sesongen 2017 har såvidtt starta
- Flanker
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Kontakt:
Re: CBR929 ute av vinterdvalen
Sjekk eBay, der finnes det en god del. Jeg har funnet mest på tysk eBay, når jeg har tittet på dette.
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

- 929rr
- Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09
Fant et brukt bagstertrekk på finn som kom i posten i dag. Var i en litt mørkere gulfarge en sykklen men ble helt ok. Greit og ha mulihet til og ha med seg litt bagasje.
[img]http://i1341.photobucket.com/albums/o74 ... wzvekx.jpg[/img]
Vært fint vær her i dag, men ble ikke noe kjøring.
Hadde en grushaug uttafor som jeg måtte få dratt ut. Har i lang tid tenkt at jeg må få satt opp en garasje, Nå er det bare og få slått sammen en forskaling og bestille betongbil
[img]http://i1341.photobucket.com/albums/o74 ... wzvekx.jpg[/img]
Vært fint vær her i dag, men ble ikke noe kjøring.
Hadde en grushaug uttafor som jeg måtte få dratt ut. Har i lang tid tenkt at jeg må få satt opp en garasje, Nå er det bare og få slått sammen en forskaling og bestille betongbil
- 929rr
Strålende vær siste dagene. Blitt med pendlerkjøring til jobben på bakveiene, men det er jo ikke så galt det
Bestilte meg Bagsterveske fra Bikerman.no( http://www.finn.no/finn/torget/annonse? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false; ) forleden, og den komm i dag morges, helt supert, fikk god plass til en sixpack, en grandiosa og en kneip. Akkuratt det en unkar trenger på fine sommerdager.
[img]http://i1341.photobucket.com/albums/o74 ... pmtst3.jpg[/img]
Syns nesten det ble trangt med baggen på, ble sittene med arma litt høyt, men er sikkert ok når en ikke har med seg så mye. Kansje litt vanesak også.

Bestilte meg Bagsterveske fra Bikerman.no( http://www.finn.no/finn/torget/annonse? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false; ) forleden, og den komm i dag morges, helt supert, fikk god plass til en sixpack, en grandiosa og en kneip. Akkuratt det en unkar trenger på fine sommerdager.
[img]http://i1341.photobucket.com/albums/o74 ... pmtst3.jpg[/img]
Syns nesten det ble trangt med baggen på, ble sittene med arma litt høyt, men er sikkert ok når en ikke har med seg så mye. Kansje litt vanesak også.
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Jeg er ikke veldig begeistret for å ha så mye på tanken jeg heller. Tar vekk mye av behaget når en kjører føler jeg. Også er det jævlig uvant å ikke se speedoen
Note4

Note4
- 929rr
Den kan jo heldivis deles i 2. Regner med at jeg da får akkuratt plas til det jeg trenger på jobb. Og da håper jeg den blir såpas lav at denn ikke kommer så mye i veien. Er jo litt knot og kjøre med sekk også.
Uansett syns jeg den var overaskende billig til og være såpas solid lagd.
Har en sekk til og ha bakpå også, men den ligger farlig nær eksosvarmen, og er heller ikke så begeistret for og ha vekt bak på syklen.
Uansett syns jeg den var overaskende billig til og være såpas solid lagd.
Har en sekk til og ha bakpå også, men den ligger farlig nær eksosvarmen, og er heller ikke så begeistret for og ha vekt bak på syklen.
- 929rr
Støpt dekke til opstillingsplass for syklen i dag.
[img]http://i1341.photobucket.com/albums/o74 ... ujiopq.jpg[/img]
Satser på og få opp resten før høsten
[img]http://i1341.photobucket.com/albums/o74 ... ujiopq.jpg[/img]
Satser på og få opp resten før høsten
-
- Kontakt:

