God kveld :)
Akkuratt ute å kjørte med min Suzuki RF600R 1993 modell, da sykkelen plutselig mistet en masse kraft og det kom en helt annerledes lyd. Er vanligvis en klar lyd, men nå ble det akkuratt som en rask "slå" lyd.
Sykkelen gikk fint igjen når turtallet steg, var bare i starten av "gassen", altså ved lavt turtall. Luktet også bensin da jeg kom hjem og stoppet motor, men ingen lekasjer.
Dette har skjedd før, men da KUN ved heftig regn, da har det samme skjedd men gitt seg etter regnbyen(kjøring på våtvei gjør ingenting). Da var problemet enda verre, og sykkelen gikk slik ved gasspådrag også.
Sykkelen hadde motorservice for 7000km siden, der ventiler osv ble justert. Etter dette er olje og filter bytta hvert år.
Virker som att den plutselig går på 3 sylindre, og den fjerde tenner ved litt turtall, men jeg aner ikke.
Noen som har en idee? Setter stor pris på alle innslag. :)
Er mellomtung sykkel med blomberinger i innsug til forgassere, kjørt slik i 4 år.
Mvh fortvilt gutt
Suzuki RF600 tenningsproblem?
Re: Suzuki RF600 tenningsproblem?
Startet opp sykklene etter den ble kald, og fant ut att sylinder 1 og 4 ikke ble varm (sjekket eksos). Skal måle coil imorgen og sjekke om dem er gåen, 1 coil går til sylinder 1 og 4 og den siste går til 2 og 3.
Kan det være noe annet?
Kan det være noe annet?
Problem er fikset og ledning fra coil til tennplugg hette hadde løsnet og forklarer også da dorlig kontakt ved regn.
- norse900
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Bra du fant utav det 

BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)