Heihei!
Vet hva denne koden betyr på bildet,men det jeg fundere på er hva den streken betyr?
Har opplevd med min suzuki gsr 600 2006 modell noen rykk å napp, i 3500-4000 rpm, husker ikke helt hvilket gir, men det var såpass at jeg merket det på hele sykkelen når jeg kjørte. Så sjekket jeg feilkoder etterpå, så fikk jeg opp dette på displayet, så koden i seg selv vet jeg hva er,men det er den streken som jeg ikke helt forstår. Og skal den "c"en på koden være slik på sykkelen min eller burde den være større? Eller skal den være slik liten?
Er dette noe å bekymre seg over?
image.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Jeg forstår ikke helt spørsmålet
Du vet hva feilkoden betyr, men du bekymrer deg over at streken som kan leses som en minus (-) ? Og om det er stor eller liten c?
Streken skal være midt på C-en. Er den i overkant eller i underkant av c-en så er det noe som er ute av laget. Din strek er i overkant av c-en.
Jeg tipper på trottle positioner, men kan ikke garantere at det er den.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Jeg kjørte sykkelen en dag og det begynte å humpe å nappe i 50 km/t , varte i ca 30 sekunder til 1 minutt , prøvde da å holde gassen helt rolig men det hjalp ikke , husker ikke hvilket gir jeg var i men tror tredje gir . Det var veldig ubehagelig , det kom to ganger i løpet av turen , ellers så merket jeg ikke noe , og gass draget eller hvordan man sier det fungerer bra , og går bra på tomgang å lett startet er den også . Men jeg satte sykkelen i så kalt "dealer mode" , å skrudde på tenningen å fikk det man ser på bildet altså -c00 , som jeg vet betyr " ingen feil eller feil kode funnet " , men jeg googlet det å da ser jeg på gsxr sykler at det c tegnet er større og har lest at det minus tegnet skal være midt på c tegnet , hvis den ikke er det må jeg justere (tps) throttle position sensoren , kan det være en feil i midt tilfelle , eller noe rusk eller kondens fra tanken som går gjennom innsprøytningen da jeg kjørte ? Kanskje litt vanskelig å svare noe helt sikkert på . Ser at koden jeg får opp er litt annerledes enn på en gsxr da det C tegnet jeg får opp er noe mindre og minus tegnet er på toppen av C tegnet ? Hmmm hehe det her virker litt dumt å vanskelig å forklare men noen som ser noe unormalt ut i fra bildet mitt ?
DrGreve skrev:Glem min siste kommentar, når jeg sjekker manualen, så skal streken være over c-en for at tps er feil...
Skjermbilde.JPG
Takker for svar :) da ser jeg at min viser korrekt . har sjekket manualen min å sier ikke noe om dette her heh , men skjønner litt mer nå ut fra bildet du ga meg , takker for det: ) , for fant heller ingenting om dette på nettet om min sykkel eller (gsr`en) bare gsxr som har en helt annen type C heh . men forstår enda ikke helt hva den humpinga og nappinga kan komme av, eller er det noe som kan skje i ny å ned og er normalt på sykler ?
Sist redigert av Nuffelita den 09 jun 2015, 23:18, redigert 1 gang totalt.
Du har ingenting feil der. C'n skal være liten. Den er slik på min SV og. Den streken viser posisjon til gasspjeldsensor, den har tre posisjoner på displayet, lav midten og høy. Din er i midten og sensoren er således korrekt innstilt.
Sånn ser det ut når den er feil.