Bjerknez' sin lille campingplass...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Du kan da kjøre raskt rundt på nurbergring i en Rover Diesel. Det er ikke optimalt. Men gir du den til rette personen, ja så kan du faktisk ligge godt på med denne. Selv en ford transit.
Du trenger ikke en porche 911 gt3 eller en BMW M5 for dette.

Blir mye det samme å diskutere hvilke sykler det er mulig å kjøre fort på bane :roll
Det er jo en grunn til at de tøffeste bilene, syklene, skateboarda, skoa, klærne osv appelerer til den yngre vs den eldre garde :prf (uten å diskutere det noe nærmere)

Har du snart kjørt 30.000 denne sesongen Ove? Det er faen meg det dummeste jeg har hørt :-)å

Men hvorfor vil du ikke beholde sykkelen din etter at garantien er gått ut =;
Jeg tenker det må jo være bedre for deg å kanskje ha sykkelen et år eller to til. Km stand opplever jeg som lite problematisk på sykkel. Det er forskjell på R og alle andre modeller :roll
Hva er det som får ungdommen til å tro at en 2006 modell R1 som er gått 10.000 er et bedre kjøp enn en som er gått 50.000 med servicehefte.

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Zadnez »

jasså Bjerknez.... du er på sporet for å ikonisere en ny sykkel ser jeg;) åsså en MT-09 da :-)å Tuller..., tror ikke du velger feil på den. Både pen rask og kjørbar... og bra pris. En bra kombinasjon spør du meg, men veeeeeldig forskjellig fra streeten?
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Zadnez »

LordShaft skrev:Du kan da kjøre raskt rundt på nurbergring i en Rover Diesel. Det er ikke optimalt. Men gir du den til rette personen, ja så kan du faktisk ligge godt på med denne. Selv en ford transit.
Du trenger ikke en porche 911 gt3 eller en BMW M5 for dette.

Blir mye det samme å diskutere hvilke sykler det er mulig å kjøre fort på bane :roll
Det er jo en grunn til at de tøffeste bilene, syklene, skateboarda, skoa, klærne osv appelerer til den yngre vs den eldre garde :prf (uten å diskutere det noe nærmere)

Har du snart kjørt 30.000 denne sesongen Ove? Det er faen meg det dummeste jeg har hørt :-)å

Men hvorfor vil du ikke beholde sykkelen din etter at garantien er gått ut =;
Jeg tenker det må jo være bedre for deg å kanskje ha sykkelen et år eller to til. Km stand opplever jeg som lite problematisk på sykkel. Det er forskjell på R og alle andre modeller :roll
Hva er det som får ungdommen til å tro at en 2006 modell R1 som er gått 10.000 er et bedre kjøp enn en som er gått 50.000 med servicehefte.
han sa vel han hadde kjørt 15 men 30 før sesongen tok slutt
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Jeg som leste litt raskt der :redface

Legger skylden på mine lese, skrive og vansker :knegg
30.000 i året? Satan det er drøyt. Klart får en kjørt mye på tur så er nok dette knuse bra. Men 30 i sesongen rundt om i nærområdet blir i kjedeligste laget for min del.

Note4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Zadnez skrev:jasså Bjerknez.... du er på sporet for å ikonisere en ny sykkel ser jeg;) åsså en MT-09 da :-)å Tuller..., tror ikke du velger feil på den. Både pen rask og kjørbar... og bra pris. En bra kombinasjon spør du meg, men veeeeeldig forskjellig fra streeten?
Traceren synes jeg har de tingene en MT09 mangler. Et vettugt speedometer display og bedre dempere. Dessuten så er det jo en delvis adventure sykkel, av mild grad. :thumleft

Streeten er uansett som nevnt den mest gjennomførte, men den mangler plass. Dessuten så sitter man litt mer oppreist på traceren samt høyere.

