med det fulgte det med en del gjennomrustet metall som antakelig har en viktig funksjon...
.
De forsterkede jekkepunktene foran og bak på kanalene ble brukt for å bytte hjulene. Gikk helt greit det. Samme med testkjøringen etter hjulbyttet.
Bilen bar ikke preg av å mangle et slags stag helt foran i fronten. Et stag som som lå lett rustoppløst på gulvet i garasjen...
Nåvel...
Almera'en ble med god velvilje fra en bilmekanikerbekjent med nød og neppe EU-godkjent for ca. en måned siden.
Men nå ga den altså klare signaler om at livets høst for bilen var framskyndet.
Neste langtur på ca. 35 km går nok til hugger'n...
Og det betyr "ny" bil.
Skjønt ny og ny...:

Valget falt på en leienabo her i grenda som fikk for seg å selge sin VW PAssat '96 med 167K på telleren.
Prøvekjøring i dag var positivt overraskende.
La inn bud og fikk bilen for 19K.
Det kan jeg fint leve med for noe så uspennende som bil, en stasjonsvogn til alt overmål
.
Etter snart 250K km har Almera'en gjort sitt. Mye rart har skjedd med denne bilen de 10 årene jeg har eid den.
Men nå er det altså slutt. Heldigvis, må jeg bare få legge til.
Så få jeg ønske naboens VW Passat stasjonsvogn velkommen. Virket å være i overraskende god stand til å være så gammel.
Her kan jeg fort ha bil i mange år.
Sjekket understellet på en bukk hos en stillasentreprenør borti høgget her og bilen så veldig bra ut under.
En annen bilmekanikerkjenning, som har foretatt service på bilen, kan visstnok underskrive på at bilen er godt holdt og er i bra stand.
Så da var det bare å by og bilen ble min for 19K inkl. reg.
Tror dette blir bra
!
Stasjonsvogn med toliters motor og hengerfeste! Har aldri hatt så fin bil, jeg!

Som særdeles lite bilinteressert har jeg holdt ut med Nissan Almera'en min - en 2003 mod. - siden 2005.
Da jeg nylig skulle bytte til sommerhjul fra de piggfrie vinterhjulene jeg hadde på bilen, brukte jeg det sentrerte jekkepunktet foran på bilen, som jeg alltid har pleid å gjøre.
Ikke det lureste, fant jeg kjapt ut siden et eller annet under bilen ga etter for presset og bekymringsverdige lyder av sviktende metall, nådde øregangene.
Ned med jekken og med det fulgte det med en del gjennomrustet metall som antakelig har en viktig funksjon...


De forsterkede jekkepunktene foran og bak på kanalene ble brukt for å bytte hjulene. Gikk helt greit det. Samme med testkjøringen etter hjulbyttet.
Bilen bar ikke preg av å mangle et slags stag helt foran i fronten. Et stag som som lå lett rustoppløst på gulvet i garasjen...
Nåvel...
Almera'en ble med god velvilje fra en bilmekanikerbekjent med nød og neppe EU-godkjent for ca. en måned siden.
Men nå ga den altså klare signaler om at livets høst for bilen var framskyndet.
Neste langtur på ca. 35 km går nok til hugger'n...
Og det betyr "ny" bil.
Skjønt ny og ny...:

Valget falt på en leienabo her i grenda som fikk for seg å selge sin VW PAssat '96 med 167K på telleren.
Prøvekjøring i dag var positivt overraskende.
La inn bud og fikk bilen for 19K.
Det kan jeg fint leve med for noe så uspennende som bil, en stasjonsvogn til alt overmål

Etter snart 250K km har Almera'en gjort sitt. Mye rart har skjedd med denne bilen de 10 årene jeg har eid den.
Men nå er det altså slutt. Heldigvis, må jeg bare få legge til.
Så få jeg ønske naboens VW Passat stasjonsvogn velkommen. Virket å være i overraskende god stand til å være så gammel.
Her kan jeg fort ha bil i mange år.
Sjekket understellet på en bukk hos en stillasentreprenør borti høgget her og bilen så veldig bra ut under.
En annen bilmekanikerkjenning, som har foretatt service på bilen, kan visstnok underskrive på at bilen er godt holdt og er i bra stand.
Så da var det bare å by og bilen ble min for 19K inkl. reg.
Tror dette blir bra

Stasjonsvogn med toliters motor og hengerfeste! Har aldri hatt så fin bil, jeg!

