"Hoppene gass" suzuki gsr 600

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Nuffelita
Motorsykkelen din: Suzuki gsr 600 2006 modell

"Hoppene gass" suzuki gsr 600

Legg inn av Nuffelita »

Hei igjen!
Nok engang må jeg komme med kanskje ett dumt spørsmål igjen ang min suzuki gsr 600 2006 modell. I dag var jeg ute og kjørte,og i lett crusing i lav fart,så var det som at gassen gjorde ett slags hopp,mens jeg hadde gassen rolig i handa,hvis dere skjønner,så jeg holdt jevn fart,men den gjorde ett slags hopp,og gjorde noe små kengeru hopp.

Kanskje litt komplisert,men er dette noe og bekymre seg over? :-k Den var fin igjen da jeg "rusa" den litt med cluthen inne for å nevne det. Må også si jeg er ei jente som ikke har så mye peiling på slik,så jeg må bare spørre her om noen kanskje har litt bedre peiling som kanskje kan komme med noen innspill på hva det kan være så jeg kan få ei ro innvendig i nattens mørke :prf

Heh,takker for evnt svar :D

Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Re: "Hoppene gass" suzuki gsr 600

Legg inn av mortenolb »

Byks frem, liksom? Eller at den gikk av og på?
Hvis det er sistnevnte så kan det være at du ligger akkurat på punktet hvor den trenger/ikke trenger å gi gass(i mangel på bedre forklaring) og dermed blir litt rykk og napp. Sånn er min også.

Om det er det første så aner jeg ikke :-k

Brukeravatar
gorbys
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Legg inn av gorbys »

Det kan være at gassspjeldbryteren må justeres

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Kjenner ikke motoren på din, men throttle body sync (TBS) er generelt en het kandidat.
Hadde litt kenguru-hopp på min før TBS på verksted ifjor. Dvs synkroniseringen er å justere så det kommer likt med luft inn i sylinderne
(Tok det på verksted pga er skikkelig PITA å komme til og gjøre justeringen på min, pluss noen ting er nok verksted bedre til.)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Nuffelita
Motorsykkelen din: Suzuki gsr 600 2006 modell

Legg inn av Nuffelita »

mortenolb skrev:Byks frem, liksom? Eller at den gikk av og på?
Hvis det er sistnevnte så kan det være at du ligger akkurat på punktet hvor den trenger/ikke trenger å gi gass(i mangel på bedre forklaring) og dermed blir litt rykk og napp. Sånn er min også.

Om det er det første så aner jeg ikke :-k

Det var litt rykking/napping i ca 50 kmt, jeg såg det på turtelleren at den rykket opp og ned fra 3500-4000 rpm ,var litt ubehagelig, tror jeg hadde den i 3 gir eller fjerde er litt usikker , har hatt noen til å sett på sykkelen men da de prøvde den merket de ingenting galt å siden har jeg kjørt å ikke merket noe . har hatt sykkelen i så kalt "dealer mode" å fant ingen feilkode . kan det være at sykkelen har stått rolig i noen uker da jeg ikke har hatt tid til å kjørt ? kan det være noe grums eller kondens som akkurat passerte innsprøytnings systemet da jeg kjørte ? takker for svar : ) . men kan jo også være som du nevnte her :)

Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Legg inn av mortenolb »

Hvis turtallet rykka så ville jeg nok hørt på svarene i den andre tråden. Jeg har lite teknisk peil, så kan ikke bidra med noe hjelp der :sorry

Svar