Hei igjen.
Siden sist har det skjedd masse mc relatert
så det har nesten ikke vært tid til blogging...
Vi kan starte med datoen 10.08 og Grenland Street Run 2013,
denne gang arr av bare Normann Mc. Dette er en årlig cruising hvor
inntektene går til barneavd på sykehuset.
Det var i år "perfekt" vær (lettere overskyet) og et oppmøte uten like...
De regnet seg frem til ca 300 nedtegnelser, (de hadde trykket opp bare 200 t-shirts
men måtte tømme det restlageret de hadde av 2012 og 2009) og det må sies å være rekord.
Her er bilder og video så kan dere selv bedømme:
Fant denne strøkent lakka 1200 HD'n:
Av en eller annen grunn så fikk jeg ikke tatt så mange bilder men det blei litt video så
her er ca 8.5 min med red film fra det runnet (samme som i en annen tråd her inne),
ENJOY!!
[video]
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... X3FTUBrGLM[/video]
Så hopper vi frem til 19.08...
Uken føre fikk vi (klubben) en forespursel om å bli med på prøvekjøring av Honda og Aprillia!!!
Der regnet de med bare en snaue 10 stk men det kom 14 (hvorav en herfra (forumet @schnellfahrer og distriktet) kom på egen sykkel pga fersk sertifikat GRATTIS forresten!!)
Jeg veier ca 60 kg og var litt treg i starten med å finne sykkel, hadde da valget mellom
Victory Vision på ca 400 kg og en GoldWing på ca 400 kg...
Jeg tok Winga ja...
Å FOR EN MASKIN!! Nå skjønner jeg hvorfor det er så mange av dem, makan til mere lettkjørte
400 kg har ikke en fersking som meg vært borte i...
Den lystret hvert minste vink og føltes ikke nervøs i det hele tatt, god og sterk på alle gir
(T.O.M. i OD'n). Skal jeg noen gang ha en stor turmaskin er dette det ultimate av komfort
slik jeg ser det...
Det blei en lettere amputert tur pga en avkjøring.
(nevnt her
http://mcsiden.no/viewtopic.php?f=1&t=1220&start=1620
bilder kommer litt etterpå)
Men vi fikk stoppet ved Statoil Akkerhaugen for bytte av sykkler og da ville jeg prøve enten VFR eller CB1000F'n, landet på VFR1200F..
En nydelig og rimelig kvass sykkel å kjøre men jeg fant meg ikke tilrette på den...
Litt kort i drittfallet og overkropp gjorde at jeg ble sittende anstrengt og ikke fant noe god stilling.
Når vi kom til Seljord blei det bytte igjen og da ville jeg prøve en italiensk "XrossTrourer"..
Aprillia CapoNord 1200
En hyggelig overraskelse!! Den var "smidig" (som italiensk er

) og egentlig lettkjørt,
bare en holdt seg over ca 5000RPM slik at en slapp den nøkkingen som disse fyrrige hestene
er kjent for. Den flyttet seg rimelig greit til å være en såpass stor og høyreist sykkel, føltes
også veldig trygg akkurat som Winga og VFR'n..
Når vi kom ned til Bø igjen blei det et nytt bytte og da gikk jeg for motarden til Italia:
Aprillia DorsoDoro 1200..
MAKAN TIL LEKETØY!! Trur aldri jeg har vært så mye på bakhjulet noen gang!!
Får jeg 190000.- til overs til et leketøy blir det en slik en.. Skulle tru at en 1200 blir tung
men denne var lett og nervøs slik en sånn type sykkel skal være, bakhjulsslipp og masse
løft!!!
Trudde ikke jeg var så tøff men her kom horna frem ja!!
Synd GoPro'n ikke hadde nok strøm men her er en videosnutt av hele turen:
[video]
http://www.youtube.com/watch?v=Av_Dc5_XCFY[/video]
Han som dro av veien har nå blitt flydd inn til Oslo for sying av milten. Dette er restene av den Victory Vegasen han dro av med, årsaken er primært at han ikke er vant til custom og dems lille nedleggsvinkel kontra den ZX'n har kjører hver dag..
Da er vi fremme ved 21.08 og kaffetreffet på Vindfjell, trenger ikke si stort da jeg har inntrykk
av at "alle" var der oppe.....
Traff bla på Kjetil Stordalen (bror til den Petter ja... ) og blei stående å skravle litt med han,
han hadde endelig kommet seg opp dit og var nesten sjokka over at det var så mange
der oppe...
Hadde ikke fått kjørt noe særlig i år sa'n men det eri ikke rart sa jeg da..
Har sitti på en del med meg i drosja og det er en grunn til å ikke kjøre sykkel...
(han lo rått da gitt)
Dette er da jernet hans...
Var litt andre jern der oppe også så jeg lar bildene tale for seg:
Denne var til salgs for 49000.-
Folk kan si hva de vil men ROMSKIP!!!
Det var det for denne gang, skal prøve å ikke ta så lang tid føre neste gang
jeg skriver her inne...