Da er middagen inntatt og turen fordøyd... Egentlig var planen å kjøre til Rjukan og Gaustatoppen, men sånn ble det ikke. For på impuls bestemte vi oss for å ta østsiden av Tinnsjø oppover, og ramlet over Imingfjell i stedet. Kjemeflott tur! Det var overskyet og yr i luften da vi dro kl. 09:30, men på den andre siden av Hanekleiva var det sol og finvær.
Veien opp Tessungdalen, og særlig i svingene opp til Imingfjell, var i sedvanlig dårlig stand. Telehiv deluxe, store hull overalt og på veien opp manglet halve veien et sted

Men på toppen åpenbaret det seg milevis med fersk asfalt, så her var det en ren nytelse å kjøre! Vel verdt elendigheten på vei opp, og turen kan anbefales - både for opplevelsens del, og som en sjekk om man har løse fyllinger i tennene og trenger et tannlegebesøk. Medbragt matpakke ble inntatt ved demningen der oppe, før vi rulle ned til Rv40 og satte kursen hjemover igjen. Drøyt 37 mil ble dagens tur på!
Temperaturer på ca. 25 grader inni landet, så jeg fikk omsider testet Klim Overland dressen i norsk sommertemperatur. Det er bestått! Med Klim Inversion undertøy på var det bare å åpne ventilasjonen. Jakka ventilerer tilfredsstillende, og jeg hadde fortsatt halsåpningen å gå på for å få mer luft inn. Buksa var rene avsuget når jeg åpnet ventilasjonen foran og bak lårene, og det ble nesten for kaldt! Med kun bokser og t-skjorte under bør dette fungere fint også i +30, selv om man vil bli varm når man står stille. Forøvrig var det et voldsomt værskille ca. i Mjøndalen, og temperaturen droppet med nesten 10 grader mellom Kongsberg og hjemme. Ingen tvil om at det var lurt å legge ut på tur i dag ja
Og så er LocaToWeb testet igjen, med samme resultat som sist. Jeg stilte oppdateringsintervallet til det lengste, men den suger mye strøm! Med denne kjørende og bluetooth på gikk jeg tom for strøm i Kongsberg. Da var det eneste jeg hadde brukt tlf. til ellers vært å sende en SMS og ta ett bilde. Med SWconnect app'en hadde jeg vært på ca. 50% til samme tid. Men kjekt å kunne legge ut bilder, og det er jo en mer "sosial" løsning enn Spotwalla. Skal jeg bruke denne videre er jeg avhengig av å ha tlf. på lading i toppboksen eller tankbagen.
Lærdom i dag:
1. Ta med dasspapir hvis ruta legges til Gokk på en søndag. Naturen kallet nemlig på veien, men både Statoil/Matkroken på Hovin og Statoil i Austbygde var stengt. Søndagsåpen Kiwi ble redningen! Evt. gjør som
LordShaft og ta med dassen
2. Brusbokser skranglende løst i toppboksen er en dårlig ide... Hilsen div. våte verktøy