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Bosted: Vestfold
Re: AJ Arena... Gammel bil byttes ut med en enda eldre...
Grei nok transportmiddel det,neste utgave som også kom i 96 mener jeg sliter med gir kasseproblemer.Fant faktisk noen nye bremsedeler fra gammelt av tidligere på kvelden.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: AJ Arena... Gammel bil byttes ut med en enda eldre...
Grættis me "ny" bil Aj! Med du, har den varmeholker og slipon også? Så sånn ut ifra bilde 
Sent from my iPhone using Tapatalk

Sent from my iPhone using Tapatalk
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39731
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Gammel bil byttes ut med en enda eldre...
En del moderne biler har visst varme i rattetlasse_hansen skrev:Grættis me "ny" bil Aj! Med du, har den varmeholker og slipon også? Så sånn ut ifra bilde

Tviler også på om varmesetene med hele 5 trinn virker...
Slipon? Er en sånn blank greie ytterst på eksosrøret, la jeg merke til.
Men det buldret ikke så veldig, nei

Veldig stillegående bil, faktisk

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: AJ Arena... Gammel bil byttes ut med en enda eldre...
Da har du nok i det minste slipon :) men dbkilleren er nok den blanke du snakker om 
Ser ihvertfall ut til at du slipper turbulens når du kjører, flott vindskjerm
Sent from my iPhone using Tapatalk

Ser ihvertfall ut til at du slipper turbulens når du kjører, flott vindskjerm

Sent from my iPhone using Tapatalk
- biker7
- Innlegg: 1309
- Registrert: 12 feb 2011, 15:41
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
- Bosted: solør
Re: AJ Arena... Gammel bil byttes ut med en enda eldre...
Liker dine prioriteringer, Aj
Hvorfor kaste bort en haug med penger på bil hvis ikke interressen er der. Får man tak i en slik "billigbil" i bra stand, er det ikke mulig å ha billigere bilhold. Kjører selv en 2000mod Ford Focus med 146000km på telleren, kjøpt for 30000,- for 4 år siden. Koster kanskje på den 3-4 tusen i året i vedlikehold. Skulle det dukke opp en uforutsett utgift i "10000,-+klassen", er det bare å kjøre den til "huggern". Satser på den holder noen år til. Men nå kjører jo jeg bare +/- 8000km i året da. Kan jo skjønne at folk som kjører mye bil trenger en noe nyere/dyrere bil. :-)

Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Gammel bil byttes ut med en enda eldre...
Har selv en relativt "dårlig" liste når det kommer til egne bilvalg. Jeg gidder rett og slett ikke kaste vekk for mye penger på bil.
Sist bil jeg kom over, var en 2000 modell avensis. gått 170.000 alle servicer fulgt. Eldre mann som hadde eid den fra den var ny. 2 år siden forrige tektyl behandling. Eneste som måtte fikses var bremsene foran etterhvert.
nå har jeg hatt denne noen år. Kjøpte den til innkjøpspris gjennom møller konsernet. 29.000,- Å denne skal få rulle mange gode mil til
Sist bil jeg kom over, var en 2000 modell avensis. gått 170.000 alle servicer fulgt. Eldre mann som hadde eid den fra den var ny. 2 år siden forrige tektyl behandling. Eneste som måtte fikses var bremsene foran etterhvert.
nå har jeg hatt denne noen år. Kjøpte den til innkjøpspris gjennom møller konsernet. 29.000,- Å denne skal få rulle mange gode mil til

- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: AJ Arena... Gammel bil byttes ut med en enda eldre...
Gammal Passelat kan være er godt kjøp.
Sitter sjøl med en 02 1,9tdi 100hk som i skrivende stund har rullet 373000. Clutchen begynner riktignok å bli dårlig og stålormen har lagt sin elsk på bakluka men ellers er allt på stell.
Starter greit i 30kalde men batteriet som er fra bilen var ny spinner ikke akkurat starteren rundt lenger. Forbruket ligger på 0,54l pr mil og den bruker akkurat 1l olje mellom skifta inkl. Det som lekker ut en eller annen plass slik det har gjort de siste 4-5åra.
Bilen byttes ut når mottor'n står stamm eller EU kontrollen finner for mye graverende... Da blir det ny Passelat, vi snakker 08 eller nyere..
Sitter sjøl med en 02 1,9tdi 100hk som i skrivende stund har rullet 373000. Clutchen begynner riktignok å bli dårlig og stålormen har lagt sin elsk på bakluka men ellers er allt på stell.
Starter greit i 30kalde men batteriet som er fra bilen var ny spinner ikke akkurat starteren rundt lenger. Forbruket ligger på 0,54l pr mil og den bruker akkurat 1l olje mellom skifta inkl. Det som lekker ut en eller annen plass slik det har gjort de siste 4-5åra.
Bilen byttes ut når mottor'n står stamm eller EU kontrollen finner for mye graverende... Da blir det ny Passelat, vi snakker 08 eller nyere..
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
Re: AJ Arena... Gammel bil byttes ut med en enda eldre...
Gratulere med "ny" bil. Jeg og kjøpte gammel stasjonsvogn nå sist. Jeg har hatt en slik passat som det der og det var en av de mest slitesterke bilene jeg har hatt (og jeg har hatt inn på 100stk:)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39731
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Gammel bil byttes ut med en enda eldre...
Da ble det en fin-fin helgetur til hytta til en gammal kompis i Hallbjønnsekken i Telemark. En årlig foreteelse, dette.
Fire middelaldringer som tilfeldigvis traff hverandre for snart 15 år siden i studiesammenheng og har holdt kontakten siden.
Har ikke alltid vært like heldig med været på disse samlingene, men i år var værgudene med oss.
Jeg dro hjemmefra på fredag og kom hjem for en times tid siden. Kjørte den vanlige løypa på vei ned, dvs. 134 og 45 via Dalen til Hallbjønn.
Her et par bilder fra nedstigningen til Flatedal på vei til Seljord (rv. 134) og det obligatoriske Dalen Hotel bildet...
:



I Dalen ble det også inntatt en velsmakende YX burger lunsj...
:

Endelig framme og klar for en rolig aften og rolig lørdag med god mat, godt drikke og innsiktsfulle samtaler med gode venner i flotte omgivelser:


På søndags formiddag var det dags for å sele på KaTie M igjen og sette kursen hjemover. Via Skien, Siljan, Eidsfoss og Ekeren med middagsstopp på Vindfjelltunet:


Om en halvannen uke går turen i samme retningen nok en gang. Da er vi nemlig klare for årets Norgestreff i Sandnes
.
Det gleder vi oss til
!
Fire middelaldringer som tilfeldigvis traff hverandre for snart 15 år siden i studiesammenheng og har holdt kontakten siden.
Har ikke alltid vært like heldig med været på disse samlingene, men i år var værgudene med oss.
Jeg dro hjemmefra på fredag og kom hjem for en times tid siden. Kjørte den vanlige løypa på vei ned, dvs. 134 og 45 via Dalen til Hallbjønn.
Her et par bilder fra nedstigningen til Flatedal på vei til Seljord (rv. 134) og det obligatoriske Dalen Hotel bildet...





I Dalen ble det også inntatt en velsmakende YX burger lunsj...


Endelig framme og klar for en rolig aften og rolig lørdag med god mat, godt drikke og innsiktsfulle samtaler med gode venner i flotte omgivelser:


På søndags formiddag var det dags for å sele på KaTie M igjen og sette kursen hjemover. Via Skien, Siljan, Eidsfoss og Ekeren med middagsstopp på Vindfjelltunet:


Om en halvannen uke går turen i samme retningen nok en gang. Da er vi nemlig klare for årets Norgestreff i Sandnes

Det gleder vi oss til

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Ut på tur
Ser ut som du har hatt en flott tur, savner link av turen i Google maps. For oss som ikke er like kjent i området
Utrolig fine bilder. Det utenfor hotell dalen var meget nice, også med den bussen, eller hva det er
Note4


Utrolig fine bilder. Det utenfor hotell dalen var meget nice, også med den bussen, eller hva det er

Note4