Snapchat for MC Norge?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Snapchat for MC Norge?

Legg inn av Bjerknez »

thewiz skrev:
Bjerknez skrev:Jeg snakker som privatperson her og ikke som grønnkledd når jeg inrømmer at jeg aldri noensinne har prøvd Snapchat. Ikke kommer jeg til å prøve det heller. Mulig det er alderen, men jeg har mer enn nok med SMS/Facebook/Facebook messenger/dette forumet/Locatoweb etc.

Alltid like festlig hver gang når jeg får både SMS OG meldinger på Facebook messenger, sånn litt om hverandre. Jeg liker SMS'er best. Folk skriver stort sett korte og informative meldinger (fordi dem må knoteskrives på en telefon, stort sett). Jevlig kjipt å sitte på en rasteplass ett eller annet sted når noen finner ut at dem vil sende deg en fullskreven bok om hvordan dem har det. Frister ikke mye å svare tilbake fra en mobiltelefon da...

Jeg har forstått "tror jeg" at snapchat fungerer slik at man kan sende bilder etc. som automatisk forsvinner etter enn stund?

Adda du meg nettopp på Snapchat?? Plutselig så jeg at Bjerknez har addet deg? Hvordan fikk du tak i brukernavn eller hva enn det er man må søke opp for å finne folk? Haha :lol
Jeg hadde telefonnummeret ditt lagret og snapchat brukte kontaktlisten min for å finen snapchat brukere. Var nok ikke værre enn det :lol

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Snapchat for MC Norge?

Legg inn av thewiz »

Hahah, begynte å lure når jeg så du hadde lagt meg til. Helt ærlig skjønner jeg ikke Snapchat selv. :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Snapchat for MC Norge?

Legg inn av Bjerknez »

Det vil si... jeg skjønner hvordan det funker, men ikke poenget. Det er heller ikke så mange jeg kjenner (over 20 år) som bruker dette. Man sender et bilde/tekstmelding/video som forsvinner etter noen sekunder... Joda.. man slipper å lagre videoene på telefonen og det hele skjer ganske raskt, men brukergrensesnittet synes jeg var kronglete og det virker som om det er en fjortis som har designet hele greia.

Så jeg ser et snev av poenget, men hvem i alle dager skal jeg dele bildene mine med? Er vel strengt tatt ingen andre enn folk her i forumet som har en vag interesse for å lese mine turrapporter og i hverdagen ellers så har jeg intet behov for å fortelle alle og enhver hva jeg driver med hele tiden.

jeg har som sagt mer enn nok med Face/SMS/Mail/dette forumet. :thumleft

Men mulig jeg mykner til på sikt... :-k

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Snapchat for MC Norge?

Legg inn av mortenolb »

Tror samtlige jeg kjenner under 30 har snapchat :-k
Det er nok ikke noe mer enn egotrip-tidsfordriv som det meste annet om dagen. :knegg

Brukeravatar
Lasse Liten
Innlegg: 198
Registrert: 17 mai 2013, 01:24
Motorsykkelen din: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Sted: Bergen

Re: Snapchat for MC Norge?

Legg inn av Lasse Liten »

en felles emneknagg for mcsiden på instragram derimot støtter jeg :)

#mcsiden

Er dette noe moderatorer og admins synes noe om ?
Lasse Liten

Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242

Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800

Stolt medlem av
Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Snapchat for MC Norge?

Legg inn av LordShaft »

Bare vent du Bjerknes, til du får litt snap av dagens avføring, diverse pung og naken hud bilder osv. Da blir plutselig snap langt mere interessant :lol

Note4

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Snapchat for MC Norge?

Legg inn av hakhap »

LordShaft skrev:Bare vent du Bjerknes, til du får litt snap av dagens avføring, diverse pung og naken hud bilder osv. Da blir plutselig snap langt mere interessant :lol

Note4
Mtp hvordan dere flørter så forventer jeg meg at det er hva dere 2 kommer til å bruke snapchat til :lol
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Snapchat for MC Norge?

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Bare vent du Bjerknes, til du får litt snap av dagens avføring, diverse pung og naken hud bilder osv. Da blir plutselig snap langt mere interessant :lol

Note4
Bring it on babe :lol

Fjeldern
Innlegg: 249
Registrert: 10 jan 2015, 22:17
Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer
Sted: Hamar

Re: Snapchat for MC Norge?

Legg inn av Fjeldern »

Er vel ikke mange som sender snaps som ikke vet at det kan bli lagret i andre enden. Og de hacksa som har vært, har jo vært tredjepartsprogrammer som folk har brukt som har lagret dette. Sånn snapsaves eller whatnot.
Men snapchat er veldig fint for å dele korte glimt av hverdagen til andre, og kan også brukes til formidle en melding langt raskere enn f.eks. facebook. Interfacet var ikke så gærli før, og er ikke så alt for verst nå heller, men har vært litt bedre. Uansett laget for å være lettvint og oversiktlig, noe det for det meste også er. Vet om folk i alderen 15-50 som bruker Snapchat

Men om det hadde gått å få en automatisert utleggelse på en mystory til en konto er jeg veldig usikker på. Usikker på hvordan man deler ut videre snaps som blir tilsendt manuelt lettvint i såfall også.

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Snapchat for MC Norge?

Legg inn av Sopranoo »

Brukergrensnitt kunne defenitivt vart bedre. Jeg var også utroligt kritisk, men en plass må man begynne, nå har jo så å si hele min vennekrets snapchat, det hjelper jo på. Men ting som facebook, insta å snap sprer seg først til ungdom, så til det eldre garde :)

Jeg heter det samme på snap som her :) bare å legge til :)!

Tanken med hele denne tråden, var egentligt bare å se hvordan intressen var for det, intet mere. Er alltid intressant å sniffe runt på nye kanter :)

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Snapchat for MC Norge?

Legg inn av mortenolb »

Det lar seg vel kun gjøre om alle har brukernavn og passord og kan legge ut. Vet ikke om kontoen blir sperra av det. Du får ikke lagt ut lagrede bilder til mystory fra offisielle klienten. Går sikkert med en tredjepartsklient, men da blir du banna etterhvert.

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Snapchat for MC Norge?

Legg inn av norse900 »

LordShaft skrev:Bare vent du Bjerknes, til du får litt snap av dagens avføring, diverse pung og naken hud bilder osv. Da blir plutselig snap langt mere interessant :lol

Note4
Hvis jeg forstod deg rett, LordShaft, så hadde fruen din fått blod på tann mhp snap av interiør og sånt. Tror det helst bør forbeholdes damer dette snap-opplegget. I alle fall når det gjelder interiørbilder og slikt.
Mannlige "interiør/ex-interiør"-bilder av det anatomiske slaget høres ikke fullt såååå interessant ut. Blir en ferska for sånt så ender man fort opp som kjevle-mat i heimen, er jeg redd... NEI til SNAP (/SNOPP), sier no eg :knegg

Edit:
Kvinne-interiør=Pinterest
Herre-"interiør"=Snap
Det var visst sånn det var :sorry
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Snapchat for MC Norge?

Legg inn av Juicebox »

Kan man ikke ha EN konto der de som vil kan logge seg inn for å snappe mc da?
Må selvfølgelig ikke misbrukes da... bæsjebilder og alt det der :lol

Toven

Re: Snapchat for MC Norge?

Legg inn av Toven »

Haha, spenstig idè :P :p

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Snapchat for MC Norge?

Legg inn av Tommas »

@bjerknez <-- jeg vant ;-)

Svar