- 929rr
Nei, men ville vært problemer og bygge så stort at jeg ville vært sikker på at det ble nokk plass.
Det skal vel sies at jeg har planer om og få plass til noen småting ved siden av sykklen også
Det skal vel sies at jeg har planer om og få plass til noen småting ved siden av sykklen også
- 929rr
Fri dag, ble en rask tur til sverige for å handle snus, så innom Rudskogen.
Knall vær og alt lå tilrette for en super eftermiddag. 300nmeter etter at jeg kjørte ut på banen kom en mindre hygglig skrapelyd fra bagdekket, samt at beken på syklen gikk litt hit og ditt. Ble med 5 runder, når jeg kjørte inn var bekfelgen ganske så løs. Ikke forsvarlig og kjøre videre.
Var ikke mulig og oppdrive lager som passet, så da var det bare og gi seg. Kudos til instruktøren som kom med et lager som han hadde liggende, men som desvære var i feil størelse.
Satt kursen hjem i svært så rolig tempo, ventet meg et låst bakhjul rundt hvær eneste sving, men gikk greit til tross for at det hørtes ut som ei metallkværn i bakenden.
Skrudde av felgen og har fått en nabo tol og levere den til lagerbytte i morgen, så er nokk i kjørbar stand igjen rimlig kjapt
Selv om det kunn ble 5 forsiktige runder i dag, må jeg si det ga mersmak. Skulle kjøre sporvalg, og selv i lav hastihet var det gøy, ingen tvil om at det er mye og lære.
Får hive meg på så fort det er mulihet igjen
Knall vær og alt lå tilrette for en super eftermiddag. 300nmeter etter at jeg kjørte ut på banen kom en mindre hygglig skrapelyd fra bagdekket, samt at beken på syklen gikk litt hit og ditt. Ble med 5 runder, når jeg kjørte inn var bekfelgen ganske så løs. Ikke forsvarlig og kjøre videre.
Var ikke mulig og oppdrive lager som passet, så da var det bare og gi seg. Kudos til instruktøren som kom med et lager som han hadde liggende, men som desvære var i feil størelse.
Satt kursen hjem i svært så rolig tempo, ventet meg et låst bakhjul rundt hvær eneste sving, men gikk greit til tross for at det hørtes ut som ei metallkværn i bakenden.
Skrudde av felgen og har fått en nabo tol og levere den til lagerbytte i morgen, så er nokk i kjørbar stand igjen rimlig kjapt
Selv om det kunn ble 5 forsiktige runder i dag, må jeg si det ga mersmak. Skulle kjøre sporvalg, og selv i lav hastihet var det gøy, ingen tvil om at det er mye og lære.
Får hive meg på så fort det er mulihet igjen
- 929rr
Re: CBR929, Livet er fett dere :-)
Lagerbytte tok lenger tid en jeg hadde trodd gitt. Tokk litt tid før mcsjappa fikk riktige lager, men i dag var det ferdig
Hatt litt sykkelabstinens siste dagene.
Fikk tilbake felgen i dag, og var akkuratt ute og satt den på. Bytta trykkutjevnerene samtidig.
Sola skinner noe infernalsk, å det er nesten så jeg gleder meg til og dra på jobb i kveld :-)
Hadde håpet og få tatt en tur på Rudskogen igjen denne torsdagen, men det lar seg ikke gjøre, men neste torsdag ser lovende ut.
Må si det virklig ga mersmak bare de få rundene jeg fikk kjørt forige gang.

Fikk tilbake felgen i dag, og var akkuratt ute og satt den på. Bytta trykkutjevnerene samtidig.
Sola skinner noe infernalsk, å det er nesten så jeg gleder meg til og dra på jobb i kveld :-)
Hadde håpet og få tatt en tur på Rudskogen igjen denne torsdagen, men det lar seg ikke gjøre, men neste torsdag ser lovende ut.
Må si det virklig ga mersmak bare de få rundene jeg fikk kjørt forige gang.
-
- Kontakt:
Faen, kjenner jeg får vondt av misunnelse. Det er ikke helt ålreit å bo så forbanna langt unna nærmeste bane
Er noe jeg kunne tenkt meg å gjort langt mer av selv.

- 929rr
Jepp, ganske luksus det, litt lettere og ikke pushe svingkjøringen på ofentlig vei, når en vet en får mulihet en til og gjøre det på bane og ikke risikere fartsbøter, oppsprukket asfalt, biler i motsatt kjørerettning i feil felt og annen styggdom.LordShaft skrev:Faen, kjenner jeg får vondt av misunnelse. Det er ikke helt ålreit å bo så forbanna langt unna nærmeste baneEr noe jeg kunne tenkt meg å gjort langt mer av selv.
Kjørte litt i går kveld og i morges, ganske digg med nye gummi i trykkutjevneren, kan anbefale alle som har litt tilårskommen sykkel og skifte vis en ikke vet helt når det var skiftet sist. Stor forskjell når en går av og på gassen.
- 929rr
Se der ja, alltid morro med bilder :-)Toven skrev:Bilete av deg også, poppa opp på senior mc sin fjesbok![]()
![]()
- 929rr
vanligvis er det jo bilister vi på sykkel liker og iritere oss over, men på vei hjem fra jobb i morges møtte jeg en mc som skulle kjøre forbi en rad med biler, kom i mot meg så jeg måtte bremse ganske mye ned, før han fikk somla seg inn mellom et par biler.
Har ikke noe i mot at folk gjør noen forbikjøringer, men det må da fanden meg gå ann og kjøre forbi når det er fri veibane i mot da
Har ikke noe i mot at folk gjør noen forbikjøringer, men det må da fanden meg gå ann og kjøre forbi når det er fri veibane i mot da

