Kant'1ns kjøreblogg- Reisen til veiens ende
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Re: Kant'1ns kjøreblogg- Mandag blir det kjøretur
:-)å :-)å :-)å Satan for en jævla klovn du er Onkel 

- ojda
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Så da blir det alså ingen campingvogn 

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Tommas
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Knakende bra 

- hakhap
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Ikke si det, med Frk Fryd nå med på tur trenges det en del mer bagasje så det blir nok en Rocket III med tilhenger på Olav her til neste sesongojda skrev:Så da blir det alså ingen campingvogn

- norse900
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Lukter jeg "ekstra-sykkel" her, Olav K?? 

Kan bli trangt om saligheta i man-cave'en din etterhvert

Kan bli trangt om saligheta i man-cave'en din etterhvert

BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
- Olav K
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
En Rockett III skal man ikke kimse av... det må en ekte mann (tog du an??hakhap skrev:Ikke si det, med Frk Fryd nå med på tur trenges det en del mer bagasje så det blir nok en Rocket III med tilhenger på Olav her til neste sesongojda skrev:Så da blir det alså ingen campingvogn

@norse 900; mancaven er jo bare en liten del av låven, så der er NESTEN ubegrensede muligheter for utvidelser.
@ojda: Du husker tydeligvis ikke at vi har en Fendt campingvogn stående innerst på låven. En 6 meters 2002 model med vannvarme og alle fasiliteter

http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Her er en liten peikepinn for deg onkel. Jeg vet at du kan miste litt hodet når det kommer til å pakke opp den stakkars sykkelen din
http://nmcu.org/files/Pakking.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

http://nmcu.org/files/Pakking.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
- Olav K
Re: Kant'1ns kjøreblogg- MC opplevelse på 4 hjul
@LilleLord
Disse pakkeinstruksjonene kommer i seineste laget, jeg er forlengst ferdigpakket i Kriegaveskene. Gjennstår kun å stroppe dem på Speedy
I helga går turen i østerled, til Oslo og Jessheim, litt by-ferie med frk. Fryd og innflyttingsfest hos ei venninne på Jessheim (som flådde sin ex- mangemillionærektemann i den nylige skillsmissen)
Siden det ikke er plass til 5 kjoler og 10 par sko pluss et ukjent antall kilo accessoirer på min kjære Speedy (og Znirln hadde gjemt nøklene til panzervogna) blei det 4 hjul denne gang.
Men MCopplevelser kan man likevel ha... Eller kansje opplevelser av MC
I tunnellene mellom Seljestad og Røldal tar jeg igjen en kolonne med Goldwings.
Alle mine fordommer blir umiddelbart innfridd:
Det er en orgie av lys, tunnellen lyser opp som om vi skulle vært downtown i SoHo, og countrymusikken overdøver stereoen i bilen...
Ikke for det, lyden av en countryartist som synger nasalt om trailere og mamma (".... cause mama, I'm rolling my big rig home to youuu...") skjærer jo igjennom det meste :-)å
Vel ute i friluft ser vi alt helt klart... candy apple røde og grønne sykler med antenner uber alles, og norske og amerikanske småflagg og vimpler... små tilhengere og sidevogner så langt man kan se nedover Håradalen mot Røldal. I hårnålsvingene er de ned i rundt gangfart for å unngå å skrape krom, samt at ikke bakstussen til kvinnemennesket på passasjersalen skal gi overvekt og tvinge ekvipasjen ned på siden... en GW er ikke så smal, men det breieste er likevel hoftene på passasjeren (dette er en regel helt uten unntak)
Kommer etterhvert forbi hele kolonna, men på vei til Haukeli er det "vegarbeid-manuell dirigering og ledebil)
Så etter ca 10 min står de like bak bilen. Countryen er byttet ut med "Kongen av campingplassen", men det matcher jo imaget like bra :-D etter vi slapp forbi ledebilen forsvant kolonnen med lys og lyd, og AC/DC kunne igjen smøre øregangene med vel-lyd.
Rett før Rauland tar en gjeng med KTMer oss igjen, å kalle kjøringen "frisk" eller "inspirert" ville være årets understatement
De tar en pause på Essoen i Rauland, men ikke lenge etter er de i rumpa på meg igjen, og tar en serie bøllete og grisete forbikjøringer.
Konklusjonen er at KTMpiloter er MCverdenens svar på Audisjåfører.
Jeg har min fulle hyre med å holde tritt, men litt før Nutheim klarer jeg likevel å tvinge Allroad'n forbi.
Førstemann til Notodden
Sjukt med sykler ute idag, det river i Triumph-hjertet å kjøre bil idag! :-)å
Disse pakkeinstruksjonene kommer i seineste laget, jeg er forlengst ferdigpakket i Kriegaveskene. Gjennstår kun å stroppe dem på Speedy

I helga går turen i østerled, til Oslo og Jessheim, litt by-ferie med frk. Fryd og innflyttingsfest hos ei venninne på Jessheim (som flådde sin ex- mangemillionærektemann i den nylige skillsmissen)
Siden det ikke er plass til 5 kjoler og 10 par sko pluss et ukjent antall kilo accessoirer på min kjære Speedy (og Znirln hadde gjemt nøklene til panzervogna) blei det 4 hjul denne gang.
Men MCopplevelser kan man likevel ha... Eller kansje opplevelser av MC

