TDM 900 06' - Laser Duo Tech + sidevesker

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Blommern
Motorsykkelen din: Suzuki DL650 - 2009

TDM 900 06' - Laser Duo Tech + sidevesker

Legg inn av Blommern »

Hei!
Siden jeg tok lappen i fjor og anskaffet meg en sykkel, så har min far blitt mer og mer lysten på en ny og mer moderne sykkel ;-)
Han følte det var på tide å oppgradere fra sin 85' CB1100F Super Bol D'or. Han har nå anskaffet seg en TDM 900, 06' mod med drøyt 30k på speedometeret!
Han er veldig fornøyd med valget, sykkelen er kjempegod å kjøre.

Det han vil gjøre med sykkelen er å montere sidevesker, ny vindskjerm, varmeholker og handguards.
Sykkelen har Laser Duo-Tech eksosanlegg, og det ser ut som de vil være i veien for sidevesker.
Har også GIVI Monorack, vil dette også kunne skape noen konflikter med sidevesker?
Har sett på GIVI PLX veskefeste for V35 vesker. Vil dette passe med eksosanlegget og toppboksfestet?

Bilde

Tar gjerne også imot anbefalinger av vindskjerm for en kar på 1,90 :-)

Håper noen med mer ekspertise enn meg klarer å svare på disse spørsmåla :thumleft

Blommern :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: TDM 900 06' - Laser Duo Tech + sidevesker

Legg inn av AJ »

Grattis til din far med god og pålitelig sykkel :thumleft .

Hadde selv en 2006 modell med Laser Duo-Tech. Til disse pottene fulgte det med brakett for lav montering, nettopp for å sikre muligheten for å bruke originalt koffertsett.
Hvordan det er er med GIVI vet jeg dessverre ikke.
Hadde originale sidevesker på min og med brakett fra Laser for lav pottemontering var dette helt uproblematisk.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Kontakt:

Legg inn av kjellv »

Vindskjerm kan være en utfordring på TDM.
Originalskjermen er nok den som fungerer best, men som touringskjerm er den for lav.
Jeg har montert den høyeste touringskjermen til Yamaha, og problemene med turbulens er merkbare. Støy i hjelmen er det som merkes best, men også vibrasjoner i styret. Turbulens fra 0-200 meter bak trailere er jo vanlig uansett sykkel og kan føles ubehagelig, men med touringskjermen kjennes det mye kraftigere. Man blir revet fra side til side, og løsningen er jo selvsagt og komme seg forbi. Problemene er ikke verre enn at jeg likevel foretrekker touringskjermen, en del fordeler har den spesielt i dårlig vær. Men ett eller annet kommer jeg til å finne på etter hvert.

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

Jeg har akkurat solgt TDM'en min. Den hadde jeg Laser Duo-Tech potter på. Og for en lyd. :yeyeye Jeg hadde som AJ nevner de brakettene for lav montering på. Disse fulgte med da jeg kjøpte pottene. Da funket de fint sammen med de originale Yamaha koffertene.

Angående vindskjerm fant jeg en løsning som funker veldig bra. Jeg monterte en justerbar brakett for vindskjermen. http://www.palmerproducts.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;

Trykk på accesories og finn TDM 900.

Her kan du se hvordan det så ut på min:

Laveste stilling i nedre posisjon:

Bilde

Øverste stilling i øverste posisjon:

Bilde

Jeg hadde også bestilt den stangen man kan montere GPS på til denne skjermen, og hadde telefonen montert på den. Det funket helt ok, men ble for mye vibrasjoner i den til at jeg kunne se noe særlig på den i litt fart.

Edit: Her er bilder med telefonen montert:

Akkurat montert:
Bilde

Med Google Maps appen:
Bilde
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Svar