- 929rr
Kjøpt inn forhjulslager og bakjulslager for og ha liggende i reserve. Så slipper jeg og vente på lager nestegang de tar kvelden.
Fordekket mitt begynner og bli slitt, blitt veldig spist og mønstret på siden begynner og bli grunt.
Forige gang jeg skifta hadde det gått 7000km og var mye igjen. Skiftet pga recal. Nå har det vel gått ca 5000km.
Samme dekk ikke kjørt spesielt andledes.
Mistenker at mye kald asfalt spiller en rolle her.
Jaja. De har fler dekk hos nettsjappa..
Litt usikker på hva jeg skal sette på.
Har litt lyst til og prøve pirelli.
Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk
Fordekket mitt begynner og bli slitt, blitt veldig spist og mønstret på siden begynner og bli grunt.
Forige gang jeg skifta hadde det gått 7000km og var mye igjen. Skiftet pga recal. Nå har det vel gått ca 5000km.
Samme dekk ikke kjørt spesielt andledes.
Mistenker at mye kald asfalt spiller en rolle her.
Jaja. De har fler dekk hos nettsjappa..
Litt usikker på hva jeg skal sette på.
Har litt lyst til og prøve pirelli.
Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk
- 929rr
Litt rastløs i går kveld. Tok meg en tur på sykklen, ble litt lenger en jeg hadde tenkt, dro ut i 19.30 tiden og var hjemme nå i 05.30 tiden. Mye regnvær, men fant noe tør asfalt innimellom. Kjenner at jeg spenner meg litt på våt vei, måttte stoppe et par ganger og riste ut venstre skulden.
Som vanlig med dekk når de begyner og bli slitt, slites det jævlig fort på slutten, mønstret på siden av fordekket forsvant helt enkelte stede, og slitasjevarslerene kan en bare såvidt skimte.
Sent fra min GT-P5100 via Tapatalk
Som vanlig med dekk når de begyner og bli slitt, slites det jævlig fort på slutten, mønstret på siden av fordekket forsvant helt enkelte stede, og slitasjevarslerene kan en bare såvidt skimte.
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Jeg er ikke helt komfortabel med å kjøre på våt vei selv og jeg tror de aller fleste vil "vinne" over meg der. Stivner fort i skuldre. Men det sitter bare i hodet så klart. Synes uansett det er dritt å kjøre på våt asfalt og aktiv kjøring utgår for min del med skyhøye kneløft på slikt føre.
Hva med Pirelli Anget GT? Mange som skryter av det her inne... Har dog ikke prøvd det selv, men vurderer å teste det ved neste korsvei
Hva med Pirelli Anget GT? Mange som skryter av det her inne... Har dog ikke prøvd det selv, men vurderer å teste det ved neste korsvei

- 929rr
Angel gt er jo ett alternativ. Supercorsa er jo ett annet. 3, og på mange måter det kansje fornuftigsre valget er og fortsette med continental. Har vært fornøyd med de, og det letter jo logistikken endel når jeg har et bakdekk som er ganske fresht.
- 929rr
Bestilt nye dekk i dag. Bestilte så jeg har for resten av sesongen.
Etersom fordekket er mer eller mindre utslitt best jeg et continental fordekk. Slang med et sett metzler m77rr, og et sett med supercorsa.
Da skulle jeg greie meg ut sesongen og vel så det. Ga etter for fristelsen til og prøve litt forskjellig.
Etersom fordekket er mer eller mindre utslitt best jeg et continental fordekk. Slang med et sett metzler m77rr, og et sett med supercorsa.
Da skulle jeg greie meg ut sesongen og vel så det. Ga etter for fristelsen til og prøve litt forskjellig.
Ja her får du jo prøvd litt forskjellig. Greit å sjekke omkretsen på hjula for å se hvordan de påviker chassiet.
---------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------
- 929rr
Godt tips. Måler de når de kommer
- 929rr
Ble en liten tur i daf, kjørte rv22 ned til halden, blå- grønn veien ned til sverige, innim strømsted for og fylle opp snuslageret, og samme vei tilbake.
Mange fine svinger..
Håper på at det dukker opp noen dekk i posten snart, fordekkket begynner og bli ukonfortabelt og kjøre med nå.
Mange fine svinger..
Håper på at det dukker opp noen dekk i posten snart, fordekkket begynner og bli ukonfortabelt og kjøre med nå.
- 929rr
Da er dekka mine kommet på lager i oslo. Det var kjærkomment, Fordekke er nå såpas slitt at det ikke føles riktig ut i svinger, veldi ustabilt i starten av nedlegg, holder ikke sporet på samme måte som det skal, faktisk så ille at jeg holder litt igjen på turkjøringa.
Lærdommen får bli at en altid bør ha et sett dekk på lager, hadde jeg hatt det hadde nokk fordekket vært skifta ut for 1000- 1500 km siden.
Lærdommen får bli at en altid bør ha et sett dekk på lager, hadde jeg hatt det hadde nokk fordekket vært skifta ut for 1000- 1500 km siden.
- 929rr
Re: CBR929 nye dekk ankommet
[img]http://i1341.photobucket.com/albums/o74 ... h0numd.jpg[/img]
Da var de nye dekka ankommet
Så nå er det valgets kval.
Har 3 fordekk og velge mellom, metzler m7rr, cont road atac, og pirelli supercorsa. Har conti sportatac bak som har gått noen tusen km, tror jeg setter på metzler fordekk nå.
Artig og prøve noe nytt
Da var de nye dekka ankommet

Så nå er det valgets kval.
Har 3 fordekk og velge mellom, metzler m7rr, cont road atac, og pirelli supercorsa. Har conti sportatac bak som har gått noen tusen km, tror jeg setter på metzler fordekk nå.
Artig og prøve noe nytt