Har noen kjørt opp i Oslo nylig? Noen tips, eksempel på rute, hvordan blidgjøre sensor litt ekstra etc?
Vet at det ligger litt om dette fra før, men de trådene var noen år gamle, såvidt jeg kunne se!
Ride safe!

Jeg kjørte opp i år på Risløkka. Tok til venstre ut, og noen småveier rundt i området. Deretter ned på trondheimsveien forbi Sinsen. Deretter ned mot majorstua på ring 2, og småveiene opp torshov tilbake igjen. Jeg stod på første forsøk, men det var litt vått ute og sensor mente jeg kjørte litt for fort (lå aldri over fartsgrensen). Heldigvis ikke altfor fort. De blir glade hvis du har nok innsikt til å se hvor du gjorde feil, så lenge du ikke prøver å bortforklare deg.HerligeHarley skrev:Hei, folkens! Har oppkjøring i Oslo førstkommende mandag! Kjøregården er et avsluttet og bestått kapittel, så kun denne som gjenstår før jeg kan legge ut på eventyr med HD'n som står og venter på meg!
Har noen kjørt opp i Oslo nylig? Noen tips, eksempel på rute, hvordan blidgjøre sensor litt ekstra etc?
Vet at det ligger litt om dette fra før, men de trådene var noen år gamle, såvidt jeg kunne se!
Ride safe!
Tusen takk for tips og info! Antar at det er umulig å forberede seg på rute, men det er vel de samme elementene uansett, slik at man får vist hva man kan! Jeg får rett og slett bare gjøre som jeg pleier og satse på at det holder! Takk! :)largim skrev:Jeg kjørte opp i år på Risløkka. Tok til venstre ut, og noen småveier rundt i området. Deretter ned på trondheimsveien forbi Sinsen. Deretter ned mot majorstua på ring 2, og småveiene opp torshov tilbake igjen. Jeg stod på første forsøk, men det var litt vått ute og sensor mente jeg kjørte litt for fort (lå aldri over fartsgrensen). Heldigvis ikke altfor fort. De blir glade hvis du har nok innsikt til å se hvor du gjorde feil, så lenge du ikke prøver å bortforklare deg.HerligeHarley skrev:Hei, folkens! Har oppkjøring i Oslo førstkommende mandag! Kjøregården er et avsluttet og bestått kapittel, så kun denne som gjenstår før jeg kan legge ut på eventyr med HD'n som står og venter på meg!
Ride safe!
Ellers får du ha lykke til!
Tusen takk for innspill, godt å få tips fra den kanten også! Jeg tar med meg alle råd og satser på at det går veien (hæhæ) på mandag!Duke944 skrev:Først og fremst: Kjør sjølstendig, vis hva du kan, ikke legg inn noe som helst for å blidgjøre sensor. De er proffer og leser deg godt. Altså - ikke kjør for sakte fordi du tror sensor liker det ( og ikke for fort!). Kjør etter forholda og bruk blikket langt fram, dvs vise gode analyser/ fornuftige avgørelser. Og kjør MC! Alt for mange tenker "bil" på praktisk prøve for MC. Lykke til!
Hilsen en MC-sensor