I tunnellene mellom Seljestad og Røldal tar jeg igjen en kolonne med Goldwings.
Alle mine fordommer blir umiddelbart innfridd:
Det er en orgie av lys, tunnellen lyser opp som om vi skulle vært downtown i SoHo, og countrymusikken overdøver stereoen i bilen...
Ikke for det, lyden av en countryartist som synger nasalt om trailere og mamma (".... cause mama, I'm rolling my big rig home to youuu...") skjærer jo igjennom det meste :-)å
Vel ute i friluft ser vi alt helt klart... candy apple røde og grønne sykler med antenner uber alles, og norske og amerikanske småflagg og vimpler... små tilhengere og sidevogner så langt man kan se nedover Håradalen mot Røldal. I hårnålsvingene er de ned i rundt gangfart for å unngå å skrape krom, samt at ikke bakstussen til kvinnemennesket på passasjersalen skal gi overvekt og tvinge ekvipasjen ned på siden... en GW er ikke så smal, men det breieste er likevel hoftene på passasjeren (dette er en regel helt uten unntak)
Kommer etterhvert forbi hele kolonna, men på vei til Haukeli er det "vegarbeid-manuell dirigering og ledebil)
Så etter ca 10 min står de like bak bilen. Countryen er byttet ut med "Kongen av campingplassen", men det matcher jo imaget like bra :-D etter vi slapp forbi ledebilen forsvant kolonnen med lys og lyd, og AC/DC kunne igjen smøre øregangene med vel-lyd.
Rett før Rauland tar en gjeng med KTMer oss igjen, å kalle kjøringen "frisk" eller "inspirert" ville være årets understatement

De tar en pause på Essoen i Rauland, men ikke lenge etter er de i rumpa på meg igjen, og tar en serie bøllete og grisete forbikjøringer.
Konklusjonen er at KTMpiloter er MCverdenens svar på Audisjåfører.
Jeg har min fulle hyre med å holde tritt, men litt før Nutheim klarer jeg likevel å tvinge Allroad'n forbi.
Førstemann til Notodden

Sjukt med sykler ute idag, det river i Triumph-hjertet å kjøre bil idag! :-)å
- ZnirlN
- Motorsykkelen din: KTM 990 Adventure 2008 mod
Skjønne det Olav. At når jeg kommer hjem så står ikke km telleren på det samme som når jeg parkerte...
Tror det er noen som driver å kjører panzervogn i smug...
Å han kjører egentlig Triumph :-) Derfor er nøkkelen ute av ditt syne. Bare å spørre neste gang så skal du så klart få låne den
Når det kommer til KTM folk kan ikke disse sammenlignes med audifolk. Driver ikke hasardiøs kjøring. Alt er under full kontroll

Når det kommer til KTM folk kan ikke disse sammenlignes med audifolk. Driver ikke hasardiøs kjøring. Alt er under full kontroll

- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Å, hvor jeg ønsker meg en Gold Wing.
Passasjer med brede hofter og cd,er med c&w-musikk har jeg fra før.
Passasjer med brede hofter og cd,er med c&w-musikk har jeg fra før.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Olav K
Så endelig lot det seg gjøre med en liten tur.... jeg har ikke noe mål og meining med tur idag, men følg meg på Locatoweb så kan dere iallefall bli litt misunnelige 

- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Her er linken folkens!
Nå benker vi oss forran skjermen!
http://locatoweb.com/map/single/113650751" onclick="window.open(this.href);return false;
Nå benker vi oss forran skjermen!
http://locatoweb.com/map/single/113650751" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tommas
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Hekta igjen! Jeg som håpet dagen skulle bli produktiv 

- Olav K
Jeg tok litt ansvar, så Tommas kan få gjort noe!
Dvs, det minker på batteriet, mulig jeg får ladet litt seinere :-)

Dvs, det minker på batteriet, mulig jeg får ladet litt seinere :-)
- Olav K
Blei litt av en dag, uten mål og mening.
Kom meg avgårde på 1330 fergja fra Årsnes, og som den ertekroken jeg er, la jeg ut et hint om tracking via Locatoweb.

Tok ikke så lang tid før det haglet med kommentarer fra "kontor-rottene" som har tid og anledning til å følge med på sånt, men etter en tur via Ølve og
Øvrig tekst og bilder er fjernet av sikkerhetshensyn og pga klimaforandringer.
DU finner alt om denne turen på Norges kanskje beste MCblogg
Kom meg avgårde på 1330 fergja fra Årsnes, og som den ertekroken jeg er, la jeg ut et hint om tracking via Locatoweb.

Tok ikke så lang tid før det haglet med kommentarer fra "kontor-rottene" som har tid og anledning til å følge med på sånt, men etter en tur via Ølve og
Øvrig tekst og bilder er fjernet av sikkerhetshensyn og pga klimaforandringer.
DU finner alt om denne turen på Norges kanskje beste MCblogg
Sist redigert av Olav K den 31 okt 2015, 13:34, redigert 2 ganger totalt.