Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

En ting er at man har lyst på en liter sykkel, men motorkarakteristikken er så voldsomt forskjellig på diverse sykler at kubikk ikke er noen fasit på hvor fort det går. Søk på Youtube så ser du dragrace videoer som viser dette. Forskjellene vises ikke uansett i særlig grad før man bikker 150-200km/t og så sant man ikke driver med racing på bane så ser jeg ikke poenget.

Jeg vil ha det morsomt i svingene og krefter der jeg faktisk trenger dem og så langt kan jeg vel ikke si at jeg føler jeg mangler krefter i sykkelen slik jeg kjører.

Jeg er såppass usikker på hva jeg har lyst på EGENTLIG at dette var også en av grunnene til at jeg ikke ville hive meg på et impulskjøp like før sommerferien startet. Jeg vil gi det litt tid og heller bruke sommeren med å kose meg på sykkelen jeg har som jeg er vant til og kjenner godt. Den er innkjørt for lengst og har ikke hatt ett eneste problem med den så langt og det teller mest for øyeblikket. Jeg vil ha en bekymringsfri sommerferie uten å tenke på førstegangsservice og innkjøring etc.

Sykkelbytte har man mer enn nok tid til å leke med når sesongen er over :thumleft

Om ett par små uker så drar mest sannsynlig jeg og Cutless (samt kanskje flere hvis noen vil være med) på en vestlandstur og nå er service nylig tatt og dekkene er flungende nye så det passer veldig bra også :thumleft

Toven

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Toven »

tid ca tenker dere tur?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Toven skrev:tid ca tenker dere tur?
Vi tenker å dra rundt den 10.juli. Må se ann været litt når vi drar.
Tenker to overnattinger må til da vi har planer om å kjøre om sørlandet før vi svinger oppover mot Molde.

Bare å henge seg på hvis du har lyst :thumleft

Toven

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Toven »

Lurte på om det sammenkjørte med våres planer om å dra 21 serru :P :p

Får se det an, kunne vært aktuelt men :D

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Toven skrev:Lurte på om det sammenkjørte med våres planer om å dra 21 serru :P :p

Får se det an, kunne vært aktuelt men :D
20. * :prop:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Bare å si i fra :thumleft
Datoen er ikke spikret da vi må se ann været etc. men blir vel mellom den 8'ende og den 13.juli en plass. Skal ha med meg jazzfestivalen i Molde den 18.juli og må ankomme Molde senest dagen før. Så vi drar nok så tidlig som mulig :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Gratulerer med dagen, ja :prop:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Gratulerer med dagen, ja :prop:
Takk takk :roll

TOH
Innlegg: 186
Registrert: 24 mar 2014, 23:10
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av TOH »

:HB
"Only boring People are brilliant during breakfest"

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Cutless »

Alle som har lest skribleriene til Bjerknez vet jo at han er en mann som har sterke meninger. Han har jo smurt ganske tykt på med adjektiver når han forteller om sykkelen sin, og litt tærg for dette har han jo også fått (som fortjent). Men etter å ha prøvd sykkelen hans i dag så må jeg innrømme at det ligger noe i det han skriver. Street Triple R var en fantastisk sykkel å kjøre, og selv om det gjør litt vondt å innrømme så kunne jeg godt tenkt meg en slik en!

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av freddy123 »

Nei nei cutless har han klart å hypnotisere deg og nå haha .

Jeg har prøvd den jeg også og likte den , men det var mest fordi den gikk mye bedre en min egen:)

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Cutless »

Motoren var vel det eneste jeg kunne tenkt meg litt mer drag fra, resten var veldig imponerende. Ikke minst lyden. For ikke å snakke om gassresponsen, får en til å tenke om ride-by-wire er et steg i feil retning :-k

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Haha, dette varmer mitt hjerte Cutless :lol

Neida... motorkarakteristikken fra min til din er nok ganske forskjellig. Du har mer drag, men må gire mer og da oppleves nok draget helt annerledes, selv om man ikke kommer noe fortere frem i noe dragrace. Street Triplen har ikke noe "spennende" område på turtallsskalaen hvor den plutselig våkner til live. Den drar så og si javnt fra 4.000rpm (kanskje med en liten oppsving fra 8.000rpm) til rødmerkingen og det gjør den i mine øyne forutsigbar. Man har krefter der man faktisk trenger dem samtidig som den drar bra opp i fart.

Bremsene er topp, balansen er topp, gassresponsen er topp, girkassen er topp, lyden er topp etc. Det er ikke mange andre sykler jeg har kjørt (om noen) hvor alt dette er på topp, kanskje bortsett fra S1000R, men denne mangler lyden i mine øyne.

Cutless er gnien på Ducat'ien sin så den kjørte jeg ikke, men har prøvesittet en slik på messa og sitteposisjonen blir litt for sær for min smak. Ingen tvil om at Hyper Motard'en er mer "bøllete" og lyden er jo også fenomenal på denne :thumleft :lol

Brukeravatar
KTM950SMR
Innlegg: 96
Registrert: 15 feb 2013, 23:11
Motorsykkelen din: CBR1000RR Repsol

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av KTM950SMR »

Det er jo ikke bare dragrace som teller. Motorkraftige sykler sliter med å holde fremhjulet på bakken de første meterene. Men når en er i fart feks forbikjøringer, aks ut på langsletter så vil ikke tripelen holde følge. Den ville opplevelsen hvor hjertet dunker og du blir nesten like overasket hver gang du drar full pinne over hvor hinnsides det går får du bare fra skikkelig liter sykkel :prop:
Street tripelen er en bra sykkel, det er det ingen tvil om, men den drar ikke skinnet av pølsa og mangler det litte ekstra som gjør at en blir småredd under aks :evil
Er du så dedikert triumph fan burde du jo vente på den nye Speedtripelen som skal komme.
---------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av thewiz »

KTM950SMR skrev:Det er jo ikke bare dragrace som teller. Motorkraftige sykler sliter med å holde fremhjulet på bakken de første meterene. Men når en er i fart feks forbikjøringer, aks ut på langsletter så vil ikke tripelen holde følge. Den ville opplevelsen hvor hjertet dunker og du blir nesten like overasket hver gang du drar full pinne over hvor hinnsides det går får du bare fra skikkelig liter sykkel :prop:
Street tripelen er en bra sykkel, det er det ingen tvil om, men den drar ikke skinnet av pølsa og mangler det litte ekstra som gjør at en blir småredd under aks :evil
Er du så dedikert triumph fan burde du jo vente på den nye Speedtripelen som skal komme.

Helt enig. Dette argumentet med dragracing er helt høl i huet.

Den følelsen at det går som faen sjøl nedover strekka, får man ikke så mange andre steder enn sykler med 1000cc. Nå syns jeg min R6 går rimelig greit når man bikker 8000 på full gass, men jeg skulle gjerne hatt litt mer merker jeg.

Kommer nok til å bytte sykkel snart, har allerede tenkt på det en stund. :roll

Svar