Mest komfortable 1000 ccm "R" sykkel?
Re: Mest komfortable 1000 ccm "R" sykkel?
s1000rr føltes plastikk???? er du helt gæærn?
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Siggerud
Re: Mest komfortable 1000 ccm "R" sykkel?
Antageligvis, men den gjorde nå det 

Re: Mest komfortable 1000 ccm "R" sykkel?
Tok tid og mye frem og tilbake, før jeg kunne følge opp på denne (min egen) tråden med en beslutning gitt :)
Har i mellomtiden prøvd følgende sykler én eller flere ganger, med tilhørende konklusjoner:
* BMW S1000RR: Fet sykkel. Litt pregløs. Et feilfritt råskinn, som allikevel ikke hadde den "vil ha effekten" jeg håpet på. Sittestilling ikke verst.
* CBR1000RR: Føltes litt "tam" i forhold til resten. Ikke tvil om at det er en god sykkel, men den hadde ikke noe spesielt ved seg for min del. Sittestilling litt fosterstilling, men levelig.
* Ducati Panigale 899: Skal ha - en vakker dag!
Ganske enkelt den desidert morsomste og den som ga en "vil ha" følelse. Masse personlighet, masse komfort og masse hjelpeelektronikk, men ikke så dressert som S1000RR. Akkurat passe temperamentsfull, uten å bli ukomfortabel. Sittestillingen var faktisk ganske komfortabel, gjennom en 5 timer lang prøvetur.Men steike, det blir varmt i rumpe og innsiden av lårene! Har kun én ting å utsette på denne: Jeg lurer på hvordan 1299 føles...
* Suzuki GSXR 1000 og 750: Overraskende letthåndterte og betydelig mer spenstig enn Hondaen. OK sittestilling. Fant ut av at 750 i alle praktiske sammenhenger har mer enn nok krefter og strengt tatt ikke dramatisk mye mindre kraft enn 1000. I fravær av all mulig elektronikk, føltes 750 hakket tryggere og letthåndtert i normal trafikk. Kjøremodus et pluss i.f.t. Honda, men ikke veldig viktig.
Lett å finne på bruktmarkedet til OK priser og lett å skru på selv. Det siste var ganske avgjørende, når jeg skulle finne en ikke alt for dyr brukt.
Sittestillingen er ganske komfortabel, med mulighet til ytterligere å senke fothvilerne litt med alderen.
Etter å ha siklet på mange titalls GSXR1000/750 i tre måneder, kom jeg over en helt original og urørt (ikke fiklet med på noen som helst måte, annet enn Akrapovic slip-on) og med bare 7000 km på veien GSXR750 2009 modell, som var førstegangsregistrert i 2011 (med 106HK).
Til god høstpris, selv etter å ha registrert den opp til fulleffekt, har jeg fått en tilnærmet ny sykkel - som allerede har gitt en helt annen kjøreglede enn GSX650FAén jeg nå har solgt.
Så får vi se, hvor lenge det varer, før Ducatisyken tar overhånd...
Har i mellomtiden prøvd følgende sykler én eller flere ganger, med tilhørende konklusjoner:
* BMW S1000RR: Fet sykkel. Litt pregløs. Et feilfritt råskinn, som allikevel ikke hadde den "vil ha effekten" jeg håpet på. Sittestilling ikke verst.
* CBR1000RR: Føltes litt "tam" i forhold til resten. Ikke tvil om at det er en god sykkel, men den hadde ikke noe spesielt ved seg for min del. Sittestilling litt fosterstilling, men levelig.
* Ducati Panigale 899: Skal ha - en vakker dag!
Ganske enkelt den desidert morsomste og den som ga en "vil ha" følelse. Masse personlighet, masse komfort og masse hjelpeelektronikk, men ikke så dressert som S1000RR. Akkurat passe temperamentsfull, uten å bli ukomfortabel. Sittestillingen var faktisk ganske komfortabel, gjennom en 5 timer lang prøvetur.Men steike, det blir varmt i rumpe og innsiden av lårene! Har kun én ting å utsette på denne: Jeg lurer på hvordan 1299 føles...
* Suzuki GSXR 1000 og 750: Overraskende letthåndterte og betydelig mer spenstig enn Hondaen. OK sittestilling. Fant ut av at 750 i alle praktiske sammenhenger har mer enn nok krefter og strengt tatt ikke dramatisk mye mindre kraft enn 1000. I fravær av all mulig elektronikk, føltes 750 hakket tryggere og letthåndtert i normal trafikk. Kjøremodus et pluss i.f.t. Honda, men ikke veldig viktig.
Lett å finne på bruktmarkedet til OK priser og lett å skru på selv. Det siste var ganske avgjørende, når jeg skulle finne en ikke alt for dyr brukt.
Sittestillingen er ganske komfortabel, med mulighet til ytterligere å senke fothvilerne litt med alderen.
Etter å ha siklet på mange titalls GSXR1000/750 i tre måneder, kom jeg over en helt original og urørt (ikke fiklet med på noen som helst måte, annet enn Akrapovic slip-on) og med bare 7000 km på veien GSXR750 2009 modell, som var førstegangsregistrert i 2011 (med 106HK).
Til god høstpris, selv etter å ha registrert den opp til fulleffekt, har jeg fått en tilnærmet ny sykkel - som allerede har gitt en helt annen kjøreglede enn GSX650FAén jeg nå har solgt.
Så får vi se, hvor lenge det varer, før Ducatisyken tar overhånd...
Re: Mest komfortable 1000 ccm "R" sykkel?
Det var et skikkelig godt valg synes jeg! Flott bike!
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Mest komfortable 1000 ccm "R" sykkel?
Det skal ikke så mye til å finne en sykkel som drar bedre enn GSX650F'en så jeg tror deg dervim skrev:som allerede har gitt en helt annen kjøreglede enn GSX650FAén jeg nå har solgt.

Gratulerer med ny sykkel


Re: Mest komfortable 1000 ccm "R" sykkel?
Også er det lettere å modulere krafta. En 1000 kan fort bli litt væææl mye når man kjører de hardt.Bjerknez skrev:Det skal ikke så mye til å finne en sykkel som drar bedre enn GSX650F'en så jeg tror deg dervim skrev:som allerede har gitt en helt annen kjøreglede enn GSX650FAén jeg nå har solgt.![]()
Gratulerer med ny sykkelJeg synes GSXR 750 virker som en veldig "fornuftig" sykkel i mellomsegmentet. Man har liksom (i følge papiret) det lille ekstra i forhold til syklene i 600c klassen samtidig som man sparer pengene (samt forsikring) på og kjøpe seg en storebroren.
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Mest komfortable 1000 ccm "R" sykkel?
Det kan jeg skrive under påZZR-Erling skrev:Også er det lettere å modulere krafta. En 1000 kan fort bli litt væææl mye når man kjører de hardt.Bjerknez skrev:Det skal ikke så mye til å finne en sykkel som drar bedre enn GSX650F'en så jeg tror deg dervim skrev:som allerede har gitt en helt annen kjøreglede enn GSX650FAén jeg nå har solgt.![]()
Gratulerer med ny sykkelJeg synes GSXR 750 virker som en veldig "fornuftig" sykkel i mellomsegmentet. Man har liksom (i følge papiret) det lille ekstra i forhold til syklene i 600c klassen samtidig som man sparer pengene (samt forsikring) på og kjøpe seg en storebroren.
