Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Sitter og kikker litt på følgende sykler:

- KTM 1290 SuperDuke R
- Kawasaki S1000SX
- BMW S1000R
- Ducati Monster 1200S

........................................................................... :-)å :-)å :-)å

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av JRO »

Bjerknez skrev:Sitter og kikker litt på følgende sykler:

- KTM 1290 SuperDuke R
- Kawasaki S1000SX
- BMW S1000R
- Ducati Monster 1200S

........................................................................... :-)å :-)å :-)å
Har du tenkt å ta steget opp i den gromme klassen nå :-) Hvis du gjør det vil du aldri tilbake til under 1k sykler. Lykke til. :thumleft
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Motorkarakteristikk er langt viktigere for meg enn. Antall kubikk og hester på papiret så det krever nok noen prøvekjøringer først.

S1000R stiller sterkt, men jeg hater lydfrekvensen på den...
blir evt. Mest for å prøve noe nytt, men må inrømme at Street Triple står mitt hjerte nærmest...

Noe må jeg jo ha å henge fingrene i når PMS sesongen nærmer seg :lol

Men kubikk i seg selv er ikke noe jeg ser så hardt på...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38175
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av AJ »

Kjører man alene (uten passasjer...) betyr ikke kubikk så mye. Med fullt oppakket bagasjeutstyr for to på lengre turer, bør man nok opp i 1000 kubikksklassen. Ikke minst med tanke på ndettopp lastekapasirtet og demperkomponenter. TDM 900, som vi brukte som langtursykkel funket den også, men demperoppsettet og dimensjoneringen sto ikke helt i stil under alle forhold.

Som kjent ble jeg svært fascinert av Moto Guzzi V7 II tidlig i denne sesongen da jeg testkjørte denne for avisen.
Og jeg står fortsatt på at jeg antakelig hadde kjøpt en slik om jeg skulle hatt sykkel kun til meg selv.
En fantastisk flott motorsykkel med massevis av kjøreglede.
Og en blikkmagnet og kontaktskaper uten like langs veien :-) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Snikendeugle »

Store beist er oppskrytt så lenge en kjører alene på sykkelen :)
Syns det er helt greit å ha en sub-200kg sykkel, jeg.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev:Store beist er oppskrytt så lenge en kjører alene på sykkelen :)
Syns det er helt greit å ha en sub-200kg sykkel, jeg.
Helt enig med deg :thumleft
Vertfall i utgangspunktet...

Har ikke akkurat fått erfart at mer kubikk vil gi meg noe mer glede alene. Men det frister jo og prøve noe nytt skal sies... :thumleft

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av TomB »

Bjerknez skrev:Jeg og Cutless tok oss en liten kjøæretur i dag for å svi litt gummi på de lokale veiene. Vi filmet også deler av seansen, men filmen blir nok ikke klar før om noen dager.

Ikke så veldig mye pysestripe igjen nå. Er greit fornøyd med det ettersom jeg kun kjører på vanlige veier. Jeg skal nok klare og få bort resten også på vanlig vei. Er det et mål? Nei, er det gøy? Ja :prop:

Bilde

Så ett par bilder hentet fra GoPro videoen :thumleft

Bilde

Bilde
Fint sted å kjøre, bare vær obs på at det kan komme grus, ut fra veien på høyre siden. Tar det egentlig pent, mot brua, jeg
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Vi kontrollerte veien før vi kjørte så vi var sikre på at det ikke var grus der :thumleft

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Snikkeren »

Bjerknez skrev:Sitter og kikker litt på følgende sykler:

- KTM 1290 SuperDuke R
- Kawasaki S1000SX
- BMW S1000R
- Ducati Monster 1200S

........................................................................... :-)å :-)å :-)å

Jeg synes du som har sett på Traceren bør ta en titt på KTM sine Adventure sykler. Både 1190'ene og 1290'en. Morsommere Adv sykler skal du leite lenge etter. ;)
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Saken er vel den at jeg ikke trenger noen "stor" sykkel nå som kjærringa mest sannsynlig blir å ta lappen. Jeg er ikke heeeelt klar for noen ADV sykkel ennå tror jeg...

Liker meg best på en liten svingvillig sykkel...

Uansett, så har jeg lang tid å tenke på :-)å

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Snikkeren »

Liten svingvillig sykkel? Sleng deg med på PreHøstTuren, så skal du få se. ;e
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Tommas »

Ikke glem S1000XR da ;-)

Begynner å dukke opp en del video og previews av den. For øyeblikket min neste sykkel (om jeg skulle byttet her og nå...).

KTM 1190 Adventure R kunne jeg også tenke meg å prøve. Samt en tur på Superduke... Som forøvrig også kommer i en GT utgave for de som vil ture litt mer.


Og S1000R er vel bare en sixpack over 200kg ferdig tanket - sykler i den klasser en ikke spesielt tunge.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Snikendeugle »

Tommas skrev:Ikke glem S1000XR da ;-)

Begynner å dukke opp en del video og previews av den. For øyeblikket min neste sykkel (om jeg skulle byttet her og nå...).

KTM 1190 Adventure R kunne jeg også tenke meg å prøve. Samt en tur på Superduke... Som forøvrig også kommer i en GT utgave for de som vil ture litt mer.


Og S1000R er vel bare en sixpack over 200kg ferdig tanket - sykler i den klasser en ikke spesielt tunge.
S1000XR har lett tronet 1. plassen for "potensiell-langreise-sykkel" podiumet mitt, med Adv 1190 nå på 2. plass.
Den ser unektelig leken ut!

[video]https://www.youtube.com/watch?v=wA7GPpZcV5A[/video]
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Snikkeren skrev:Liten svingvillig sykkel? Sleng deg med på PreHøstTuren, så skal du få se. ;e
Jeg har kjørt en Explorer 1200 og selv om den rette personen kommer like fort gjennom svingene med denne som jeg gjør med min, så føles det uansett veldig rart. Ikke en sykkel for meg...ennå...

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Er usikker på hypp jeg er på 4 sylindret motor i en ADV (BMW XR)....

Svar