Men tiden får vise. Ingen kløe i fingrene ennå :vs

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av JohnnyTh »

LordShaft skrev:Du kan da kjøre raskt rundt på nurbergring i en Rover Diesel. Det er ikke optimalt. Men gir du den til rette personen, ja så kan du faktisk ligge godt på med denne. Selv en ford transit.
Du trenger ikke en porche 911 gt3 eller en BMW M5 for dette.

Blir mye det samme å diskutere hvilke sykler det er mulig å kjøre fort på bane :roll
Det er jo en grunn til at de tøffeste bilene, syklene, skateboarda, skoa, klærne osv appelerer til den yngre vs den eldre garde :prf (uten å diskutere det noe nærmere)

Har du snart kjørt 30.000 denne sesongen Ove? Det er faen meg det dummeste jeg har hørt :-)å

Men hvorfor vil du ikke beholde sykkelen din etter at garantien er gått ut =;
Jeg tenker det må jo være bedre for deg å kanskje ha sykkelen et år eller to til. Km stand opplever jeg som lite problematisk på sykkel. Det er forskjell på R og alle andre modeller :roll
Hva er det som får ungdommen til å tro at en 2006 modell R1 som er gått 10.000 er et bedre kjøp enn en som er gått 50.000 med servicehefte.
Sabine Schmitz kjørte jo Nürburgring på 10 min og 8 sek med en Ford Transit diesel. Så alt går.


Bjerknez har du vært på langtur? Jeg var ikke klar over det :P
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

JohnnyTh skrev:
Bjerknez har du vært på langtur? Jeg var ikke klar over det :P
Litt usikker på hva du mener her, men har vert på ett par tre langturer i år ja. Eller vertfall to da på til sammen 250 mil. Ellers så blir det jo jobbkjøring hver dag samt en del andre mindre turer. Var jo i Sverige i helgen som var, men ble vel ikke mer enn rundt 35-40 mil på denne turen for min del.

Kilometerene renner fort på gitt :-)å

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Da går snart turen til Eidsvoll og MrPitlane for dekkskifte :thumleft
Tenkte å teste ut GPS trackingen LocaToWeb så hvis noen her har et ekstremt kjedelig liv, så kan dere følge meg her:
http://locatoweb.com/map/single/104750719" onclick="window.open(this.href);return false;

Starter trackingen i 14:00 tiden når jeg kjører hjemmefra.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Strålende.... Da rekker jeg å poppe litt popcorn, fylle i litt pepsi max og finne fram litt lubricant :lol :lol God tur tante pose :redface

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Strålende.... Da rekker jeg å poppe litt popcorn, fylle i litt pepsi max og finne fram litt lubricant :lol :lol God tur tante pose :redface
Spesielt... :roll
Skal du polere raketten mens du følger meg på trackingen? :-)å

Alternativt så kan du spise ostepop. Da merker ikke evt. Intrengere det på lukta vertfall :lol

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Snikendeugle »

Makan til lovløshet!

Bilde
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev:Makan til lovløshet!

Bilde
89 km/t er da ikke fort Ugla :)

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av jongsanim »

Denne appen var spennende! :) Stjeler den til langturer

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av JohnnyTh »

Bjerknez skrev:
JohnnyTh skrev:
Bjerknez har du vært på langtur? Jeg var ikke klar over det :P
Litt usikker på hva du mener her, men har vert på ett par tre langturer i år ja. Eller vertfall to da på til sammen 250 mil. Ellers så blir det jo jobbkjøring hver dag samt en del andre mindre turer. Var jo i Sverige i helgen som var, men ble vel ikke mer enn rundt 35-40 mil på denne turen for min del.

Kilometerene renner fort på gitt :-)å
250 mil er jo en god langtur :) 40-50 mil synes jeg ikke er en langtur. Langtur går over flere dager i mitt hode :D
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

For det første må jeg takke alle min ivrige følgere på LocaToWeb :lol :lol
Strålende aktivitet må jeg si :lol

Da er nye dekk påmontert og snart må jeg vel se og få bort de pysestripene igjen for nå er dem svææære! :eh

Bilde

Bilde

Svar