Sykkel stjålet

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
lejo
Innlegg: 1
Registrert: 14 mai 2015, 18:24
Motorsykkelen din: Indian Cheif 1200cc 1946 modell

Sykkel stjålet

Legg inn av lejo »

Hei.
Ny på dette forumet, men tenkte å legge ut en melding om at min BMW K1200RS, 2003 modell, reg.nr LZ8377, Km stand 188 500 ble stjålet utenfor Oslo Atrium mandag 11. mai. Sist observert kjørende I retning Oslogata ca klokka 14 samme dag (ringt inn til 112). Sykkelen har vært en trofast følgesvenn. Har stor verdi for meg så håpet er at den dukker opp igjen, men hvis ikke så må jeg skaffe meg en ny (brukt) sykkel. Valgets kvaler. Blir ikke ny K rett og slett fordi at enten er det min K eller ingen.

Trenger en sykkel med litt krefter. Er vandt til min K så det er I grunnen målestokken. Hva er egentlig forskjellen mellom GT og RS. Den må være liten tenker jeg. Kjenner RS ut og Inn og gjør alle jobber selv. Noen forslag/inputs?

Mye jobbkjøring mellom Fr.stad/Oslo daglig I stort sett allslags vær og med typisk Oslokjøring I morgen/ettermiddag trafikken (mellom køene). Sittestilling er viktig. Var noe for fremoverlent på min RS. Satte på forlengere, men noe mer avstand mellom bakenden og fothvilere skader ikke + holker noe nærmere kroppen.

Leif
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Sykkel stjålet

Legg inn av Tobben84 »

Fy fader så kjipt!! Håper den blir funnet før den blir herjet i stykker eller kræsjet :[-o<

Mtp ny sykkel så kunne sikkert en fin GS1200 vært noe for deg? Mye likheter med den du har/hadde hvis du tenker på vedlikeholdet, og med en mer nøytral sittestilling som du nevnte.

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Sykkel stjålet

Legg inn av Flanker »

GS'en er ikke den best egnede sykkelen for lanesplitting. Den er et stort beist og har veldig bredt styre. Som treffer i normal speilhøyde for en god del biler. Ut over det... Kjempesykkel! RS er slett ikke dum, men for min del måtte det blitt den nye 2015 utgaven.

Håper sykkelen din dukker opp igjen, mest mulig uskadd!

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Sykkel stjålet

Legg inn av cosmogs »

Ouch, så utrolig trist...#$%&/ pakk! :evil
Håper den kommer hel hjem.
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

SveinT
Innlegg: 349
Registrert: 03 nov 2009, 23:49
Motorsykkelen din: Div japseveteraner + -97 VFR
Sted: Lardal, Vestfold
Kontakt:

Re: Sykkel stjålet

Legg inn av SveinT »

På ta.no 24 juni :
I Porsgrunn ble det tidlig på kvelden meldt om et tyveri av kjøretøy.
En rød motorsykkel av merket Honda V45 Interceptor >>>
Edit:
Funnet i Stokke i Vestfold for noen dager siden
Sist redigert av SveinT den 11 jul 2015, 22:45, redigert 1 gang totalt.

Anaxim
Innlegg: 310
Registrert: 22 mai 2012, 12:10
Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
Sted: Porsgrunn

Re: Sykkel stjålet

Legg inn av Anaxim »

Kompis har en K1200GT (2006). Jeg mener at plassforholdene på denne er noe bedre enn på din stjålne RS. Sittestilling/avstand til styret likeså. Motormessig er de vel (fra fabrikken) rel. like, selv om noen er tatt ned til 98/116hk. Vær obs. på dette. Ellers er det vel godt håp om at sykkelen din blir gjenfunnet...

Svar