Ett referat fra ACR må til om ikke annet for å vise hva andre gikk glipp av

Eller hur
Snikkeren
Tripptelleren stoppet etter en uke på tur på 3272km og en helt uforglemmelig uke på ACR

Med enormt mye morro og til tider litt mye spenning...
En stund var det litt usikkert om det i hele tatt ble noe av kurset pga dårlig oppsluttning, men heldigvis valgte
Senior MC å avholde det, selv om det ble ett taps prosjekt.
Som bakgrunn av få deltagere, var det flust av instruktører og de stillte opp og kjørte sporvalg forran deg, lå etter å så på feil eller andre ting som burde rettes på. Alle spørsmål ble veldig grundig forklart, både en og to ganger, holdt ikke det, var de ikke sene om og ta deg med som passasjer for å vise ting i praksis.
Første halvdel av mandagen gikk med til briefing, regel gjennomgang og obligatoriske øvelser; unnamanøver / "elgtest",
nødbremsing med to og en hånd på styret, kjeglekjøring samt kjøring av sporvalg
Etter det ble vi oppdelt i to grupper, sakte og rask. Med 20min pass hver time
For min del regnet jeg med jeg passet best i sakte, siden Fazer´n ikke kan matche div 1000ccm samt kjøreferdigheter
og erfaringsnivå. Men etter å ligget bak andre en en halv dag, byttet jeg gruppe og fikk en dertil mye brattere
læringskurve
Senior MC har alltid med seg en ambulanse når de avholder kurs - i tilfelle. Desverre kom denne i bruk temmelig fort
da en kjørte av banen og skadet seg, heldigvis ikke alvorlig og var tilbake på en ny sykkel dagen etter.
To andre deltagere fant det også for godt å hilse på grusen i svingene, men heldigvis holdt vi oss på hjulene. Noe jeg virkelig ikke vil oppleve en gang til, den erfaringen kunne jeg gjerne vært forruten
Etterhvert som deltagerene ble varme i trøya, gikk det dertil fortere og nye terminer som støvel, mittstøtte og
eksospotte - skraping må tillføres i ordlisten.
I mine øyne oppførte Fazeren seg helt eksemplarisk på bane, selv om jeg gjerne skulle hatt litt mer "juce" iblandt. Men det holdt i massevis for min del til å skrape nedi med både fothvilere, gir og bakbrens shalter, eksospotte og knepucker,
dog under kontrollerte former
Noe er i alle fall helt sikkert etter den siste uken - Dette blir det mer av, mye mer!
Enkelte ting må oppleves for å forstå og banekjøring er en av dem. En ting er det morsome og muligheten til å teste
hva sykkelen er god for, men mann blir også vanvittig godt kjent med både den og seg selv
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.