Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
- freddy123
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Tror nokk det er smart og ikke gi flatt jern i hver sving med flett ny gummi har jo det speilglatte belegget
- mortenolb
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Not this shit againfreddy123 skrev:Tror nokk det er smart og ikke gi flatt jern i hver sving med flett ny gummi har jo det speilglatte belegget

Det er bare noe dekkselgere sier for å lure oss! (Forvirringen er komplett)
[video]https://www.youtube.com/watch?v=Q9zNUPDmnz4[/video]mortenolb skrev:Not this shit againfreddy123 skrev:Tror nokk det er smart og ikke gi flatt jern i hver sving med flett ny gummi har jo det speilglatte belegget
Nei kjør på.
Full gass.

- mortenolb
Har minst like mye med kalde dekk å gjøre. De fleste store produsentene har sagt at det ikke er noe "mold release" brukt som liksom er det som er glatt. Av personlig erfaring er verken angel gt eller pr4 glatte som nye. Jeg klarer også å få bakhjulet til å slippe ved å gi gass med kalde dekk.
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Jeg hadde ett par Dunlop dekk på cruiseren som var svinglatte rett etter pålegg hos Pitlane. Jeg kjørte ut fra gårdsplassen hans som består av ca. 30 meter med grusvei før jeg svingte ut på asfalten. Når jeg ga på litt (for å provosere frem et kontrollert hjulspinn) så kom ræva med EN gang og den kom såpass fort at det plutselig ble litt ukontrollert allikevel. Så jeg kjenner meg litt igjen når jeg ser han på videoen over.
Derfor så er jeg veldig forsiktig med nye dekk. Er nok fra den hendelsen jeg fikk litt støkk når det kommer til nye dekk. Det skal sies at jeg ikke har opplevd slikt siden på andre dekk, men tar det uansett pent noen mil før jeg våger meg på heftige nedlegg.
Så min konklusjon blir:
IKKE "kjør på" fra første stund. Tror det er dumt å gamble med slikt. For å være på den sikre siden så ta det pent i begynnelsen. Så travelt har man ikke...
Derfor så er jeg veldig forsiktig med nye dekk. Er nok fra den hendelsen jeg fikk litt støkk når det kommer til nye dekk. Det skal sies at jeg ikke har opplevd slikt siden på andre dekk, men tar det uansett pent noen mil før jeg våger meg på heftige nedlegg.
Så min konklusjon blir:
IKKE "kjør på" fra første stund. Tror det er dumt å gamble med slikt. For å være på den sikre siden så ta det pent i begynnelsen. Så travelt har man ikke...
- Snikendeugle
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bjerknez skrev:For det første må jeg takke alle min ivrige følgere på LocaToWeb![]()
![]()
Strålende aktivitet må jeg si![]()
Da er nye dekk påmontert og snart må jeg vel se og få bort de pysestripene igjen for nå er dem svææære!![]()
Fyf for noen stygge dekk! :)
(ja, vi er der igjen!)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Bjerknez
- Kontakt:
Haha
Heldigvis så tenker jeg ikke så mye på det. Egenskapene er viktigere for meg enn utseendet.

Heldigvis så tenker jeg ikke så mye på det. Egenskapene er viktigere for meg enn utseendet.

-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Du burde prøve angel GT en gang Ove....
Note4

Note4
- Bjerknez
- Kontakt:
Det kan nok hende jeg gjør det LordyLordShaft skrev:Du burde prøve angel GT en gang Ove....![]()
Note4

Men så langt har ikke PR4 skuffet meg og jeg liker at det i utgangspunktet skal tåle 10.000km. ++. Selv om ikke mitt forrige par gjorde dette. Hvis jeg ikke får mer enn 6-7000km. ut av de PR4 jeg har nå så blir det å prøve Angel GT neste gang tror jeg

- Olav K
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Har du også begynt med løse håndledd nå, LilleLord??LordShaft skrev:Du burde prøve angel GT en gang Ove....![]()
Note4
Jeg visste at det var noen av småttingene her inne som hang seg opp i slikt, men DU??
hmmmm hmmmm, tror jeg vet hvem som skal bo i annekset på turen...
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Kontakt:
Du kan forvente akkurat det samme av angel GT, men du får en litt sportsligere profil i dekket
Note4

Note4
- Bjerknez
- Kontakt:
Sportsligere profil vil si at dekket er "rundere"...? eller?LordShaft skrev:Du kan forvente akkurat det samme av angel GT, men du får en litt sportsligere profil i dekket![]()
Note4
Teach me Lordy...teache me!

-
- Kontakt:
Nå har du hatt noe kraftig i pepermynte te'en din hører jeg. Hvordan klarte du å tolke løse håndledd av at han må prøve angel gt din tøysemikkel :-)åOlav K skrev:
Har du også begynt med løse håndledd nå, LilleLord??
Jeg visste at det var noen av småttingene her inne som hang seg opp i slikt, men DU??
hmmmm hmmmm, tror jeg vet hvem som skal bo i annekset på turen...
At folk kommenterer hvilke dekk som er "tøffest" elle ser best ut, tar jeg sterk avstand fra. Det driter jeg 200/0 i... Det som er viktigst for meg er grepet og kjøreegenskapene

Den egenskapen som skiller mest på pilot road 4 og angel gt er retningsstabiliteten. Når du ligger i sving er det faen meg som å følge et skinnespor.
- mortenolb
Nå har jeg sagt til deg 94 ganger at angel gt vil ha noe lignende egenskaper i sving som de første sportsdekka dine, Ove
Altså mye bedre respons og feel, samt at de er veldig retningsstabile kontra pr4. Så fort lordylord her nevner det, DA hører du!