Prøver meg på ett aldri så lite tur referat her, som formann i korttids-minne forbundet er sikkert noe glemt og må rettes på

Desverre glemmer jeg att fotokameraet også er med på tur
Fra Halden gikk turen langs Fv22 og andre småveier opp til Oslo og Furuset. Hvor Fridtjofs allerede var på plass, straks etter dukket Oida, Sankyo og Gielas også opp. Etter inntak av sunn reisemat - kaffe og burger fra McDonald, tok Oida komandoen og førte oss over Lillestrøm, langs trivlige og svingete Rauerskauveien, annbefales
Via Rv4 og Rv34 langs Ransfjorden kom vi frem til hytta på Valdres. Der ventet Toffinteppen og BMWilly, vi hadde ikke mer enn jekket den første Porter´n før Norse900 hadde fått ferten av øl-lukten og kom kjørendes.
Rykende fersk Chili Con Carne ble servert i sola på verandaen med gulrotkake til efterrett
Lørdags frokost ble inntatt og dagens rute ble planlagt til synet av tåke og morgenregn. Før alle var klare og jeg hadde dratt på meg regndressen hadde tåken lettnet og regnet gitt seg. Selv uten regn var dressen en helt nødvendighet over Tyinvegen, der falt gradestokken til 3 små varme og noen byger. Regnet dyttet vi forran oss til nedstigningen over Øvre Årdal som åpenbarte seg i solen
Etter en rask kafferast med påfyll av mat gikk vi løs på turens hovedmål - Tindevegen. Uten bobiler, campingvogner
og med knapt en håndfull biler som møtte oss opp til midt på fjellet og veibommen med tillhørende fotosession. På fem minutter hadde vi vært igjennom sol, overskyet, haggel, snø og blå himmel igjen, været forrandrer seg hurtig til fjells.
Siden klokka hadde gått fra oss ble vi etterhvert enige om å vende nesa hjemover igjen, noe som i etterpåklokskapens ord var fornuftig, siden vi ikke var hjemme før 20-tiden på kvelden.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.