Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6983
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:
freddy123 skrev:Det er 106hk i de der originalt mener jeg å huske , en kompis av meg kjører en slik dog 34 hk a2 versjon da .

Så da er der forsatt ingen sykler du har kjørt som man kan sammenlignes med street triplen din ? Hehe
Joda. Den nærmeste konkurrenten er vel Yamaha MT09 og den var det mer futt i motormessig. Heftig bunndrag og en skikkelig wheelie sykkel. :thumleft
Desverre taper den når det kommer til dempere. Dessuten så liker jeg overhodet ikke speedometeret. Jeg missliker dte faktisk så sterkt at det er nok til at jeg ikke vil ha den. Med et nytt speedometer og bedre dempere så er så absolutt MT09'en en heftig kandidat. Det er derfor jeg sikler litt på Traceren :thumleft
Skal du sammenligne med en Yamaha i samme kategori og størrelse er det nok FZ8N som blir nærmest. MT-09 er i en helt annen kategori. FZ8 har også 106 hk på høyt turtall

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Sopranoo »

Beklager, men jeg må kommentere 600kalori metoden.
Det eneste dette vil resultere i er at du bryter ned kroppen. Jo noe fett vil forsvinne, men i største grad vil musklerne bli lidende. Vann i kroppen vil også lure vekten ned.
Jeg vil påstå at dette er en svært farlig metode. Advarer deg sterkt mot denne metoden! Kan få drastiske konsekvenser for kardio å andre organer i kroppen! Da er det mye sunnere å ha noe fett på kroppen!
Kroppen kommer bli som en vaskesopp! Når du vel begynner spise, kommer den ta opp alt den kan, for å lagre energi igjen!
Heller ta en times gåtur hver dag, spis med måte! Da vil kilone også forsvinne. Kanskje ikke like raskt. Alt handler om langsiktighet.
Om du spiser 600kalorier la oss si 1mnd, å går ned 10kg, så vil du gå opp 15kg iløpet av kort tid når du begynner å spise vanligt!
Nei! Var det ikke pappa kroppen som var trendy iår?
Beklager igjen for at jeg skriver dette her! Men dette er somsagt, EN SVÆRT FARLIG METODE!

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Haymaker »

15 kg på en måned.
Go for it, det blir nok spennende ](*,)

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Jeg har gått ned 15kg på en måned før, går opp igjen med en gang.

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Haymaker »

Det skyldes at mesteparten er veske.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

1 kilo fettvev på kroppen = 7000 kcal. (enkelt forklart) Å gå ned 15 kilo (105.000kcal...hundreogfemtusen) på en måned i fett forstår de fleste er helt fætte umulig :redface

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Tommas »

Normalt forbruk er vel omtrent 2500 kcal per dag, så med litt slingringsmonn får man omtrent 2k underskudd pr dag. Det er jo kjapt 10 kg, og litt vann etc så 15 kg er langt fra umulig. Ulempen er så klart at du mister omtrent like mye muskler som fett, og det er på lang sikt en lite nyttig byttehandel.

Men du er sta som dagen er lang, så lykke til. Sørg for å få i deg litt vitaminer og mineraler i det minste ;-)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Er dere rape gal?? :-k :scratch

Dette må være nok et cut for bieber greier, for dette er så dumt at det ikke er mulig å ta seriøst :lol

Toven

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Toven »

Han fikk jo god respons i tråden sin så :-)å :knegg

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Haymaker »

Men han ville jo ikke snakke om dette.
Nå er det jo blitt en rosablogg?

Toven

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Toven »

Hallo bloggeeeeeeen

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Tommas »

Inside tips: i morgen får vi Bjerknez siste om behandling av uren hud, og accessoirer til både skinndress og goretex!

:P :p

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av hakhap »

Tommas skrev:Inside tips: i morgen får vi Bjerknez siste om behandling av uren hud, og accessoirer til både skinndress og goretex!

:P :p
:lol :thumleft
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Cutless »

Bilde

(Jeg klarte ikke å dy meg siden Bjerky har hatt noen småfrekke "Photoshopper" selv den siste tiden. Godt ment Bjerky, håper du kan tilgi meg :[-o< .)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23377
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Ojsan... her har det jaggu meg skjedd jævlig mye siden sist (mildt sagt). Dette beviser jo bare at hvis man skal få liv i bloggen sin, så ikke post noe som er MC relatert. Fyrer man derimot et lite sitat angående slanking så tar det jo jaggu meg helt av! :lol :lol

Kan nevne at dette IKKE er en metode som anbefales andre. Ikke er det sundt og de aller fleste andre enn meg har en dags rytme og matvane som stiller i en helt annen liga. Mange jeg kjenner bli grinete så fort dem mister ett måltid. Får dem ikke i seg mat innen rimelig tid så blir dem jo nesten febrislke. ALT må avlyses før dem får i seg noe mat eller så "fungerer dem ikke". Jaja tenker jeg da. Dem hadde jaggu ikke overlevd lenge i en krig :lol

JEG kan fint gå en dag uten mat og stopper jeg ved en hamburgersjappe og det kommer en bekjent som spør om jeg vil være med på en svingom, ja så får burgeren vente litt til. Jeg har da mat hjemme for faen! Jeg dør jo ikke på sykkelen av matmangel av den grunn. Sånn sett så er det vel nok av andre faresoner enn akkurat slankingen når jeg kjører sykkel :lol Jeg liker rett og slett ikek at maten skal styre hverdagen min. Mat er for meg en nødvendig onde. Er jeg sulten og jeg har gått tom for brød og annen mat, så kan jeg gafle i meg en boks med makrell i tomat og kanskje en leverpostei boks. Så slapp jeg den utrolige kjedelige turen til butikken som jeg NETTOPP kjørte forbi på vei hjem.

Uansett... de fleste av dere vil aldri forstå det, så jeg ber om at videre diskusjon rundt dette skjer via PM. Alle innlegg heretter som handler om kostholdet mitt vil bli sitert med "send meg PM!". PM'en vil bli besvart, men den blir ikek akkurat høyt prioritert så smør dere med tolmodighet :lol

EDIT:
Den rosa sykkelen der kler vel bedre andre her inne som ønsker å snakke om kosthold. Jeg er nok den siste personen i verden som kan forenes med denne fargen :lol :lol
Men du kunne jo i det minste funnet et bilde av meg ETTER hårklippen da! :lol

Svar